تاریخ انتشار: 1398/03/25 19:14
کد خبر: 96721

وقتی دل و قلبم با باشگاه پرسپولیس بود نمی توانستم به تیم دیگری بروم!

مهاجم باشگاه پرسپولیس که برای حضور دراین تیم، نیم فصل را تحمل کرد با اشاره به اینکه از تصمیمش راضی است می گوید گرچه دراین فصل بازی به من زیاد نرسید اما زیر نظر برانکو درس های زیادی را فراگرفتم که در ادامه فوتبالم به کمک من خواهد آمد
وقتی دل و قلبم با باشگاه پرسپولیس بود نمی توانستم به تیم دیگری بروم!

مهدی شریفی مهاجمی که با ظهورش در باشگاه سپاهان همه را به ظهور یک مهاجم در سال های آینده امیدوار کرد اما او به محض قهرمانی همراه با سپاهان در لیگ برتر برای گذراندن خدمت سربازی به باشگاه تراکتور سازی منتقل شد ویک مصدومیت شدید و بی موقع در بدو پیوستنش به تراکتور باعث شد تا او مدت زیادی را دوراز میادین سپری کند.

وی در گفتگو با خبرنگار در خصوص فصل اخیر و چالش هایی که در این فصل به آنها دچار بود صحبت کرد.

 

ایدآل هر فوتبالیستی است که به هر دو جام ممکن در یک سال دست یابد

او در ابتدا ضمن ابراز اینکه از پیوستن به پرسپولیس و گرفتن این تصمیم خوشحال است گفت: «خدا رو شکر می کنم که توانستم این تجربه را داشته باشم که با بچه های خوب در خدمت باشگاه پرسپولیس باشم. سال خیلی خوبی برای من بود و فکر می کنم ایده ال هر فوتبالیستی است که بتواند به هردو جام ممکن دست پیدا کند که من هم به این موفقیت نائل آمدم. خیلی اتفاق خوب و شیرینی بود و خیلی چیزها در باشگاه پرسپولیس یاد می گرفتم. از لحاظ فنی که با کادر بسیار قوی کار کردیم ضمن آنکه کناربچه ها که کنارهر کدامشان کار کردن باعث افتخار بود و فقط می توانم ازاین بابت خدا را شکر کنم.»

 

وقتی دل و قلبم با باشگاه پرسپولیس بود نمی توانستم به تیم دیگری بروم

وی در ادامه افزود: «من وقتی که با باشگاه پرسپولیس قراراد بستم خیلی پیشنهاد های دیگری هم داشتم که در نیم فصل اول در تیم های دیگری بازی کنم و در نیم فصل دوم به پرسپولیس اضافه شوم، خب خیلی شرایط دخیل بود که من از همان ابتدا در تیم پرسپولیس ماندگار شدم. دوست داشتم در باشگاه پرسپولیس باشم و حضور در چنین فضایی را تجربه کنم. به همین دلیلی با آقای مارکو بدنسازی خوی را پشت سر گذاشتم چون که حس می کردم بدنم باید به سطح باشگاه پرسپولیس برسد. دوم اینکه دوست نداشتم که وقتی با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارم و دل و قلبم با این تیم است بخواهم لباس تیم دیگری را برتن کنم. این نظر شخصی من است ولو اینکه نیم فصل بازی نکنم ضمن اینکه با کادر فنی درهمین خصوص هم مشورت کردیم.

خیلی زود فهمیدم برای اینکه برای این باشگاه بازی کنم بدنم هنوز خیلی کار دارد. خیلی خوب بود که توانستم بدنم را به سایر بچه ها برسانم و در بازی های دوستانه هم بازی می کردم که اماده بازی برای نیم فصل دوم باشم.»

 

روی آن را نداشتم پیشنهاد علی آقا را رد کنم و مسئولیتش را به باشگاه سپردم

شریفی درباره پیشنهاد علی کریمی مبنی بر پیوستن به سپیدرود هم گفت: «خب همانطور که گفتم بسیاری از تیم ها به من خیلی لطف داشتند که من بروم برایشان کار کنم. در خصوص سپیدرود چون نمی توانستم به علی آقا نه بگویم این کار را بر عهده باشگاه محول کردم. این در حالی بود که 7 تا 8 بازی بیشتری هم به پایان نیم فصل باقی نمانده بود. مثل اینکه باشگاه با سپیدرود برای حضور من در این تیم به توافق نرسید. و به همین جهت در همان پرسپولیس ماندم و با باشگاه تمرین کردم و اتفاقا اولین بازی هم مقابل سپیدرود بود که توانستم برای پرسپولیس به میدان بروم و بازی را هم بردیم.»

