تاریخ انتشار: 1398/02/21 09:36
کد خبر: 100600

پیش بازی پرسپولیس - ماشین سازی؛ فقط یک گام تا هتریک قهرمانی

شاگردان برانکو ایوانکوویچ می توانند با برد برابر ماشین سازی و توقف احتمالی سپاهان برابر پدیده در مشهد، برای سومین بارِ پیاپی، قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شوند.
پیش بازی پرسپولیس - ماشین سازی؛ فقط یک گام تا هتریک قهرمانی

دو تیم پرسپولیس و ماشین سازی در حالی در چارچوب هفته بیست و نهم به مصاف هم می روند که این دیدار برای سرخپوشان پایتخت بسیار حائز اهمیت بوده و آن ها با پیروزی برابر این تیم شهر تبریز و در صورت توقف احتمالی سپاهان در شهر مشهد برابر پدیده، می توانند به پنجمین و سومین قهرمانی پیاپی خود در لیگ برتر دست یابند.

 شاگردان برانکو ایوانکوویچ کماکان با 57 امتیاز از 28 بازی و تفاضل 21+ در صدر مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران قرار دارند و بسیاری آن ها را بخت شماره یک قهرمانی در هجدهمین دوره لیگ برتر می دانند. پرسپولیسی ها پس از شکست برابر پاختاکور ازبکستان و حذف از آسیا گام به این دیدار سرنوشت ساز خود می گذارند و برای جبرانِ ناکامی خود در لیگ قهرمانان آسیا، تمام توجه خود را معطوف دیدار برابر ماشین سازی و پیروزی در این بازی کرده اند. پرسپولیس در 5 بازی اخیر خود در آسیا و لیگ داخلی ایران صاحب برد نشده و آمار خط حمله آن ها نیز فاجعه بار بوده است.

این بازی می تواند به نوعی آغاز درخشش دوباره علیپور در خط حمله سرخپوشان باشد، مهاجمی که این روزها انتقادات زیادی را از سوی هواداران و کارشناسان مستطیل سبز به خود می بیند. برد احتمالی سرخپوشان برابر ماشین سازی می تواند تا حد بسیار زیادی خیال آن ها را برای سومین قهرمانی پیاپی در لیگ ایران آسوده سازد. آن ها با برد برابر ماشین سازی و توقف یا شکست سپاهان برابر پدیده می توانند کار قهرمانی لیگ را در یک هفته مانده به پایان این رقابت ها، یکسره سازند. هرچند درصورت برد هر دو تیم پرسپولیس و سپاهان در این هفته کار قهرمانی به دیدار آخر در پارس جم خواهد کشید و آن گاه شاگردان برانکو برای مسجل کردن قهرمانی خود تنها به یک امتیاز نیاز دارند. سرمربی پرسپولیس به خوبی می داند برای اینکه کار قهرمانی به هفته آخر و اما و اگرهای فوتبالی نکشد محکوم به برد برابر ماشین سازی است و احتمالا در دیدار شنبه شب خود با ترکیبی هجومی برابر ماشین سازی قرار می گیرد تا به یک برد ارزشمند در کنار هوادارانش در آزادی دست یابد.

در آن سوی میدان، تیم ماشین سازی قرار دارد. ماشین سازی با کسب 16 تساوی در لیگ هجدهم فوتبال ایران به نوعی رکوردار این مسابقات بوده است. پس از این تیم، صنعت نفت و نساجی مازندران با 15 تساوی قرار گرفته اند. ماشین سازی با کسب 28 امتیاز از 28 بازی و تفاضل 6- در جایگاه سیزدهم لیگ قرار گرفته اند. سبزپوشان ماشین سازی در 14 بازی خارج از خانه خود در لیگ برتر، صاحب 2 برد، 9 تساوی و 3 شکست شده اند. روی کاغذ بازی با ماشین سازی نمی تواند با توجه به جایگاه و اختلاف امتیاز بین دو تیم بازی سختی برای سرخپوشان به حساب آید اما نوع بازی ماشین سازی و خط دفاعی به نسبت خوب آن ها می تواند برای هر تیمی دردسرساز باشد. ماشین سازی تیمی است که متکی به بازیکن خاصی نبوده و رضا مهاجری تیم یکدستی را در این فصل راهی مسابقات لیگ نموده است. آن ها در 5 بازی اخیر خود در لیگ برتر رنگ برد را به خود ندیده اند و سه تساوی و دو شکست، دستاورد آن ها در مسابقات اخیر بوده است.

ماشین سازی هر چند در بازی گذشته خود مقابل سپاهان تن به شکست 2-0 داد اما به گفته سرمربی و بازیکنانش این تیم مصمم به کسب امتیاز از پرسپولیس در آزادی بوده و به هیچ وجه نمی توان دیدار شنبه شب دو تیم را بازی آسانی برای سرخپوشان متصور بود. آن ها احمد مهدی زاده و یوسف سیدی را به علت مصدومیت در اختیار نخواهند داشت و رضا مهاجری باید فکری به حال ترکیب خود در غیاب این دو بازیکنِ مصدومش بیندیشد. ماشین سازی پس از حضور برانکو به عنوان سرمربی سرخپوشان هیچگاه نتوانسته پرسپولیس را شکست دهد و دستاورد این تیم در تقابل های روبرو با پرسپولیسِ برانکو، 6 شکست و تنها 1 تساوی بوده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/457jk9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



یادداشت؛ اختلال در مغز معقول فوتبال ایران
پنجه‌ی اتهام، تبانی و فساد بر صورت لیگ

گزارش زنده؛ استقلال 1- ماشین‌سازی 0
شاگردان شفر به دنبال برد برابر تبریزی‌های سرسخت؛