//
کدخبر: ۲۰۲۴۶۰ //

کالدرون به ترکیب مدنظرش نزدیک شد/ آماده‌باش به رادوشویچ

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس به ترکیب اصلی و مدنظرش نزدیک شده است.

کالدرون به ترکیب مدنظرش نزدیک شد/ آماده‌باش به رادوشویچ
به گزارش فرتاک نیوز،

اردوی 10 روزه پرسپولیس در ترکیه در شرایطی به پایان رسید که این تیم بدون بازی تدارکاتی و در واقع دو مسابقه درون تیمی در برنامه‌های خود داشت. هر دو بازی درون تیمی به اندازه کافی برای سرخپوشان پرفشار بود و کالدرون نیز سعی کرد با جابه‌جایی بازیکنان در پست‌های مدنظرش به ترکیب اصلی خود برسد.

آماده‌باش به رادوشویچ

در خط دروازه طبیعی است که علیرضا بیرانوند دروازه‌بان اصلی پرسپولیس باشد، اما با توجه به محرومیت این دروازه‌بان، رادوشویچ در اردو مورد توجه کالدرون بود تا در هفته اول لیگ از دروازه‌ سرخپوشان حراست کند. اگر مسئولان باشگاه پرسپولیس از تلاش برای فروش رادو دست بکشند، این دروازه‌بان به همراه بیرانوند به مانند سه فصل گذشته دروازه‌بان‌های پرسپولیس خواهند بود. این در حالی است که ابولفضل درویش‌وند به‌زودی پرسپولیس را ترک و جای خود را به دروازه‌بان دیگری خواهد داد.

علاقه کالدرون به دفاع 3 نفره

سرمربی جدید تیم فوتبال پرسپولیس علاقه‌مند است تیمش با دفاع سه نفره به میدان برود. با این شرایط سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری و محمدحسین کنعانی‌زادگان نفراتی هستند که برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی باید رقابت کنند. در بازی‌‌های اخیر کنعانی‌زادگان و شجاع از مهره‌‌های ثابت ترکیب مدنظر کالدرون بودند، اما سیدجلال که در بازی اول فیکس بود، در بازی دوم به دلیل مصدومیت جای خود را به محمد انصاری داد.

رقابت جانانه چپ‌پاها

گابریل کالدرون برای جناح چپ محمد نادری، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه، مهدی ترابی و وحید امیری را در اختیار دارد که در این بین یکی از آنها نزدیک به دفاع و دیگری باید نزدیک به خط حمله بازی کند. البته در بین این نفرات احمدزاده و ترابی قابلیت بازی در جناح راست را هم دارند. سرمربی آرژانتینی پرسپولیس همه‌ی نفرات نامبرده را در ترکیب مدنظرش به کار گرفت و فقط ترابی بود که دقایق بیشتری را در جمع نفرات اصلی بازی کرد. البته امیری هم به دلیل کمبود مهاجم در این پست به کار گرفته شد.

جناح راست خلوت‌تر از جناح چپ

در کناره‌های سمت راست پرسپولیس نفراتی چون سیامک نعمتی، مهدی شیری، سعید حسین‌پور و همچنین فرشاد احمدزاده به بازی گرفته شدند. اگرچه در این جناح به نظر می‌رسد پرسپولیس مهره‌های کمتری در اختیار دارد، اما با اضافه شدن بشار رسن به جمع سرخپوشان او هم قابلیت بازی در سمت راست به‌عنوان وینگر را دارد. از آنجا که کالدرون قصد دارد  تیمش بیشتر با سیستم‌های 2-5-3 و 3-4-3 بازی کند، بازیکنان کناری در سیستم او نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.

توجه ویژه کالدرون به یک هافبک جوان

در مرکز خط میانی احمد نوراللهی و کمال کامیابی‌نیا از مهره‌های ثابت تیم‌شان به حساب می‌آیند و محسن ربیع‌خواه در کنار محمد حسینی رقیبان آنها هستند. در این بین توجه ویژه کالدرون به حسینی  جالب توجه است، بازیکن جوانی که در نیم‌فصل هجدهمین دوره لیگ برتر به پرسپولیس آمد و تنها جوانی بود که برانکو ایوانکوویچ خواهان ماندن او در پرسپولیس شده بود. کالدرون در هر دو بازی درون تیمی از حسینی در بین نفرات اصلی بازی گرفت تا نشان دهد توجه ویژه‌ای به او دارد. شاید یکی از دلایلی که باعث شد سرمربی آرژانتینی پرسپولیس روی نام رفیعی قلم قرمز بکشد حضور این بازیکن جوان در تیمش بود.

شریفی زوج علیپور در خط حمله

کالدرون در هر دو بازی درون تیمی از علیپور و شریفی در نوک خط حمله بازی گرفت. وحید امیری هم در بازی درون تیمی اول در این پست اما در بین نفرات ذخیره در کنار سعید کریمی بازی کرد و عملکرد خوبی هم داشت. این چهار بازیکن نفرات مدنظر کالدرون برای خط حمله هستند، اما با این حال این مربی اصرار شدیدی به جذب مهاجم نوک با آمار گلزنی خوب دارد.

به نظر می‌‌آید تردید‌های کالدرون در برخی پست‌ها در دو بازی که پرسپولیس در جام شهدا پیش رو دارد برطرف خواهد شد و او برای هفته اول لیگ به ترکیب اصلی خود خواهد رسید. شکی وجود ندارد که پرسپولیس در تمام خطوط بازیکنان باکیفیتی را در اختیار دارد و اکثر آنها نیز شناخت کاملی از یکدیگر دارند. با جذب مهاجم خارجی که احتمالاً جانشین حسین ماهینی خواهد شد، کالدرون با کمترین دغدغه تیمش را روانه مسابقات لیگ خواهد کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۲۴۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان