//
کدخبر: ۱۹۵۶۵۵ //

بازندگان جدایی برانکو؛ از ربیع خواه تا کریم باقری

جدایی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس چنان شوک روانی بزرگی به هواداران این تیم وارد کرد که شاید فعلا ابعاد فنی ماجرا مغفول مانده باشد.

بازندگان جدایی برانکو؛ از ربیع خواه تا کریم باقری
به گزارش فرتاک نیوز،

 در عین حال نباید فراموش کرد این سونامی بزرگ، حتما در زمین بازی هم پیامدهای خاص خودش را خواهد داشت؛ طوری که عده‌ای از این جدایی سود بردند و برخی دیگر ضرر کردند. این مطلب به مرور سیاهه زیان‌دیدگان اختصاص دارد؛ کسانی که حداقل در نگاه اول بابت کوچ مربی کروات متضرر شدند.
  محسن ربیع‌خواه
او بی‌تردید سرلیست این سوژه است؛ بازیکن چندپسته و محبوب برانکو که در پرسپولیس منتقدان زیادی داشت. ربیع‌خواه البته زحمتکش بود و این اواخر بر اثر اصرار برانکو و البته نتایج خوب پرسپولیس توانسته بود وجهه‌ای مناسب‌تر از قبل پیدا کند، اما در هر صورت سخت است تصور کنیم در عصر مربی بعدی هم ربیع‌خواه همان شرایط مطلوب سابق را داشته باشد. دیگر فاکتور منفی ربیع‌خواه سن بالای اوست که باعث می‌شود یکی از ظرفیت‌های لیست 18نفره بزرگسالان را پر کند. در این شرایط شاید حتی جدایی او پیش از آغاز فصل جدید هم چندان دور از تصور نباشد.
  مهدی شریفی
یکی از خریدهای عجیب برانکو برای پرسپولیس بود. او یک نیم‌فصل بیرون نشست و فقط تمرین کرد تا با رفع محرومیت سرخپوشان به میدان برود اما در نیم‌فصل دوم هم به ندرت اثری از شریفی در زمین مسابقه دیده شد. این اواخر او بعد از مدت‌ها نیمکت‌نشینی برای چند دقیقه در بازی حذفی برابر سپاهان فرصت حضور در میدان را پیدا کرد که آنجا هم موقعیتی شبیه دروازه خالی را از دست داد. با جدایی برانکو، شاید مربی بعدی برای نگه‌داشتن شریفی هم توجیه چندانی نداشته باشد.
  حسین ماهینی
کاپیتان دوم پرسپولیس در این سال‌ها، هم جایگاه فنی نسبتا مطمئنی داشت و هم بازیکنی اثرگذار در معادلات تیم به شمار می‌آمد. ماهینی که بعد از ماه‌ها مصدومیت در آخرین دقایق بازی با داماش به میادین برگشت، از ابتدای فصل آینده آماده حضور در ترکیب خواهد شد. با وجود این باید دید سرمربی جدید هم همانقدر به او اعتماد دارد یا نه. پرسپولیس برای پست دفاع راست مهدی شیری را در اختیار دارد و حالا که برانکو رفته، شاید رامین رضاییان هم به این تیم نزدیک شده باشد.
  کریم باقری
او اسطوره باشگاه پرسپولیس است و از محبوبیت بسیار زیادی نزد هواداران بهره می‌برد اما بی‌‎تعارف حفظ نقش کریم باقری در پرسپولیس هم بیش از هر چیز دیگری به‌نظر سرمربی بعدی بستگی دارد. در عصر برانکو، کریم دست راست برانکو بود و به نوعی مدیریت انضباطی را بر عهده داشت. رد پای باقری در تصمیمات قاطعی که برانکو در مورد امثال پیام صادقیان و رامین رضاییان گرفت کاملا مشهود بود. برانکو به باقری اعتماد مطلق داشت اما اینکه آیا همین وضعیت در مورد آقاکریم پابرجا باقی بماند روشن نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۵۶۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان