تاریخ انتشار: 1398/03/04 22:01
لیگ یک تحت تاثیر تصمیمات عجیب؛
کد خبر: 98832

تصمیمات سازمان لیگ به کام لیگ برتری ها

پس از 18 تیمی شدن لیگ یک به نظر می رسید کار اضافه شدن نیم سهمیه صعود به رقابت های لیگ برتر نیز عملی شود اما سازمان لیگ برخلاف نظر قبلی خود بازهم از انجام این کار اجتناب کرد!
تصمیمات سازمان لیگ به کام لیگ برتری ها

در بازی های فصل قبل سازمان لیگ برروی اضافه شدن نیم سهمیه صعود به لیگ یک تاکید داشت که پس از کناره گیری دو تیم از لیگ یک فصل قبل و شانزده تیمی شدن بازی ها از این کار اجتناب کرد.

اما در حالی که لیگ این فصل با ۱۸ تیم برگزار می شود، سازمان لیگ با عدم قطعی ساختن این موضوع نشان داد در فصل قبل هم عزم جدی برای این کار نداشته است و همچنان تحت تاثیر تیم های لیگ برتری برای لیگ یکی ها تصمیمات ظالمانه اخذ می کند.

این در حالی است که با ۱۸ تیمی شدن بازی های این فصل لیگ یک، سهمیه سقوط از لیگ یک به همان سه تیم افزایش یافت.

همچنین حضور بازیکنان خارجی در تیم های دسته اولی همانند گذشته ممنوع است اما تیم های لیگ برتری بر اساس آیین نامه منعی برای جذب بازیکنان خارجی نخواهند داشت. اما دسته اولی هایی که به تازگی به لیگ برتر صعود کرده اند، می توانند 8 بازیکن لیگ برتری بخدمت بگیرند و این سهمیه برای تیم های لیگ برتری 6 بازیکن است.

بر اساس قانون جدیدی که وضع شده تیم های لیگ برتری و دسته اولی باید پیش از شروع بازی ها ۱۴ بازیکن را برای سازمان لیگ لیست کنند که این مهلت برای تیم های لیگ برتری ۱۴ روز و برای تیم های دسته اولی ۱۰ روز پیش از شروع بازی ها است. این قانون به این خاطر وضع شده که اگر تیمی از حضور در بازی ها انصراف داد سازمان لیگ فرصت داشته باشد قرعه کشی بازی ها را دوباره برگزار کند و اتفاقات فصل گذشته دسته اول تکرار نشود. فصل گذشته نفت تهران با وجود حضور در قرعه کشی در بازی ها حاضر نشد و تیم سیاه جامگان هم با رای کمیته انضباطی از جدول بازی ها کنار گذاشته شد و ناگزیر هر هفته دو تیم در جدول بازی ها استراحت می کردند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ewm5y

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خبری خوشحال کننده برای تیم های لیگ دسته سوم (مرحله اول)
اختصاصی فرتاک ورزشی|

مهدی پاشازاده:هر تغییری در برنامه لیگ یک باعث ایجاد شائبه می شود!
در واکنش به درخواست عجیب ویسی از سازمان لیگ؛