تاریخ انتشار: 1398/03/11 17:59
کد خبر: 98071

تک گل دیدار نیمه نهایی به نام چه کسی ثبت شد؟سازمان لیگ پاسخ داد!

تک گل نیمه نهایی جام حذفی در ثانیه های پایانی روی شوت احمد نوراللهی به دست آمد که در میانه راه به پای سیاوش یزدانی برخورد کرد و وارد دروازه نیازمند شد.
تک گل دیدار نیمه نهایی به نام چه کسی ثبت شد؟سازمان لیگ پاسخ داد!

تیم فوتبال سپاهان در شرایطی با 9 نفر مقابل گل دقیقه 121 احمد نوراللهی مغلوب شد که ابهاماتی در مورد اینکه گل باید به نام چه کسی ثبت شود، ایجاد شد؛ با این حال صحبت با کارشناسان داوری  و سازمان لیگ فوتبال ایران این ابهام را برطرف می کند.

در صحنه گل شوت احمد نوراللهی پس از برخورد به پای دو بازیکن سپاهان وارد دروازه می شود. بازیکن اول مهرداد محمدی است که توپ به زیرپای او برخورد می کند و دچار چرخش می شود و کمی بعد سیاوش یزدانی که خودش را برای دفع ضربه هافبک پرسپولیس آماده کرده بود، غافل از چرخشی که توپ پیدا کرده برای دفع توپ اقدام می کند که توپ به کنار پای او برخورد می کند و وارد دروازه نیازمند می شود که قصد شیرجه زدن به سمت چپ خودش را داشت.

داود فنایی کمک داور فینال جام جهانی 1994 آمریکا در گفتگو با "ورزش سه" در مورد این صحنه و اینکه گل باید به نام چه کسی ثبت شود، می گوید: « به نظرم جواب دقیق را باید از سازمان لیگ پرسید، ولی کسی که شوت می زند، باید گل به نام او ثبت شود؛ چون مدافع که نزده و در واقع توپ به  پایش خورده و کمانه کرده؛ زمانی گل به نام مدافع و گل به خودی نوشته می شود که  مالک توپ باشد و توپ را با ضربه سر یا با پاس به اشتباه به دروازه خودی بزند.»

ایرج میرزابیگی ناظر بازی هم نظر مشابهی با فنایی دارد. او در این رابطه توضیح می دهد:« وقتی توپی شوت می شود و در چارچوب دروازه است، اگر حتی در میانه راه به مدافعین هم برخورد کند به نام بازیکن مهاجم نوشته می شود.»

در نهایت از سازمان لیگ فوتبال ایران هم در مورد اینکه تک گل دیدار نیمه نهایی به نام چه کسی ثبت شده است، سوال پرسیدیم که آنها نام "احمد نوراللهی" را به عنوان زننده گل ثبت کرده اند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zjkpj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سازمان لیگ سپاهان را با خاک یکسان کرد؛ سپاهان جام قهرمانی را به پرسپولیس می‌دهد؟!

دستمزد داور سپاهان- پرسپولیس: 234 هزار تومان!
جنگ اسکناس و دسته چک در نیمه نهایی جام حذفی