تاریخ انتشار: 1398/03/22 19:15
کد خبر: 96933

خطیر در مسیر ترکاشوند و توفیقی

فرهاد مجیدی که از چندی قبل بدون ذکر نام از برخی اطرافیان فتحی انتقاد کرده بود، در تازه‌ترین مصاحبه‌اش رسما از علی خطیر نام برده و او را متهم کرده به اینکه بدون سابقه فوتبالی و البته صداقت لازم، در حال تیم بستن برای استقلال است.
خطیر در مسیر ترکاشوند و توفیقی

 به‌طور کلی این اواخر انتقادها از خطیر بسیار زیادشده است. در دوره شفر، او همیشه با مربی آلمانی مشکل داشت و پیرمرد گاه و بیگاه به صراحت از معاون باشگاه انتقاد می‌کرد. الان هم که شفر رفته، باز خطیر ول‌کن نیست و به زعم خودش اسناد دلالی او را رو می‌کند؛ کاری که در اوج نیاز باشگاه به جلب رضایت مرد آلمانی صورت می‌گیرد و شاید برای آبی‌ها تبعات حقوقی و اقتصادی ناگواری به‌دنبال بیاورد. حالا مصاحبه جدید فرهاد، عرصه را بر خطیر تنگ‌تر کرده و هیچ‌کس نمی‌داند چنین چهره‌ای چرا باید تا این حد در استقلال قدرت داشته باشد. خطیر عامل اصلی انعقاد قرارداد با استراماچونی بوده؛ مربی ایتالیایی که نه‌تنها کارنامه بحث‌برانگیزی دارد، بلکه بنا به ادعای مجیدی حتی در مورد رقم قرارداد او هم اطلاعات درست به مردم داده نشده است. به این ترتیب به‌نظر می‌رسد خطیر هم در مسیر بسیاری از مشاوران و معاونان سال‌های اخیر پرسپولیس و استقلال گام بر می‌دارد؛ مردان شماره 2 که متهم ردیف اول بودند.
 
پندار تایم یادت هست؟
هم‌اکنون خطیر در استقلال دقیقا همان راهی را می‌رود که قبل از او پندار توفیقی پیموده بود. فتحی ابتدا موافقان بسیار زیادی در بدنه هواداران داشت و خیلی‌ها از حضور او به‌عنوان یک حقوقدان مشرف به مسائل فوتبالی استقبال کردند، اما به‌تدریج شرایط عوض شد. همان روزهای اول خطیر به‌عنوان عامل اصلی شکایت استقلال به رأی بازی سوپرجام شناخته شد که این موضوع به افزایش محبوبیت او کمک زیادی کرد. با وجود این گذر زمان قضاوت‌ها را در مورد آقای معاون تغییر داد. داستان‌های شفر، قصه درگیری فیزیکی عجیب او با علیرضا حقیقی، تمجیدش از برانکو در میان هواداران معترض استقلال و حالا هم داستان مصاحبه فرهاد مجیدی باعث شده بخش زیادی از مقبولیت خطیر از بین برود. در مورد پندار توفیقی هم همین اتفاق افتاد. هیاهوی عجیب او در فصل نقل‌وانتقالات و خریدهایی که هر نیمه‌شب از آنها رونمایی می‌کرد باعث شد بخشی از هواداران استقلال با لقب «پندار تایم» از او تجلیل کنند، اما با گذشت زمان و روشن شدن حقایق در مورد کیفیت این خریدها، توفیقی به‌عنوان یکی از عوامل ناکامی‌های استقلال شناخته شد!

  ترکاشوند، پاشنه آشیل طاهری
علی‌اکبر طاهری در دوران مدیریتش در پرسپولیس مجموعا عملکرد خوبی داشت و شاید اگر ابرگاف بازگرداندن مهدی طارمی و محرومیت باشگاه نبود، در مورد دوران او قضاوت‌های بهتری صورت می‌گرفت. با وجود این طاهری هم برای خودش یک «شماره 2» جنجالی داشت که بارها به خاطرش ملامت شد. ترکاشوند مسئول نقل‌وانتقالات پرسپولیس بود و مثلا در جذب وحید امیری و علیرضا بیرانوند نقش مؤثری داشت، اما در عین حال حضور عجیب دو بازیکن اوکراینی هم به او نسبت داده شد. غیراز این ترکاشوند حاشیه‌های دیگری هم داشت. در موردش می‌گفتند استقلالی است و البته خبر خروج چند پرسپولیسی از اردوی بازی با الهلال برای شرکت در جشن تولد پسر او هم حسابی خبرساز شد.

 عرب هم یکی دارد!
ایرج عرب این روزها به‌خاطر تعلل در پرداخت دستمزد برانکو و توافق قطعی برای ادامه همکاری با او به‌شدت تحت فشار است، اما همه داستان فقط این نیست. او هم یک مشاور زیر 30سال دارد که حسابی خبرساز شده است. سهند حبیب‌زاده نامی بود که نخستین بار به‌عنوان مجری طرح استعدادیابی وزارت ورزش مطرح شد و بعدها توانست در اتفاقی پر حرف و حدیث، پیمانکار ورزشگاه درفشی‌فر شود. در مجموع داستان راجع‌به حبیب‌زاده بسیار زیاد است، هرچند که برخی منابع غیررسمی از کمک‌های مالی او به باشگاه به‌عنوان عامل اصلی حضور همیشگی‌اش کنار عرب یاد می‌کنند. مدیرعامل پرسپولیس در نشست خبری ابتدای هفته‌اش در مورد حبیب‌زاده مورد سؤال قرار گرفت که ظاهرا کمی هم عصبی شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gwoan

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


توصیه ای به استقلال؛ حالا نوبت ثبات است