تاریخ انتشار: 1398/04/14 08:45
کد خبر: 94900

از کجا معلوم حسینی بازی اول مصدوم نشود؟

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: بهتر بود باشگاه استقلال با برگزاری مراسمی از زحماتی که در همه این سال‌ها برای استقلال کشیده بود قدردانی می‌کرد.

از کجا معلوم حسینی بازی اول مصدوم نشود؟

ربی سال‌های نه‌چندان دور استقلال که دروازه‌بانان بزرگ این تیم همچون سیدمهدی رحمتی و وحید طالب‌لو از جمله شاگردانش محسوب می‌شدند با ما درباره جدایی رحمتی از این تیم و وضعیت دروازه‌بانی در استقلال مدل ۲۰۱۹ با هدایت استراماچونی حرف زد.

* درست بود رحمتی در این شرایط از استقلال جدا شود؟

اتفاقاً بنده جزو کسانی بودم که از این اقدام رحمتی استقبال کردم.

* چطور؟

اتفاقات و حواشی به وجود آمده پس از شهرآورد برگشت، وضعیت را به شکلی رقم زده بود که حرمت و اعتبار مهدی را خدشه‌دار می‌کرد و این اصلاً در شأن و جایگاه مهدی نبود. رحمتی یک دروازه‌بان بزرگ با سابقه ملی و باشگاهی است که فقط در همین استقلال و در کسب قهرمانی‌های مهم نقشی بسزا داشته.

* نحوه جدایی اش هم درست بود؟

خیر! بهتر بود باشگاه استقلال با برگزاری مراسمی از زحماتی که در همه این سال‌ها برای استقلال کشیده بود قدردانی می‌کرد.

* حسینی می‌تواند جایگزی خوبی برایش باشد؟

به هر حال حسینی هم دروازه‌بان بدی نیست. قطعاً تا رحمتی شدن راه درازی در پیش دارد ولی باید به این نکته اشاره کنم که پست دروازه‌بانی پستی حساس است که یا می‌تواند ناجی یک تیم باشد و یا برعکس آن یک نفره تیم را دچار مشکلات عدیده‌ای کند. امیدوارم حسینی بتواند طوری کار کند که عملکردش نقشی بسزا در نتایج تیم داشته باشد.

* از مهدی نوراللهی دروازه‌بان سوم استقلال شناختی دارید؟

نه! البته نمی‌دانم چرا تیم یک دروازه‌بان دوم خوب نمی‌آورد؟ مگر می‌شود یک تیم به بزرگی استقلال گلر دوم خوب نداشته باشد؟ قرار نیست استقلال در لیگ، یکی، دو بازی انجام بدهد! بلکه این تیم در لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا بازی دارد و حتماً باید دو دروازه‌بان تقریباً خوب داشته باشد تا در مواقع لزوم بتواند از دروازه تیم محافظت کند.

* یعنی به صورت یک بازی در میان؟

نه! فوتبال هرگز قابل پیش‌بینی نیست. ممکن است در همان بازی اول دروازه‌بان اصلی استقلال دچار مشکلی شود که ۶ ماه یا یک سال از میادین دور بماند. در آن شرایط باید یک نفر باشد که جای قبلی را پر کند. نباید وضعیت به گونه‌ای باشد که تن تماشاگر روی سکو‌ها بلرزد. در دیگر پست‌ها می‌توان بازیکنی را جایگزین نفر اصلی کرد ولی دروازه‌بانی پستی تخصصی است که این قابلیت را ندارد.

* در برهه‌ای عنوان شده بود حسینی به خاطر بودن رحمتی می‌خواهد از استقلال برود ولی هرگز تأیید نشد! حضور دو دروازه‌بان همسطح در تیم را قبول دارید؟

نه! من به کلی با این موضوع موافق نیستم که هر دو دروازه‌بان اول و دوم یک تیم کاملاً همسطح باشند. همیشه باید کمی بین نفر اول و دوم فاصله باشد. گرچه در همین استقلال در بر‌ه‌ای وحید طالب‌لو با مهدی رحمتی حضور داشتند و هرگز هم مشکلی از این بابت به‌وجود نیامد. به اعتقاد من رفاقت و رقابت در کنار هم می‌تواند کمک‌حال هر دو دروازه‌بان باشد. دروازه‌بانان باید به هم نزدیک باشند ولی نه این‌قدر دور که نتوان به نفر دوم اعتماد کرد.

* حرف باقیمانده؟

با توجه به اینکه مدت‌هاست استقلال رنگ قهرمانی را ندیده امیدوارم امسال این اتفاق رخ بدهد و تیم بتواند با قهرمانی شادی را بار دیگر به هوادارانش برگرداند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45jmld

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حسینی نباید استقلال را ترک کند!