 

این فصل درس های زیادی را از برانکو فرا گرفتم

وی درخصوص اینکه آیا در کل از شرایط خودت در این فصل راضی بودی یا نه گفت: «من همیشه سعی کردم که با واقعیت ها روبرو باشم و حقیقت را بگویم، هر بازیکنی به طور طبیعی دوست دارد بازی کند ولی این را هم باید در نظر بگیریم که اینجا پرسپولیس است. دوم اینکه من داشتم پست جدیدی را تجربه می کردم چرا که آقای برانکو ترجیح می دادند که از من در پست وینگراستفاده کند و من تمام تلاشم را می کردم که در این پست بتوانم جا بیفتم. درست است که من 6 سال است که در لیگ بازی می کنم و همیشه به عنوان مهاجم نوک به میدان رفتم و یک فوروارد سایه بودم. اما روی هم رفته بازی در پست وینگرتجربه شیرینی بود ومن داشتم چیزهایی جدیدی را در فوتبالم تجربه می کردم و درس های جدیدی را یاد می گرفتم. فراموش نکنیم اینکه اینجا پرسپولیس است و کمتر فرصت بازی را به دست می آورید چون جو اینجا با تمام تیم هایی که من در آن حضور داشتم فرق دارد و خیلی سنگین تر است. من در این فصل تمام تلاشم را می کردم که هر روز بتوانم بهتر باشم وکم و بیش بازی هم کردم ولی از آقای برانکو خیلی چیزها فرا گرفتم و ایشان مثل یک معلم خیلی چیزهای جدید به من یاد دادند و حس می کنم این ها به فوتبال من کمک شایانی کرد. در کل به نظرمن این فصل، نه به طور ایده آل برای خودم ولی بد هم نبود و همین که افتخار پوشیدن پرسپولیس را داشتم خوب بود و همانطور که گفتم هر بازیکنی دوست دارد که بازی کند و همیشه در شرایط مسابقه قرار داشته باشد. من کمتر بازی کردم و حتما حکمتی درآن است.»

 

خیلی ها می گفتند مهدی افت کرده است اما اشتباه می کردند

شریفی درباره مصدومیتش در تراکتور و دوران سربازی که باعث شدند یک مقدار از شرایط دور شود گفت: «من در تراکتور برایم اتفاق بدی رخ داد و آنجا دوران نقاهتش خیلی طول کشید. اینکه می گویند مهدی افت کرد به نظر من اصلا اینجور نبود تا قبلش دائم بازی می کردم و گل می زدم. وقتی جراحی باز انجام می دهی مسلما طول می کشد به شرایط برگردی. زمانی که برگشتم دوباره با آقا یحیی توانستم پوکر کنم و در تراکتور موفق شدم 12 گل به ثمر برسانم. بعد از اتمام سربازی دوباره برگشتم سپاهان و در آن تیم در پست هافبک میانی به کار گرفته شدم چون بازیکن کم داشتیم اما باز هم 4 گل و 4 پاس گل دادم که برای آن تیمی که شرایطش خوب نبود زدن 4 گل و 4 پاس گل بد نبود که در نهایت منجرشده به باشگاه پرسپولیس بیایم.»

 

من از برد تیمم خوشحال بودم نه باخت سپاهان

 او درارتباط با بازی سپاهان و پرسپولیس خصوصا در نیمه نهایی جام حذفی تاکید کرد: «به نظر من یکی از حساس ترین بازی های لیگ برتر دیداراین دو تیم است و واقعا الکلاسیکو ی ایران است. دو تیم در شرایط بسیار خوبی برخوردار بودند سپاهان تیم بسیار خوبی بود و امسال هم در لیگ و هم در جام حذفی خیلی قوی ظاهر شدند و مدعی بود و به نوعی رقیب امسال ما سپاهان بود. بازی بسیار سختی بود ضمن اینکه من در مقابل باشگاه سابقم بازی می کردم و هواداران از این موضوع همه ناراحت بودند در حالیکه من از برد تیمم خوشحال بودم نه باخت سپاهان.»

