//
کدخبر: ۱۹۰۵۳۷ //

امیدواریم بازی نیمه نهایی جام حذفی زیباترین بازی فصل شود

پیشکسوت فوتبال اصفهان گفت:‌ سپاهان و پرسپولیس در جام حذفی به هم رسیده اند و حواشی بسیار بدی پشت سر هر دو تیم است که امیدواریم بازی تحت تاثیر این حواشی قرار نگیرد.

 امیدواریم بازی نیمه نهایی جام حذفی زیباترین بازی فصل شود
به گزارش فرتاک نیوز،

حسین چرخابی درخصوص نایب قهرمانی سپاهان در مسابقات این فصل لیگ برتر گفت: به اعتقاد من پرسپولیس، سپاهان و پدیده می‌توانستند به قهرمانی برسند. البته استقلال و تراکتورسازی هم این شانس را داشتند اما یکسری مشکلاتی برای آنها بوجود آمد که باعث می‌شود بگویم ‌آنها را در حد قهرمانی نمی‌دیدم. اتفاقاتی برای این دو تیم افتاد که از مسیر قهرمانی دور شدند، مثلا اینکه دچار تغییراتی روی نیمکت تیم شدند. به همین دلیل سه تیم پرسپولیس، سپاهان و پدیده در درجه اول به خاطر اینکه سرمربی ثابت داشتند و در درجه دوم اینکه باشگاه‌ها از عملکرد سرمربیانشان راضی بودند شانس بیشتری برای قهرمانی داشتند. 

وی در ادامه گفت: سپاهان و پرسپولیس در جمع‌آوری امتیازات منحنی ثابتی داشتند. تیم پدیده با اینکه پستی و بلندی داشت اما بهترین فوتبال را طبق نظر اکثر کارشناسان و همچنین مربیانی که تیم‌هایشان در بالای جدول بود به نمایش گذاشت. 

وی درخصوص اینکه آیا نایب قهرمانی سپاهان عادلانه بود، گفت: سپاهان می‌توانست قهرمان شود. در بازی سپاهان و پرسپولیس که در اصفهان برگزار شد، پرسپولیس در اواخر بازی با یک پنالتی توانست بازی را به تساوی بکشد. ما به چشم خودمان دیدیم که یک خطای محرز روی مدافع سپاهان انجام شد، داور آن را ندید و بازی با آن پنالتی مساوی تمام شد. لیگ برتر با اختلاف سه امتیازی سپاهان و پرسپولیس به پایان رسید. اگر در آن بازی که مساوی شد، سپاهان برنده بود، سه امتیاز بدست می‌‌آورد و این مساله می‌توانست در جدول تاثیرگذار باشد. 

مربی اسبق سپاهان در پاسخ به این سوال که آیا معتقد است ناعدالتی سپاهان را از قهرمانی دور کرده، گفت: باید قبول کرد اشتباهات داوری همیشه وجود دارد. من نمی‌گویم در حق سپاهان ناعدالتی شد بلکه می‌گویم اتفاقات می‌توانست طوری رقم بخورد که سپاهان قهرمان شود. شانس قهرمانی سپاهان و پرسپولیس یکی بود اما اتفاقات طوری رقم خورد که سپاهان نتوانست قهرمان شود. اشتباهات داوری در هر فصل برای هر تیمی وجود دارد. 

کارشناس فوتبال کشورمان در مورد رقابت سپاهان و پرسپولیس در لیگ برتر که اکنون به جام حذفی کشیده شده، گفت: ما انتظار بیشتری از تقابل دو تیم در رفت و برگشت لیگ برتر داشتیم، به خصوص در بازی برگشت که موقعیت‌های خوب هر دو تیم به عدد چهار نمی‌رسید. کسانی که می‌خواهند از فوتبال لذت ببرند انتظار بیشتری از تقابل این دو تیم دارند. به هر حال اکنون سپاهان و پرسپولیس در جام حذفی به هم رسیده اند و یکسری حواشی بسیار بد پشت سر هر دو تیم وجود دارد که امیدواریم بازی تحت تاثیر این حواشی قرار نگیرد. 

وی افزود: من با همشهری‌های خودم صحبت می‌کنم. با اینکه در تهران شاهد حواشی بسیار بدی بودیم اما باید در اصفهان ثابت کنیم که مردم این شهر مهمان‌نوازان خوبی هستند. اصفهان یک شهر توریست‌پرور است و بیشتر افرادی که به ایران می‌آیند صدردصد به اصفهان هم سری می‌زنند و اولین چیزی که آنها درموردش صحبت می‌کنند مهمان‌نوازی مردم اصفهان است. من از همشهری‌های خودم می‌خواهم که در بازی نیمه نهایی جام حذفی رسم مهمان‌نوازی را بسیار خوب انجام بدهند. 

