تاریخ انتشار: 1398/03/02 16:26
کد خبر: 99051

تابش: اگه اصرار دارید، انصراف را کتبا اعلام می‌کنم

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: اگر اصرار دارید که باید آئین‌نامه‌ای را که رؤیت نکردیم و به ما نرسیده حتما اجرا شود، طبیعی است که کتبا اعلام می‌کنم و دلایل انصراف را هم می‌نویسم.
تابش: اگه اصرار دارید، انصراف را کتبا اعلام می‌کنم

مسعود تابش در مورد اینکه گفته می‌شود مارک ویلموتس در بازی نیمه نهایی جام حذفی در ورزشگاه نقش جهان حاضر می‌شود، گفت: بنده در این مورد خبری ندارم و فدراسیون هم به ما اطلاعی نداده است. 

تابش در مورد مسئله تقسیم تماشاگران در بازی جام حذفی مقابل پرسپولیس گفت: در جلسات متعددی که در این چند روز در تهران و اصفهان داشتیم قرار شد که فعلا صحبت نکنیم، اما از آن طرف دوستان در سازمان لیگ مرتبا مصاحبه می‌کنند و من هم مجبورم پاسخ بدهم. در مورد مسئله ۵۰-۵۰ اگر آئین‌نامه و دستورالعملی هم بوده، یک نسخه برای ما در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ارسال شده که این آئین‌نامه در برج سوم سال ۹۶ تنظیم شده است. ما چیزی از امضای هیأت رئیسه سازمان لیگ و متعاقب آن هیأت رئیسه فدراسیون ندیده‌ایم. صرفاً با یک دو امضا در خود سازمان لیگ تنظیم شده و شاید در کشو و فایلی نگهداری می‌شده است. 

وی در ادامه گفت: هیچ ابلاغ رسمی‌ای در ارتباط با این آئین‌نامه و دستورالعمل نشده است. تا چند روز پیش که مصاحبه توسط سازمان لیگ انجام شد و اعلام کردند بازی‌های تک‌حذفی ۵۰-۵۰ است، در صورتی که چنین چیزی نبوده و همه بازی‌ها طی این یکی دو سال براساس میزبان و مهمان مشخص شده و همان قانون ۱۰-۹۰ بوده است، اگر چیزی هم بوده تا ابلاغ نشود، قابل اجرا نیست که ناگهان این را قبل از یک بازی حساس عنوان می‌کنند. 

مدیرعامل باشگاه سپاهان در ادامه گفت: این مسئله به هیچ وجه مورد قبول ما نیست. ما برای کسی تعیین تکلیف نمی‌کنیم. من با تک‌تک‌ هیأت‌ها و باشگاه‌ها تماس گرفتم، این دستورالعمل به هیچ جا ابلاغ نشده است. اکنون دنیا، دنیای ارتباطات است. به چه وسیله‌ای؟ در چه تاریخی و با چه شماره‌ای برای باشگاه‌ها یا هیأت‌ها ارسال شده است. تمام مکاتبات ما دارای سیستم اتوماسیون است و تا ۱۰ سال هم اسناد و مدارکمان موجود است. ما تا سه سال بایگانی جاری داریم و از سه سال بیشتر هم بایگانی راکد داریم. 

تابش افزود: چرا باید این بحث ۵۰-۵۰ را قبول کنیم؟ در همین بازی با مس که ما به کرمان رفتیم قانون ۱۰ به ۹۰ اجرا شد. با اجرای این مسئله، یک مشکل عجیبی به وجود می‌آید و چرا باید این اتفاق بیفتد؟ امروز هم که در جلسه شورای تأمین بودیم، خوشبختانه همه مسئولان استان اتفاق‌نظر داشتند، چون این مسئله مشکل برگزاری به وجود می‌آورد. چنانچه روال طبیعی و قانونی آن طی نشود، صددرصد انصراف می‌دهیم و حاضر نیستیم به خاطر یک جام خیلی مسائل را زیر سوال ببریم و به خطر بیندازیم. 

مدیرعامل سپاهان در ادامه اظهار داشت: آئین‌نامه‌ای که تا سه چهار روز قبل هیچکس از آن خبر نداشته، کجا بوده است؟ بازی‌های نهایی را قبول داریم، همه جا هم عرف و قانون است که بازی نهایی به صورت ۵۰-۵۰ و در ورزشگاه بی‌طرف انجام شود، نمونه آن هم مسابقه دو تیم منچستر سیتی و واتفورد بود که در ورزشگاه ویمبلی لندن به صورت ۵۰-۵۰ برگزار شد. ما تابع مقررات و عرف و قانون هستیم. 

وی در مورد اینکه سازمان لیگ معتقد است این مسئله ۵۰-۵۰ هم جزو مقررات است، گفت: چه مقرراتی که تا الان ابلاغ نشده است؟ شما یک قانون وضع می‌کنید و ابلاغ نمی‌شود، چه کسی از آن اطلاع دارد؟ این آئین‌نامه را به تازگی یعنی چند روز قبل برای ما فرستاده‌اند، این آئین‌نامه در سال ۹۶ تنظیم شده ولی ابلاغ نشده که جاری شود. به یکباره آن را در یک مصاحبه اعلام کردند و حتی روی سایت‌شان هم نگذاشتند. من فکر می‌کنم این مسئله چیز عجیبی باشد. 