 

سپاهان و پرسپولیس الکلاسیکوی ایران است

 وی در همین رابطه افزود: «من این را ثابت کردم که هر جا بازی کنم برای برد آن خوشحال می‌شوم. زمانی که هواداران سپاهان مرا تشویق می‌کردند برای آنها احترام قائلم و اکنون هم برای پرسپولیس. الان هم برای برد پرسپولیس خوشحال بودم نه برای شکست سپاهان و ناراحتی هواداران رقیب. ما خوشحال بودیم که بردیم و به فینال رفتیم. دو تیم قوی برابر یکدیگر قرار گرفته بودند و ال کلاسیکوی ایران بود.»

 

وقتی بازیکنی با تعصب بازی می کند هواداران دوست دارند تا ابد در تیم باشد

وی درباره شرایط سیاوش یزدانی و جدایی اش از سپاهان که با واکنش هواداران این تیم همراه بوده، گفت: «هواداران سپاهان کمی حساس هستند. زمانی که من آنجا بودم مرا دوست داشتند اما که من قصد جدایی داشتم به این دلیل بود که اینطور تصور می‌شد که این تیم نیاز به مهاجم قدبلند دارد و به این واسطه ما خیلی منطقی جدا شدیم. بازیکن سپاهان بودم و قرارداد داشتیم اما منطقی جدا شدیم. در مورد سیاوش هم من نظری ندارم و او شرایط خودش را دارد. هواداران سپاهان اما باید به این نکته توجه کنند و تا زمانی که بازیکنی در تیم حضور دارد عملکرد او را بسنجند. وقتی در تیم هست آیا کم کاری کرده یا عملکرد خوبی داشته و البته این حساسیت همیشه وجود دارد. وقتی بازیکنی با تعصب بازی می کند هواداران دوست دارند تا ابد در تیم باشد اما یک سری چیزها را هواداران نمی‌دانند. باید دید توافقات به چه شکل است و بازیکن باید برای پیشرفت و آینده خودش هم به فکر باشد. ما هم آینده داریم و به عنوان فوتبال باید به فکر خودمان هم باشیم.»

 

هیچ کسی نمی تواند بگوید آقای برانکو در پرسپولیس موفق نبوده است

مهاجم پرسپولیس درباره احتمال جدایی برانکو ایوانکوویچ نیز گفت: «کسی نمی تواند بگوید آقای برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس موفق نبوده و درباره رزومه کاری ایشان کسی نظر منفی ندارد. من خودم چیزهای زیادی یاد گرفتم و برای مجموعه هم کلی افتخار کسب کرده و هواداران هم او را دوست دارند. همه چیز بستگی به نظر باشگاه و ایشان است. در مورد خودم همیشه گفتم هر چه خدا بخواهد و باید دید درباره ایشان چه می شود و هر چه که خدا بخواهد. من فعلا بازیکن پرسپولیس هستم و بهترین آرزوها را برای تیم دارم.»

 

زمین سر بود و ترجیح دادم استپ نکنم

شریفی درباره موقعیتی که برابر سپاهان از دست داد گفت: «من در هر بازی چه یک دقیقه چه 90 دقیقه تلاش می کردم گل بزنم. این بازی فوق العاده حساس بود. در وقت اضافه آمده بودم و وقتی که آمدم باد سنگینی می آید، من می خواستم شوت محکم بزنم تا مطمئن تر گل بزنم اما توپ روی پایم نیامد و از دست رفت. وقتی از بیرون زمین را می دیدم سر بود و برای همین در آن زمان ترجیح دادم توپ را استپ نکنم که البته توپ از دست رفت.»

شریفی در پایان با اعلام اینکه برنامه ای برای فصل آینده ندارد و در مقطع کنونی تمرینات اختصاصی را دنبال می کند گفت: «خدا را شکر می کنم سالم فصل را تمام کردم و ان شاالله فصل آینده را با قدرت شروع کنم. تمرینات را اختصاصی دنبال می کنم و امیدوارم فصل خوبی را در پیش داشته باشم. هر چه خدا بخواهد و امیدوارم بتوانم شرایط خوبی داشته باشم. نمی خواستم بدنم بخوابد برای همین تمرینات اختصاصی را دنبال کردم.»

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2x9jdq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



پوشیدن پیراهن پرسپولیس آرزوی من است/هر پستی که برانکو برایم در نظر بگیرد را دوست دارم!