//
کدخبر: ۲۰۴۴۶۳ //

اسرار ماندگاری یک بازیکن معمولی در بهترین پرسپولیس این سال‌ها

اسرار ماندگاری یک بازیکن معمولی در بهترین پرسپولیس این سال‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

تا این لحظه اسم 3 بازیکن مازاد لیست بزرگسالان پرسپولیس اعلام شده که در کمال شگفتی نام محسن ربیع‌خواه بین آنها به چشم نمی‌خورد. شاید یک‌ماه پیش همه تصور می‌کردند با کوچ برانکو ایوانکوویچ، دوران حضور ربیع‌خواه در پرسپولیس هم به پایان برسد. کمتر کسی می‌توانست تصور کند یک مربی غیر از برانکو آنقدر به ربیع‌خواه اعتماد داشته باشد که او را در فهرست محدود 18نفره بزرگسالان نگه دارد، اما فعلا گابریل کالدرون چنین کرده. حداقلش این است که محسن را به سروش رفیعی، شایان مصلح و مهدی شریفی ترجیح داده است. حالا دیگر سخت است که ماندگاری ربیع‌خواه را ناشی از سلیقه شخصی یا حتی لجبازی برانکو بدانیم. به این ترتیب شاید لازم است برای تحلیل تداوم حضور یک بازیکن معمولی مثل او در یکی از بهترین نسل‌های تاریخ پرسپولیس دنبال دلایل دیگری باشیم.

  اطاعت‌پذیری
یکی از مهم‌ترین فاکتورهای محسن ربیع‌خواه که در دوران برانکو هم بسیار به او کمک کرد، اطاعت‌پذیری این بازیکن بود. ربیع‌خواه اگر 20بازی پیاپی فیکس باشد و پس از آن 20بازی کامل روی نیمکت بنشیند و یک دقیقه هم به میدان نرود، خم به ابرو نخواهد آورد. به علاوه او در زمین هم گوش به فرمان مربی است و ساز خودش را نمی‌زند. در نتیجه عجیب نیست که مربیان به چنین بازیکنانی علاقه‌مند باشند.

  چند پسته بودن
این درست که ربیع‌خواه بازیکن تاپی نیست و هرگز یک «ستاره» محسوب نمی‌شود، اما در همان سطح فنی خودش قادر است درصورت نیاز در چند پست مختلف به میدان برود. ربیع‌خواه تا به حال در 3پست مدافع میانی، دفاع چپ و هافبک دفاعی در پرسپولیس آزموده شده و معمولا هر بار هم که به اجبار به میدان رفته، عملکرد خوبی داشته است. او 2سال پیش به‌عنوان هافبک دفاعی رزرو، جای کامیابی‌نیای مصدوم را گرفت و درخشان‌ترین بازی عمرش را برابر الدحیل ارائه داد. ربیع‌خواه در دور برگشت فصل گذشته لیگ برتر هم در بازی سنگین برابر سپاهان به‌عنوان مدافع میانی جانشین شجاع خلیل‌زاده محروم شد و به ثبت کلین‌شیت برای تیمش کمک کرد. مربیان آرزو دارند بازیکنانی داشته باشند که در مواقع اضطراری بتوانند به این ترتیب به تیم‌شان کمک کنند.

  فوتبال ساده
ربیع‌خواه اهل کار کردن اضافی با توپ نیست، شاید چون اصلا چنین مهارتی ندارد. در عین حال ظاهرا این «بی‌هنری» به سود او تمام شده؛ مخصوصا در تیم کالدرون که به انتقال سریع توپ اهمیت زیادی می‌دهد و حتی گفته می‌شود دلیل اصلی‌اش برای حذف سروش رفیعی، همین نکته بوده است. ربیع‌خواه توپ را می‌گیرد و سریع می‌دهد. او اگرچه اشتباهاتی دارد، اما مقید است که توپ را لو ندهد.

   سبک زندگی
محسن ربیع‌خواه حتی یک سطر حاشیه هم در زندگی شخصی‌اش ندارد. او 10شب می‌خوابد و مسلما این سبک زندگی برای هر فوتبالیستی یک مزیت است؛ حتی اگر هرگز ستاره بزرگی نبوده باشد و در این مسیر گام هم بر ندارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۴۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان