تاریخ انتشار: 1398/04/09 11:18
کد خبر: 95396

اختصاصی/ سرمربی جدید پرسپولیس را بیشتربشناسیم

سرمربی پرسپولیس در نهایت انتخاب شد تا خیل هواداران راحت شود . در این مطلب او را بیشتر می شناسیم.
اختصاصی/ سرمربی جدید پرسپولیس را بیشتربشناسیم

امین یزدانی؛ گابریل کالدرون در نهایت گوی سبقت از دیگر رقبا را برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس را ربود و به عنوان سرمربی پرطرفدارترین تیم آسیا بایستی در لیگ نوزدهم روی نیمکت سرخ پوشان ایران بنشیند، تیمی که با برانکو در طی چهار فصل گذشته بهترین نتایج را کسب و هواداران پرشمار را خشنود و توقع آنها را بالا برده است.

  انتخاب کالدرون برای جانشینی پرفسور، نگاه هواداران این باشگاه را به خود معطوف نموده و دوست دارند بدانند، سرمربی این تیم دارای چه سوابقی در دوران بازیکنی و مربیگری بوده است که با هم این مطلب را می خوانیم.

وی در دوران بازیگری به عنوان یک هافبک میانی فیزیکی و جنگنده درتیم های مختلف فوتبال آرژانتین و اروپایی بازی می کرد. کالدرون در جام های جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا و ۱۹۸۶مکزیک و ۱۹۹۰ایتالیا فقط سابقه ۹ بازی درتیم ملی آرژانتین را درکارنامه دارد. اما این مربی ۵۹ ساله آرژانتینی سابقه نسبتا طولانی در تیم های کشورهای مختلف حاشیه جنوبی خلیج فارس  هم درسطح باشگاهی و هم در سطح  ملی را یدک می کشد.

کالدرون نامی آشنا و شناخته شده برای علاقه مندان فوتبال ایران بشمار  می رود. او سابقه ی حضور بر روی نیمکت تیم صاحب نامی چون الهلال را در کارنامه کاری اش دارد و توانست  با این تیم قهرمان لیگ عربستان و جام حذفی این کشور شود و به نوعی دبل کند،کاری که برانکو درفصل اخیر به همراه پرسپولیس انجام داد.

وی همچنین توانسته با تیم نامدار الاتحاد جده نیز قهرمانی در لیگ عربستان را تجربه کند و با این تیم به مقام نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا به سال ۲۰۰۹  دست یابد.

کالدرون بیشتر دوران مربیگری اش را درکشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس سپری کرده است.او سابقه مربیگری در تیمهایی مانند: بی یاس، الوصل امارات،نادی القطر کشور قطر  را در کارنامه دارد. او همچنین سابقه سرمربیگری در تیم های ملی بحرین، عمان، عربستان را نیز در سابقه کاری اش دارد که درهرسه کشور دوران کاری اش بسیار کوتاه بوده است .همین فعالیت  نشان می دهد که این مارکوپولوی فوتبال آرژانتین،  تا چه اندازه به ساختار، سبک وفضای فوتبال غرب آسیا آشنایی کاملی دارد.

این مربی دائما درسفر آرژانتینی، علاوه بر کار در حاشیه جنوبی خلیج فارس، سابقه مربیگری در تیم رئال بتیس، لوزان سوئیس و کان فرانسه را نیز در کارنامه اش دارد.

همچنین گابریل کالدرون علاوه بر بازی درتیم ملی بزرگسالان آرژانتین، تجربه بازی درتیم های زیر ۲۱ و ۲۳ سال آرژانتین را نیز دارد.

کالدرون درتیم های معروفی چون:رایسینگ کلاب،لانوس،ایندپندینته،رئال بتیس،پاری سن ژرمن،سیون،کان،لوزان نیز بازی کرده است.

آیا این مربی باتجربه و جهاندیده آرژانتینی که به خوبی با فضا و زوایای فوتبال آسیا به ویژه غرب آن آشناست،می تواند هواداران پرسپولیس را برای تکرار عناوینی که برانکو درطول چهار سال اخیر برای قرمزپوشان پایتخت رقم زده بود، امیدوار کند؟

بدون تردید هر مربی پسا برانکو در پرسپولیس، کار سخت ودشواری درپیش دارد،اما باید منتظر آینده نشست تا بتوان نظر صائبی درمورد این مربی باتجربه آرژانتینی  داد.نباید هواداران پرسپولیس  سریعا کالدرون را با برانکو مقایسه کنند،زیرا این مقایسه غیر منطقی می تواند باعث شود که بار و فشار روانی وحشتناکی را بر دوش این مربی که هنوز با فرهنگ،آتمسفر و فضای فوتبال پرسپولیس،سکوها  وشرایط جغرافیایی ایران آشنایی ندارد، وارد کند. مورد فوق ممکن است  حواشی فراوانی را پیرامون تیم پرسپولیس ایجاد کند وسبب مشکلاتی شود.قرار گرفتن کریم باقری امتحان پس داده در کادر فنی جدید ،می تواند به کالدرون که هیچ شناختی از ویژگی های فنی، اخلاقی بازیکنان و‌ جو حاکم برسکوها و فضای کلی فوتبال کشور وتوقعات هواداران میلیونی پرسپولیس دراین برهه حساس ندارد، در کنترل رختکن و نیمکت کمک شایانی انجام دهد.

وجود کریم باقری بر روی نیکمت پرسپولیس یک نعمت بشمار می رود ،زیرا باقری ثابت کرده که مطلقا بدنبال جایگاه سرمربی نیست و همیشه خالصانه و صادقانه درکنار برانکو کار کرده بود .ازسویی  مدیران وخصوصا هواداران پرسپولیس باید به کالدرون همانند برانکو زمان و فرصت  مناسبی بدهند تا بتواند کم کم ایده ها،اندیشه ها وتفکرات تاکتیکی اش را پیاده و اجرا کند و اینکار به زمان نیاز دارد،زیرا همواره بازیکنان فوتبال با تفکرات جدید به سرعت کنار نمی آیند و سریعا جواب نمی دهند. ازطرفی دیگر پرسپولیس برخلاف چند سال اخیر آماده سازی استراتژیک پیش فصل را که نقطه قوت تیم برانکو در لیگ فرسایشی ایران بود را تاحدود زیادی از دست داد.نکته مهم این است که بیشتر تیم های فوتبال کشورمان با این معضل روبرو هستند ؛ سوالی که همواره درجامعه فوتبالی ما خودش را مطرح می کند این است که باشگاه های فوتبال ما چه زمانی به اهمیت کلیدی وحیاتی آماده سازی پیش فصل پی خواهند برد؟ خدا داند و مدیریت ناکارآمد فوتبال ما!

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45jyvm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گزینه جذاب پرسپولیس در خط حمله