تاریخ انتشار: 1398/03/04 13:12
کد خبر: 98903

ضرر هنگفت استقلال از انتقال چشمی به قطر/رقم پیشنهادی به ستاره آبی پوش مشخص شد

پیشنهاد تیم قطری به مدافع استقلال مشخص شد.
ضرر هنگفت استقلال از انتقال چشمی به قطر/رقم پیشنهادی به ستاره آبی پوش مشخص شد

همان طور که پیش ترهم به آن اشاره شد، روزبه چشمی در فصل نوزدهم جایی در ترکیب استقلال نخواهد داشت. این بازیکن مورد توجه تیم الاهلی قطر قرار گرفته و به زودی قراردادش را با این باشگاه به شکل قطعی منعقد خواهد کرد. چشمی از ماه ها قبل مورد توجه این باشگاه قطری بود و انتظار می‌کشید فصل تمام شود و فوتبالش را در لیگ قطر دنبال کند که در نهایت این اتفاق رخ داد تا هافبک-مدافع استقلال که در لیگ هجدهم نمایش مطلوبی نداشت، فصل بعد در کنار امید ابراهیمی در ترکیب تیم الاهلی قطر دیده شود. مسئولان باشگاه الاهلی قطر با علم به اینکه روزبه در دو پست بازی می‌کند این بازیکن را به خدمت گرفته که باید دید آیا چشمی با همین نا آمادگی که در لیگ هجدهم داشت درترکیب تیم جدیدش قرار می‌گیرد یا اینکه انگیزه تازه ای پیدا خواهد کرد و در این تیم دوباره بدل به یکی از بازیکنان آماده و قبراق خواهد شد. چشمی برای دوفصل بازی در تیم الاهلی قطر مبلغ یک میلیارد و400میلیون دلار دستمزد خواهد گرفت.

 رقمی که از لحاظ اقتصادی برای این بازیکن به صرفه خواهد بود اما نکته ای که وجود دارد و نباید از آن غافل شد این است که از این انتقال هیچ سودی به باشگاه استقلال نخواهد رسید و شاید اگرمدیران باشگاه استقلال قدری زرنگی به خرج می‌دادند در نقطه ای از فصل قرارداد چشمی را تمدید می‌کردند حالا باشگاه الاهلی قطر مجبور می‌شد برای دریافت رضایت نامه این بازیکن مبلغی را هم به باشگاه استقلال بپردازد اما از آنجا که اصولا در باشگاه های فوتبال ایران مسئله درآمد زایی چندان جدی گرفته نمی‌شود وسیستم دولتی کاملا مدیران این باشگاه ها را بی انگیزه کرده، چشمی بی آنکه مبلغی را به باشگاه استقلال پرداخت کند به تیم الاهلی خواهد رفت واز تمام حق و حقوق مالی این انتقال خود و مدیربرنامه هایش بهره مند خواهند شد. البته از گوشه و کنار باشگاه استقلال شنیده می‌شد که به دلایلی علاقه ای به ادامه همکاری با این بازیکن وجود ندارد وحتی نام این بازیکن از سوی کمیته فنی استقلال در لیست سیاه نوشته شده بود اما به هرشکل چشمی بازیکن جدید الورودی به باشگاه استقلال نبود که بتوان به راحتی باجدایی اش کنار آمد. این بازیکن از سال ها پیش عضو باشگاه استقلال بود و کم هزینه برایش نشده است.

به همین دلیل حق استقلال بود که سهمی از این انتقال داشته باشد اما سناریوطوری جلورفت که روزبه در شرایطی که هیچ قراردادی با باشگاه استقلال نداشت با تیم الاهلی قطر به توافق رسید. مدیران باشگاه استقلال که خود را تافته ای جدا بافته در نحوه نگارش و عقد قرارداد ها می‌دانند در ماجرای روزبه چشمی شکست بزرگی متحمل شده اند و هر قدر هم که درباره کنار گذاشتن این بازیکن میان اعضای باشگاه اتفاق نظر بود اما نباید اجازه می‌دانند چشمی به تیم الاهلی قطر برود، یک میلیون و400هزار دلار دستمزد بگیرد چیزی عاید باشگاه استقلال نشود! البته در تاریخ باشگاه استقلال از این دست اتفاقات کم رخ نداده و بارها شاهد بودیم که بازیکنان بی آنکه مبلغی به باشگاه بدهند، از چنگ این تیم می‌پرند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48aldw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اتهام بازیکنان استقلال به مدیریت باشگاه تصمیم چه کسانی است؟