تاریخ انتشار: 1398/04/03 22:58
کد خبر: 95876

پروپئیچ تنها مشکل جدی استقلال که می‌تواند همه خریدهای این تیم را بپراند/ پرونده دردسرساز

یکی از پرونده های دردسرساز استقلال، پروپئیچ می باشد که ممکن است همه خریدهای این تیم را بپراند.
پروپئیچ تنها مشکل جدی استقلال که می‌تواند همه خریدهای این تیم را بپراند/ پرونده دردسرساز

زهره فلاح زاده: وضعیت استقلال نسبت به 2 هفته قبل کاملا دگرگون شده و حالا آبی‌ها نسبت به رقیب خود وضعیتی به مراتب بهتر و آبرومندتری دارند. در صورتی که پرسپولیس تنها با احمدزاده قرارداد بسته و بدتر از همه قرمزها هنوز نمی‌دانند سرمربی‌شان کیست، استقلال هم کادر فنی‌‌‌‌اش را می‌شناسد و هم تکلیف خیلی از مهره‌‌های ثابت مشخص شده است. وریا و حسینی به هر ترتیبی ماندند. چشمی هم گفته می‌شود تمدید می کند و تنها 2 بازیکن هستند که آینده نامعلومی دارند؛ پاتوسی و علی کریمی که اگر مدیریت آبی‌ها همچنان سرکیسه را شل نگه دارد هم پاتوسی با مبلغ بالا می‌ماند و هم علی کریمی. درباره پاتوسی باید خاطرنشان کرد زمان زیادی برای پرداخت طلب کیپ تاون سیتی باقی نمانده و از آنجا که باشگاه این روزها با بی‌پولی مواجه است، کمی سخت به نظر می‌آید هافبک آفریقایی‌تبار آبی‌ها در این تیم ماندنی شود. البته چند روز پیش هم رئیس باشگاه کیپ تاون سیتی اعلام کرد پاتوسی از یک کشور اروپایی پیشنهاد دارد و هیچ بعید نیست این بازیکن از استقلال جدا شود.

استقلالی‌ها همچنین با مسعود ریگی، میلاد باقری، علی دشتی، محمد بلبلی و سیاوش یزدانی تمام کرده‌اند و این‌ ۵ بازیکن همانطور که پیش از این در «وطن‌امروز» اعلام کرده بودیم، بازیکنان رسمی استقلال در فصل آتی خواهند بود.

اما خبر بد برای استقلالی‌ها در این بحبوبه نقل و انتقالاتی این است که با عدم پرداخت طلب پروپئیچ، بازیکن سابق استقلال نه‌تنها این باشگاه را با کسر امتیاز مواجه می‌کند بلکه بسته شدن 2 پنجره نقل‌وانتقالاتی و محروم شدن از حضور در لیگ قهرمانان هم تبعات این عدم پرداخت است. استقلال تنها ۱۶ روز زمان دارد تا پول پروپئیچ را بپردازد اما مشکل حادی که استقلال در این روزها دارد مربوط به تحریم ایران است. نکته جالب آنکه آبی‌ها هنوز طلب خود از جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه را از فیفا به دلیل مسائل مربوط به تحریم دریافت نکرده‌اند؛ طلبی که می‌تواند استقلال را از ۱۶ روز مرگبار پیش‌رو نجات دهد.

البته گفته می‌شود کامران منزوی به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشور نامه زده تا بلکه بتواند از طریق دولتمردان ایران طلب باشگاه را اخذ کند. حالا باید دید استقلال می‌تواند در این ۱۶ روز باقی‌مانده بدهی خود را به پروپئیچ پرداخت کند یا خیر.

در صورت عدم پرداخت، استقلال از پنجره نقل‌وانتقالات محروم می‌شود. این یعنی خریدهای جدید استقلال منتفی می‌شوند و تیم باید بدون بازیکنان جدیدی که خریداری کرده در فصل نوزدهم به میدان رود. از سوی دیگر استقلال از حضور در فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا حذف می‌شود و مشکل دیگر اینکه باید با امتیاز منفی لیگ را شروع کند. اینها یعنی شرایط سخت‌تر و بدتر از 3 فصل کابوس‌وار گذشته خواهد شد. خطر بیخ گوش استقلال است و مدیران باشگاه کار بسیار سختی در این ۱۶ روز باقی‌مانده دارند.

*پول زور و کمک از دولت*

در چنین وضعیتی بود که عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال درباره طلب پروپئیچ توضیح داد. کامران منزوی، عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره صحبت‌های مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه یکی از نمایندگان ایران از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته می‌شود، گفت: مدتی پیش آقای تاج به صورت سربسته موضوعی را مطرح کردند که مربوط به پرونده‌ای برای سال ۹۴ در استقلال می‌شود. آن زمان باید به پروپئیچ، ۳۰ هزار دلار پرداخت می‌شد که رقم بالایی برای باشگاه بوده و نتوانستند پرداخت کنند. الان این رقم به ۴۰۰ هزار دلار رسیده است که باید تا ۱6 روز دیگر بپردازیم. اگر این مبلغ پرداخت نشود خطر بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات، کسر امتیاز و حتی محرومیت از بازی‌ها استقلال را تهدید می‌کند. او در ادامه توضیح داد: تا الان خودمان تلاش می‌کردیم. ما یک طلب یک میلیون و اندی دلاری از فیفا و AFC داریم که به‌خاطر تحریم ظالمانه قابل انتقال نیست. در صحبت‌هایی که در این دو روز با آقای فتحی داشتیم، تصمیم گرفتیم دست به دامان وزارت امور خارجه و سفیر ایران در زوریخ شویم تا مانند سفیر ایران در کرواسی که دنبال برگرداندن برانکو بود، او هم پیگیر کارهای ما شود تا شاید راه‌حلی پیدا کند و بتوانیم از آن پول استفاده کنیم. اگرچه پول زور است که جای ۳۰ هزار دلار ۴۰۰ هزار دلار به پروپئیچ پرداخت کنیم ولی رأیی است که صادر شده و باید پرداخت کنیم. عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال درباره وضعیت پیروز قربانی که از دستیاری استراماچونی انصراف داد، بیان کرد: من درباره چیزی که نمی‌دانم صحبت نمی‌کنم. پیروز بازیکن بزرگ و با اخلاقی بوده است. درباره ماجرای دستیاری او در استقلال، مدیران اجرایی باشگاه باید پاسخ دهند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/396j8q

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ماجرای پروپئیچ و استقلال/پای دلالان در میان است!