تاریخ انتشار: 1398/02/24 20:53
کد خبر: 100074

دو رکورد در انتظار ستاره فولاد

لوسیانو پریرا بهترین گلزن باشگاه فولاد در لیگ برتر است.
 دو رکورد در انتظار ستاره فولاد

در سال‌های گذشته خیلی کم پیش آمده که بازیکن خارجی‌ای به لیگ ایران بیاید و بتواند در تیم‌های خود اثرگذار باشد. با این وجود لوسیانو پریرا برزیلی که در فوتبال ایران چند سالی است بازی می‌کند، کیفیت خوب خود را نشان داده و عملکرد قابل قبولی داشته. او که در 4 باشگاه فولاد خوزستان، سپاهان اصفهان، گسترش فولاد تبریز و صنعت نفت آبادان در ایران توپ زده است، با گلی که این هفته مقابل ذوب‌آهن اصفهان برای فولاد به ثمر رساند، با گذشتن از رضا نوروزی حالا به تنهایی با 35 گل زده برای فولاد، بهترین گلزن تاریخ این باشگاه در لیگ برتر است. در این گزارش عملکرد خوب پریرا در فوتبال ایران را بررسی کرده‌ایم.

ثبات در بازی

یکی از نکات قابل تامل در مورد مهاجم برزیلی باشگاه فولاد خوزستان ثبات او در طول فصل‌هایی که در فوتبال ایران بازی کرده‌است، می‌باشد. پریرا که از لیگ دوازدهم به فوتبال ایران آمد به جز لیگ پانزدهم که یک نیم فصل محرومیت داشت و نتوانست بازی کند، در تمام فصل‌ها دیگر موفق شده حداقل 9 گل در لیگ برتر برای تیم‌های خود به ثمر برساند. پریرا که در فوتبال ایران همراه با فولاد خوزستان و سپاهان قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرده است، این فصل 50 درصد گل‌ها قرمزپوشان خوزستانی در لیگ برتر را به ثمر رسانده. 

از لیگ دوازدهم تا پایان هفته‌ی بیست و نهم لیگ هجدهم، هیچ بازیکنی مجموعا نتوانسته در لیگ برتر به اندازه پریرا برای تیم‌های خود گلزنی کند. در این بازه‌ی زمانی بعد از لوسیانو پریرا، محمد قاضی بیشترین گل زده را در لیگ برتر دارد. پریرا بیش از 20 گل از قاضی در این بازه‌ی زمانی زده است.

دومین خارجی

لوسیانو پریرا با گلی که این هفته در اصفهان به ذوب‌آهن زد، تعداد گل‌های خود در لیگ برتر را به عدد 72 رساند. او حالا مشترکا با محمد غلامی نهمین گلزن برتر تاریخ لیگ برتر است. در حالی یک هفته تا پایان لیگ هجدهم باقی مانده که مهاجم برزیلی فولاد در 6 بازی گذشته‌ی این تیم موفق شده گلزنی کند. پریرا که با 14 گل زده در لیگ هجدهم در کنار علی علیپور آقای گل فصل گذشته لیگ دومین گلزن برتر این فصل از رقابت‌ها هم است، اگر بتواند در بازی هفته‌ی آخر مقابل تراکتورسازی تبریز گلزنی کند، به رکورد 7 بازی پیاپی گلزنی در لیگ که در اختیار ساسان انصاری است، می‌رسد. انصاری در لیگ شانزدهم همراه با فولاد در 7 بازی پیاپی در لیگ برتر گلزنی کرده است.

بهترین گلزن خارجی تاریخ لیگ برتر لوسیانو ادینیو با 82 گل زده است. لوسیانو پریرا برزیلی با 72 گلی که به ثمر رسانده، دومین بازیکن خارجی تاریخ لیگ برتر از نظر گل‌های زده است و این شانس را دارد اگر فوتبال خود را در ایران ادامه دهد، از رکورد هموطن خود بگذرد و بهترین گلزن خارجی تاریخ لیگ برتر هم شود. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/279z8n

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کریم باقری: طارمی قادر است برای سومین سال متوالی هم عنوان آقای گلی را کسب کند