تاریخ انتشار: 1398/03/13 18:39
کد خبر: 97849

فتاحی: حکم من را با اطلاعیه نداده اند که حالا با اطلاعیه بروم

سعید فتاحی می گوید اگر قرار باشد او از کارش محروم شود، فقط باید دبیر کل این حکم را به او ابلاغ کند.
فتاحی: حکم من را با اطلاعیه نداده اند که حالا با اطلاعیه بروم

سعید فتاحی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ شب گذشته با اطلاعیه کمیته اخلاق از کلیه فعالیت های فوتبالی محروم شد.

فتاحی امروز و چند ساعت پس از اتفاقات رخ داده در دیدار فینال جام حذفی که در خوزستان برگزار شد، در گفتگوی تلفنی با شبکه خبر در مورد اینکه باید کلمه "سابق" پس از عنوان او در سازمان لیگ نوشته شود یا خیر، گفت: ببینید حکم من را با اطلاعیه نداده اند که حالا با اطلاعیه بروم. کمیته اخلاق اگر حکمی دارد، باید کتبا اعلام کند؛ نه کمیته اخلاق، هر چیزی که قانون می گوید. همیشه گفته ام باید قانون را رعایت کنیم و براساس قانون اگر حکمی هست باید توسط دبیر کل ابلاغ شود.

او در ادامه تاکید کرد : کلیه آرای انضباطی، کمیته اخلاق، کمیته استیناف فدراسیون فوتبال باید توسط دبیرکل ابلاغ شود. این فقط برای ما نیست و برای فیفا و کنفدارسیون فوتبال آسیا هم همینگونه است. قبلا هم رای هایی در مورد بازیکنان پرسپولیس و تراکتورسازی اعلام شد و اگر ما اجرا نکردیم به همین خاطر بود که مراحل قانونی اش اجرا نشد.

فتاحی در مورد مشکلات ایجاد شده و اینکه مگر در رابطه با آنها فکر نشده بود، بیان کرد: ما در جلسه، هماهنگی قبل از بازی که نماینده تیم داماش و پرسپولیس، فرمانده یگان ویژه و همه ارکان دیگر بوده اند و در تمام بازی ها هم همینطور است را انجام دادیم. در بازی با سپاهان و پرسپولیس هم در بازی برگشت لیگ این جلسه برگزار شد و سه سکو بالا و پائین برای سپاهانی ها اختصاص داده شد ولی دیدید چه اتفاقی افتاد.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ با اشاره به فضایی که برای داماشی ها در نظر گرفته شده بوده، حرف هایش را ادامه داد و افزود: ما در صورتجلسه آوردیم با توجه به قانون، چون فینال بازی های حذفی تک بازی است، نحوه استقرار هواداران 50/50 است؛ اما به شرطی که بتوانند ورزشگاه را پر کنند. ما از داماشی ها پرسیدیم که شما چقدر هوادار دارید و آنها گفتند، 5 دستگاه اتوبوس. خب طبیعی است که ما نمی توانستیم مردم را به خاطر 5 دستگاه اتوبوس بیرون نگه داریم. به خاطر این ما قسمتی که حدود 9 هزار ظرفیت داشت را برای هواداران داماش خالی نگه داشتیم که تا لحظه ای که خالی بود، 10/15 هوادار داماش حضور داشتند ولی بعد پرسپولیسی ها هجوم آوردند و پر کردند.

در این لحظه داوود عابدی خواست سوالی از فتاحی بپرسد که او اجازه خواست تا حرف هایش را ادامه بدهد و اضافه کرد: ببینید ما 28 هزار صندلی داشتیم و 19 هزار و ششصد عدد بلیت فروختیم. یعنی اصلا اینگونه نبوده که بلیت فروشی زیاد بوده و خوشبختانه دیروز هواداری هم بیرون نماند. جایگاه هواداران داماش هم پر شد و فقط جایگاه ویژه  باقی ماند. اصلا هم اینطور نیست و مصوبه ای نیست که پشت دروازه یا جایی دیگر را بدهند؛ هر جایی که یگان ویژه تشخیص بدهد. مسئولین برای امنیت بازی تصمیم گیری می کنند. شما دیدید در بازی پرسپولیس هم پشت جایگاه سپاهانی ها نشسته بودند و برعکس. دوستان نگویند براساس مصوبه.

در این لحظه صحنه هایی از هجوم هواداران پرسپولیس به VIP پخش شد. فتاحی در این رابطه توضیح داد: تنها جایی که خالی بود VIP بود. بنده خودم پیش هواداران داماش رفتم و از آنها خواهش کردم تا پشت در بیایند. گفتم اینجا باشید تا از درگیری جلوگیری شود. با نیروی انتظامی هماهنگ کردیم که این 200،300 نفر به VIP بروند ولی متاسفانه وقتی هواداران داماش وارد VIP شدند، هواداران پرسپولیس از نرده بالا می روند.

در همین دقایق تصاویر هجوم هواداران پرسپولیس به VIP  نشان داده شد و مورد انتقاد قرار گرفت؛ اینکه برخی رفتارهای هواداران نادرست است و ربطی به یگان ویژه و سازمان لیگ ندارد.

فتاحی باز هم با سوالی مواجه شد که چرا پیش بینی نشده بود که این اتفاقات رخ ندهد. فتاحی پاسخ داد: شما دیدید ما جایگاه تماشاگران داماش را خالی نگه داشته بودیم. نیروی انتظامی نمی تواند مردم را بزند و به مردم احترام گذاشت. اگر می زد، خودتان می گفتید چرا زده. 28 هزار ظرفیت داشتیم و 20 هزار بلیت فروختیم. دیروز باید بلیت را می خریدند و بعد وارد ورزشگاه می شدند. 1400 بلیت به مناطق سیل زده داده شده بود و شاید این ها باعث شده بی نظمی ایجاد شود. حق تیم داماش بود که در حضور تماشاگرانش بازی کند. تلاش کردیم جایگاه خبرنگاران را خالی کردیم تا هواداران داماش به آنجا بروند.

فتاحی در پاسخ به این سوال که نتیجه جلسات چه زمانی مشخص می شود، توضیح داد: امروز صبح جلسه داشتیم و یک جلسه دیگر هم خواهیم داشت و سپس هر کسی که مقصر باشد، مشخص می شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/368eye

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اختصاصی / صحبتهای سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ + فیلم