چرخابی درخصوص موضوع تقسیم تماشاگران به صورت 50-50 در  این بازی گفت: اگر قرار بر این بوده که تقسیم تماشاگران به صورت 50-50 باشد چرا ما لقمه را دور سرمان می‌چرخانیم؟! سازمان لیگ می‌گوید قانون 50-50 را بخشنامه کرده‌ایم و از طرفی سپاهان معتقد است که باید قانون 10-90 باشد. چرا سازمان لیگ ا ین بخشنامه را منتشر نمی‌کند که خیال همه راحت شود؟ اگر باید قانون 10-90 اجرا شود که آن را اجرا کنند و اگر احساس می‌کنند که قانون 50-50 بهتر است، فصل بعد آن را ابلاغ و اجرا کنند. 

کارشناس فوتبال کشورمان در  ادامه تصریح کرد: با تمام این اوصاف باید بگویم فوتبال ما حرفه‌ای است و بازیکنان دو تیم هم باید حرفه‌ای باشند. شما ببینید وقتی تیم بارسلونا به شهر حریف می‌رود در بازی این تیم تفاوتی دیده می‌شود؟ فوتبالیست حرفه‌ای باید 100 هزار تماشاگر خودی یا غیرخودی برایش فرقی نکند. این بازیکنان مقابل تماشاگران زیادی بازی و انواع و اقسام بازی‌ها را تجربه کردند. معتقدم این مسائل نباید خیلی مورد توجه قرار بگیرد و حضور تماشاگر نباید تاثیر آنچنانی روی کار بازیکنان بگذارد. به هر حال بهتر بود سازمان لیگ مقررات را هر طور که هستند روی سایت خودش منتشر می‌کرد و اعلام می‌کرد ما این را در فلان تاریخ بخشنامه کردیم. 

چرخابی درمورد بازی پیش روی دو تیم در روز چهارشنبه گفت: چون نام الکلاسیکو را روی این بازی گذاشته‌اند دلم می‌خواهد واقعا همانطوری باشد. وقتی رئال و بارسلونا با هم بازی می‌کنند همه منتظر یک بازی بسیار زیبا و بسکتبالی هستند. بازی وقتی زیبا است که موقعیت‌های زیادی بوجود بیاید و چه بهتر که گل‌های بهتری نیز رد و بدل شود. اگر قرار است که این بازی هم مانند تساوی صفر-صفر  کذایی که در تهران اتفاق افتاد باشد، به نظرم ارزش زیادی نخواهد داشت. امیدوارم بازی تحت تاثیر هیچ چیزی قرار نگیرد و دو تیم از داشته‌های خودشان به نحو احسن  استفاده کنند. 

وی تصریح کرد: برانکو دوست دارد با حفظ توپ و تحمیل بازی به حریف موقعیت بدست بیاورد و در طرف مقابل هم امیرقلعه‌ نویی همیشه دوست دارد تیمش تهاجمی بازی کند. وقتی 11 گل یک تیم در لیگ را خط دفاعی آن به ثمر رسانده یعنی آن تیم یک تیم تهاجمی است. با توجه به این شرایط دو تیم، بازی می‌تواند بازی خیلی خیلی قشنگی در نیمه نهایی جام حذفی باشد. 

پیشکسوت فوتبال اصفهان درمورد اینکه آیا نگران بوجود آمدن تنش در حاشیه‌ این بازی نیست، گفت: من امیدوارم این طور نباشد. در فینال جام حذفی اسپانیا، بارسا بازی را باخت و قهرمان نشد اما همه کسانی که در ورزشگاه بودند از دیدن بازی لذت بردند. فوتبال ما وقتی پیشرفت می‌کند که تیم‌ها نخواهند تحت هر شرایطی برنده باشند. تماشاگران باید از دیدن بازی‌ها لذت ببرند. به عنوان مثال تماشاگری که در قائم‌شهر بی‌طرف است و این بازی را نگاه می‌کند اگر از این فوتبال راضی بود آن موقع می‌توانیم بگوییم فوتبال ما پیشرفت کرده است.  امیدواریم بازی نیمه نهایی جام حذفی، تحت تاثیر هیچ چیزی قرار نگیرد و زیباترین بازی فصل شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۰۵۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان