تاریخ انتشار: 1398/04/04 13:09
کریم باقری مردی برای تمام فصول
کد خبر: 95830

پرسپولیسی معروف؛ متفاوت‌ترین مربی ایرانی!

مربی تیم پرسپولیس را باید متفاوت ترین مربی ایرانی بدانیم؛ کسی که هیچ وقت برای نفر اول شدن روی نیمکت دورخیز نداشته و برایش مهم نیست که در چه پستی به تیمش کمک کند.
پرسپولیسی معروف؛ متفاوت‌ترین مربی ایرانی!

 سرخپوشان پایتخت در 4 سال اخیر آرامش قابل توجهی را تجربه کردند که بی تردید بخش عمده آن به حضور کریم باقری روی نیمکت بازمی‌گردد. کسی که از ابتدای حضور برانکو در جمع قرمزها، به کادرفنی اضافه شد و 4 سال خوب را با این تیم سپری کرد. در سال هایی که بیشتر مربیان ایرانی با خارجی ها به مشکل بر خورده و از آن ها جدا می شدند، باقری و برانکو دوران بی حاشیه ای را تجربه کردند که در نهایت به 7 قهرمانی منجر شد.

البته 7 جام قهرمانی تنها دستاورد این کادرفنی نبود. آن ها پرسپولیسی را تحویل گرفتند که بیشترین میزان حاشیه را داشت اما موفق شدند تمام تنش ها و اتفاقات عجیب را کنترل کنند و تیمی بی حاشیه را به میادین مسابقات بفرستند. همچنین نوع برخورد و واکنش کریم باقری به حواشی به شکلی بود که از تکرار آن جلوگیری می‌کرد؛ بنابراین برای یک مربی خارجی چه چیزی بهتر از این که چنین شخصی را روی نیمکت داشته باشد؟

حالا پس از جدایی برانکو، پرسپولیسی ها شرایط سختی را تجربه می کنند و باید هرچه زودتر مربی خود را معرفی کنند. در شرایطی که هر روز نام مربیان خارجی چون چاچیچ، کاررا، زنگا و... مطرح می‌شود اما ایرج عرب چند روز پیش پیشنهاد سرمربیگری را به کریم باقری داد که اتفاق جالبی محسوب می شود.

این پیشنهاد در حالی مطرح شد که هواداران پرسپولیس نیز پویش هایی برای سرمربیگری کریم باقری مطرح کرده بودند و باشگاه نیز پیشنهاد خود را داد اما باقری بدون توجه به جذابیت های مربیگری در پرسپولیس، واکنش خیلی مثبتی به این پیشنهاد نداشت.

برنامه باشگاه پرسپولیس سرمربیگری کریم باقری در کنار دستیارهای خارجی بود که به عقیده مدیران این باشگاه، می توانست موفقیت را برای سرخ ها به ارمغان بیاورد. چرا که کریم باقری علاوه بر تجربه کار با برانکو، دیسیپلین و مقبولیت فوق العاده ای بین بازیکنان و هواداران دارد و همین باعث می شود تا دوران پسا برانکو مدیریت شود.

با این حال آقا کریم برخلاف خیلی از مربیان، هیچ تلاشی برای تحمیل خود به نیمکت پرسپولیس انجام نمی دهد. او هیچ دورخیزی برای رسیدن به پست سرمربیگری نداشته و همیشه تلاش کرده تا نقش خود را در جایگاهی که هست، ایفا کند؛ حالا چه دستیار اول، چه دستیار دوم و چه مربی ایرانی.

در دوران بازی نیز او رفتاری این چنینی و بدون حاشیه داشت؛ چه زمانی که در اوج جوانی از تیم ملی خداحافظی کرد و چه دورانی که مرد اول زمین پرسپولیس بود. نکته جالب این است که چند سال پیش که دایی باقری را نیمکت نشین کرد، او با پیشنهادات بسیار زیادی از تیم های مختلف مواجه شد اما ترجیح داد که کفش هایش را بیاویزد و با پیراهن پرسپولیس از فوتبال برود تا این که چالشی جدید را تجربه کند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4b5dpd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 کریم باقری حقش است که الان سرمربی پرسپولیس شود/مگر توانستید پول برانکو را بدهید که الان می‌خواهید یک مربی خارجی دیگر بیاورید؟