تاریخ انتشار: 1398/03/09 10:59
کد خبر: 98317

فتاحی: به خسارت ماشین‌ها رسیدگی می‌کنیم/ حرف‌های قلعه‌نویی فرار رو به جلو است

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ، گفت: برای من جای سؤال است که اگر آن پنالتی گل می‌شد، چه مهندسی شده بود؟!
فتاحی: به خسارت ماشین‌ها رسیدگی می‌کنیم/ حرف‌های قلعه‌نویی فرار رو به جلو است

سعید فتاحی در مورد اتفاقات و جنجال‌های بازی‌ شب گذشته بین دو تیم سپاهان و پرسپولیس، گفت: فضای ورزشگاه‌های ما جدا از فضای جامعه ما نیست، اتفاقات در ورزشگاه‌ها بولد می‌شود چون  خبرنگاران هستند و خبررسانی می‌کنند. برای حل این مشکلات تنها یک ارگان یا یک سازمان کافی نیست و همه باید دست به دست هم بدهند. اگر بخواهیم همین روند را پیش بگیریم هیچ امنیتی برای بازی‌ها نمی‌ماند من از دیشب به این فکر می‌کنم که قرعه‌کشی فصل جدید انجام شود و در هفته اول پرسپولیس و سپاهان با هم بازی کنند.

فتاحی در ادامه گفت: این همه دعوا بر سر درصد و 50 و 90 شد اما امنیت، جان انسان‌ها و ایمنی از همه چیز بالاتر است متأسفانه رسانه‌ها نیز به جنگ روانی دامن می‌زنند. به عنوان مثال در رادیو نظرسنجی گذاشته بودند اما چه نظرسنجی. این آیین‌نامه‌ای است که سال 92 ابلاغ شده است و 40 بند دارد، چطور 39 بند دیگر را انجام می‌دهند اما همین یک بند را می‌گویند ابلاغ نشده است. 

وی در خصوص آسیب به ماشین‌ها پس از پایان مسابقه، گفت: هوادار به ماشین نمره تهران به شدت آسیب می‌زند البته ورزشگاه بیمه حوادث دارد و رسیدگی می‌کنیم، این طور نمی‌ماند و اینها حل می‌شود اما از دیشب به این فکر می‌کنم که چرا این اتفاقات می‌افتد. در دقایق پایانی بازی یک عده از هواداران فرار کردند که آسیب نبینند در صورتی که در همه جای دنیا هواداران می‌ایستند و تیمشان را حتی اگر باخته باشد تشویق می‌کنند.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد نقش بازیکنان و همچنین کادر فنی تیم‌ها در به وجود آمدن این حواشی گفت: خود بازیکن‌ها هم مقصر هستند، شما ببینید در زمین چقدر تنش ایجاد شد، چقدر کادر فنی و مربیان تنش ایجاد کردند. ما امسال مماشات داشتیم اما قطعاً سال آینده مسائل انضباطی را با جدیت بیشتری پیگیری می‌کنیم. کمیته انضباطی تماشاگر را محروم می‌کرد و رسانه‌ها می‌گفتند که نباید تماشاگر محروم شود خود رسانه‌ها هم باید کمک کنند. قبل از شروع بازی هواداران در بیرون از ورزشگاه زد و خورد داشتند. سال آینده این مسائل حتماً بررسی می‌شود.

فتاحی در خصوص اظهارات قلعه‌نویی پس از بازی مبنی بر اینکه این نتیجه‌ها مهندسی شده هستند، گفت: برای من جای سؤال است که اگر آن پنالتی گل می‌شد چه مهندسی بود. رسانه‌ها باید کمک کنند که این موضوعات نباشد چه مهندسی شده است؟ چه کار باید می‌کردیم؟ به نظر من این حرف‌ ها فرار به جلو است.

وی در مورد صحبت‌های کی‌روش استنلی به  سروش رفیعی که گفته بود به بیرون بیا، اظهار داشت: استنلی هم حتماً فضا را این‌طور دیده که  این کار را می‌کند. ما کمیته انضباطی و کمیته اخلاق را داریم، قبل از شروع فصل به باشگاه‌ها ابلاغ می‌کنیم که با این مسائل برخورد شدیدی خواهیم کرد، باشگاه‌ها باید بحث کانون هوادارانشان را جدی بگیرند و ساماندهی کنند ضمن اینکه وضعیت بلیت‌فروشی الکترونیکی و دوربین ورزشگاه‌ها نیز باید درست شود.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در پایان گفت: ممکن است از 50 هزار نفر تنها 500 نفر تخلف کند که خیلی راحت قابل شناسایی هستند بیشتر درگیری‌های دیروز خارج از ورزشگاه بود و ما در داخل ورزشگاه درگیری زیادی نداشتیم، یکی، دو نفر را به خاطر پرتاب اشیاء شناسایی و دستگیر کردند، اگر امروز در کشور انگلستان می‌بینید که نرده‌های دور زمین را برداشته‌اند و تماشاگران نزدیک به زمین می‌نشینند به خاطر این است که برخورد قاطعانه و جدی داشتند. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qwdrn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


150 هوادار در حاشیه دیدار سپاهان و پرسپولیس مجروح شدند