تابش در مورد جلسه امروز شورای تأمین استان اصفهان گفت: جلسه، جلسه خوبی بود. همه مسئولین استانی روی این مسئله اتفاق‌نظر دارند که بازی طبق روالی که قبلاً بوده و تا چند روز پیش انجام می‌شده برگزار شود. ما می‌خواهیم که این بازی در نهایت سلامت برگزار شود. این مسابقه، مسابقه نیمه نهایی است نه مسابقه نهایی و ما میزبان آن هستیم، پس شرایط میزبانی ما چه می‌شود.

مدیرعامل سپاهان افزود: پرسپولیس بازی قبلی جام حذفی را در تهران بازی کرد و ما هم به کرمان رفتیم، بر این اساس ما میزبان شدیم، پس چه شرایط میزبانی وجود دارد؟ این قانون اصلاً قانون خوبی نیست و نمی‌دانم کجای دنیا انجام می‌شود. جالب است خود دوستان می‌گویند ممکن است برای فصل آینده عضو شود، اصلا چه چیزی جاری شده و تصویب شده که بخواهد عوض شود؟ پای این آئین‌نامه نه امضای هیأت رئیسه سازمان لیگ و نه امضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال وجود دارد. قبل از این چند روز آیا کسی از آن خبر داشت؟ 

وی در ادامه گفت: اصلاً کاری نداریم که چه کسی امضا کرده، اگر قبلا توسط سازمان لیگ که مرجع رسمی و قانونی است به ما ابلاغ شده بود، براساس آن برنامه‌ریزی می‌کردیم. از هیأت فوتبال استان اصفهان سؤال کنید که آیا چنین چیزی وجود داشته است؟ هیچ کس از این آئین‌نامه مطلع نشده است. 

تابش در مورد ابلاغ این آئین‌نامه تصریح کرد: اگر ابلاغ کرده‌اند به چه شماره‌ای، به چه تاریخی و به چه صورتی ابلاغ شده است؟ آیا برای ما ایمیل شده است؟ معمولا طی یک شماره‌نامه و در یک روز و یک تاریخ به همه باشگاه‌ها اعلام می‌شود. سؤال من این است که این آئین‌نامه کجا و به چه کسی داده شده است؟ 

وی اضافه کرد: ما تابع مقررات هستیم، اما به شرط اینکه مسیر طبیعی خودش را طی کرده باشد. حالا اصرار دارند بر این قضیه، اما به بهای به خطر افتادن امنیت استان؟! آیا یک جام حذفی ارزش این را دارد که برای یک استان و فوتبال ما مسائل حاد به وجود بیاید؟ ما همچنان بر روی قانون ۱۰-۹۰ یعنی چیزی که بوده است اصرار داریم. غیر از این هم هیچ ابلاغی تا چهار روز پیش نداشتیم، تازه آن را هم در جواب نامه من که سؤال کرده بودم این آئین‌نامه کجا بوده ارسال کردند!

مدیرعامل سپاهان در مورد تصمیم این باشگاه با این شرایط گفت: دوستان گفتند اگر می‌خواهند انصراف بدهند کتباً اعلام کنند، اگر روی این قضیه اصرار دارید و حتما باید آئین‌نامه‌ای را که ما رؤیت نکرده بودیم و به ما نرسیده حتما اجرا شود، طبیعی است که کتبا هم اعلام می‌کنم و دلایل انصراف را هم می‌نویسم، اگر اصرار بر این قضیه بود، مشکلی نیست. 

تابش در مورد مسئله محرومیت بیرانوند توسط کمیته اخلاق گفت: ترجیح می دهم در این مورد صحبتی نکنم، ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که بازی حذفی در فضای آرام و در شرایط نرمال برگزار شود. اگر طبق روال و قانون معمول این بازی ۸ خرداد برگزار شود، باشگاه سپاهان و مقامات استان اصفهان و هیأت فوتبال استان به همراه اداره‌کل ورزش و جوانان استان تمام تلاش‌شان را برای برگزاری یک بازی جوانمردانه و سالم به کار می‌گیرند. مطمئن باشید مردم اصفهان اگر شرایط معمولی باشد، حتما فرهنگ هواداری خودشان را نشان می‌دهند و من از آنها می‌خواهم که نشان دهند میزبان خیلی خوبی هستیم. 

وی در پایان تصریح کرد: اما اگر روی قضیه ۵۰-۵۰ اصرار داشته باشند، ما به چه بهایی این کار را بکنیم؟ نهایتش یک جام نمی‌گیریم. به هر حال امیدواریم به طریق معمول این مسئله حل شود. من در پاسخ مصاحبه‌ها صحبت کردم و عرایضم درنهایت احترام بود. دوستان گفتند که ابلاغ کرده ایم و من می‌گویم ابلاغ نکرده‌اند. اگر شواهد و مستندی دال بر ابلاغ دارند ارائه بفرمایند. ما نمی‌خواهیم به خاطر یک جام، تنش اجتماعی ایجاد کنیم، چون جام ندیده نیستیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48alwl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نقش‌جهان از 99 درصد ورزشگاه‌های ایران بهتر است