تاریخ انتشار: 1398/04/09 12:37
جذب مدافع مطرح تعادل لیست را به هم می زند؟
کد خبر: 95388

مهم ترین مساله خط دفاعی پرسپولیس

پرسپولیس در چهارفصل اخیر یکی از بهترین خطوط دفاعی فوتبال ایران را داشته و حالا با بازگشت مصدومان 8 بازیکن سرشناس در این خط دارد.
مهم ترین مساله خط دفاعی پرسپولیس

 اگر مشکلی پیش نیاید گابریل کالدرون آرژانتینی به تهران آمده و با پرسپولیس قرارداد می بندد و این تیم از این پس باید وارد فاز جذب بازیکن شود. در لیستی که  برانکوایوانکوویچ سرمربی کروات و سابق این تیم قبل از سفرش به کرواسی در پایان فصل به باشگاه داده بود نام یک مدافع نیز وجود داشت. در روزهای اخیر هم صحبت هایی از مذاکره با یک مدافع ملی پوش نیز به گوش رسیده و اخباری در این ارتباط منتشر شد اما آیا باید دید که لیست پرسپولیس در حال حاضر ظرفیت جذب یک مدافع دیگر را دارد.

 

مساله محمد انصاری

 در لیست پرسپولیس در حال حاضر هشت مدافع تخصصی سرشناس حضور دارند. سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمد نادری، شایان مصلح، مهدی شیری، حسین ماهینی، محسن ربیع خواه و محمد انصاری مدافعان تخصصی این تیم هستند و اضافه شدن یک مدافع دیگر این تعداد را به عدد 9 می رساند. در بین این بازیکنان برخی مثل حسین ماهینی، محسن ربیع خواه و محمد انصاری در چند پست در دفاع بازی می کنند. نکته ای که کمی لیست پرسپولیس را در بخش تدافعی تحت تاثیرقرارداده بازگشت دو مدافع مصدوم این تیم است. محمد انصاری و حسین ماهینی فصل گذشته را به خاطر مصدومیت طولانی از دست دادند اما بازگشت این دو بازیکن حالا شرایط ویژه ای را برای لیست پرسپولیس به وجود آورده است.

سیدجلال حسینی و شجاع خلیل زاده دو بازیکن اصلی خط دفاعی پرسپولیس می توانند امسال هم دو مهره اصلی این خط باشند و اگر رضایتنامه نادری برای یک فصل دیگر از باشگاه بلژیکی گرفته شود آن وقت محمد انصاری یک مساله ویژه خواهد بود. انصاری یکی از بهترین مدافعان فوتبال ایران در سال های اخیر بوده است. او در دفاع چپ درخشید اما برانکو ایوانکوویچ او را به دفاع وسط برد و رسما گفت که آینده این بازیکن در دفاع وسط است. با توجه به بازی های بسیار خوب نادری در دفاع چپ ، شاید واقعا نیمکت نشینی این بازیکن جوان در صورت آماده بودنش برای کمتر مربی یک تصمیم منطقی باشد ضمن اینکه حضور شایان مصلح در این لیست، انصاری را بیشتر به سمت بازی در دفاع وسط می کشاند. انصاری بازیکنی است که در لیست تیم ملی هم حضور دارد و اگر آماده باشد نیمکت نشینی اش می تواند عجیب باشد. اما او باید کجا بازی کند؟ به جای سیدجلال یا شجاع؟ زوج سیدجلال حسینی و شجاع خلیل زاده در این سال ها عملکرد خیلی خوبی داشته و دو قهرمانی پیاپی را به دست آورده اند. در دفاع راست اما پرسپولیس شرایط مشخصی دارد. حسین ماهینی و مهدی شیری دو بازیکن این پست هستند.

 

استراتژی برانکو یا استراتژی جدید؟

اگر پرسپولیس بخواهد بر اساس همان استراتژی لیست برانکو عمل کند باید یک مدافع وسط دیگر بگیرد و شاید بهترین کار انتخاب یک مدافع وسط جوان باشد چرا که جذب یک مدافع وسط ستاره می تواند تعادل را در بخش تدافعی تیم به هم بزند. با توجه به حضور شجاع خلیل زاده، سیدجلال حسینی و محمد انصاری اضافه شدن یک مدافع اسم و رسم دار و یا ملی پوش می تواند جدال برای حضور در ترکیب اصلی را به مسایل حاشیه ای نزدیک کند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4py7ka

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


انصاری: الان وقت رفتن از پرسپولیس نیست