تاریخ انتشار: 1398/05/18 19:48
کد خبر: 91680

میلیچ پسری از اوسی یک داستان عجیب و خواندنی خرید جدید استقلال!

آخرین خرید استقلال در فصل نوزدهم تا به اینجا بازیکنی ازحوزه بالکان است که علاوه بر تمام شایستگی‌هایی که داشت بازی ملی کمی در کارنامه‌اش دارد.
 میلیچ پسری از اوسی یک
داستان عجیب و خواندنی خرید جدید استقلال!

همواره بازیکنان چپ پا در مارکت امروز هواه خواه زیادی داشته اند. برای مثال در بایرن مونیخ فیلیپ لام نقش بسیار محوری در تیم بایرن ایفا می کند و رئال مادرید حاضر می شود برای به خدمت گرفتن گرت بیل 100 میلیون یورو بپردازد. اما مسلما منطقه چپ تیم فوتبال بارسلون قوی ترین چپ فوتبال دنیا است.

 درباره هروویه میلیچ صحبت می کنیم که برای اولین بار در شهر ژنو با پوشیدن لباس شطرنجی کرواسی در مقابل پرتغال به میدان رفت و توانست رضایت خاطر استیماچ  سرمربی وقت تیم ملی کرواسی را به دست بیاورد .استیماچ در درباره او گفت "میلیچ مانند یک قطره آی در کف دست است  که باید قدرش را بدانیم" .

شاید امر عجیبی به نظر نرسد که استقلال با توجه به حضور آندرآ استراماچونی به تمایل به خرید بازیکنانی دارد که زمانی حضور در فوتبال ایتالیا را کرده‌اند. حالا بعد از دیاباته که سابقه بازی در تیم فوتبال کوتورونه دارد کادر فنی این تیم برای جای خالی آرمین سهرابیان در جناح چپ هروویه میلیچ را به جمع تیم اضافه کردند. بازیکنی که سابقه حضور در تیم‌های مثل ناپولی وفیورنتینا را در کارنامه دارد و حالا در این فصل در لیگ برتر بالباس استقلال به میدان خواهد رفت.

 میلیچ مثل تمام بازیکنانی که در زمان تجزیه یوگسلاوی سابق مجبور به ترک این کشور شدند داستان جالبی دارد.

 

 

 او متولد اوسک (Osijek)  کرواسی است یکی از مناطق صنعتی این کشور که در نزدیکی مرز اسلوونی قرار دارد که در دوران حمله صرب‌ها به رهبری اسلوبودان میلوشویچ از کرواسی به سمت ونیتاس گریخت و همواره به این خاطر نسبت به حضور او در تیم ملی گارد داشته‌اند و به‌نوعی در لیست سیاه تیم ملی قرار داشته است. به همین خاطر او با توجه به حضور در لیگ فوتبال ایتالیا تنها 9 بازی ملی در کارنامه دارد. در این رابطه سعی زیادی شد از سوی موافقان حضور او به‌عنوان یکی از بازیکنان تیم ملی در جام جهانی 2014 برزیل، اما زور آن‌ها کافی نبود تا او همچنان پشت درهای تیم ملی بماند.

خودش در این خصوص در گفت‌وگویی اعلام داشت: «من از زاگرب در کشور روسیه به‌عنوان یک کروات فوتبال بازی می‌کنم درحالی‌که هیچ شانسی برای حضور در جام جهانی را ندارم.»

فارغ از این مباحث فرا فوتبالی که چه بخواهیم چه نخواهیم همواره وجود دارد اگر بخواهیم پست دقیق او را جویا شویم باید به سؤال خبرنگار کروات از خود او اشاره‌کنیم که از میلیچ پرسیده: تو دقیقاً کجا بازی می‌کنی؟

میلیچ در جواب می‌گوید: «من ابتدا در پست بال چپ فوتبال بازی می‌کردم تا اینکه به تیم فوتبال هایدوک آمدم. در آن تیم ایگور پرامیچ هم در منطقه چپ بازی می‌کرد و نیاز داشت یک نفر او را پشتیبانی کند و به همین جهت من را به دفاع چپ فرستادند. البته من در هر دو پست می‌توانم بازی کنم. گرچه خودم بیشتر ترجیح می‌دهم در پست بال چپ به بازی گرفته شوم. اما همه می‌گویند که من در پست دفاع چپ برای تیم مفیدتر هستم و بنابراین در همین پست بازی خواهم کرد.»

 او در ناپل هم ذخیره بازیکن بزرگی مثل فوزی غلام الجزایری بود پس می‌توان نتیجه گرفت با توجه به کمبود بازیکن استقلال در این منطقه او در پست دفاع چپ به میدان خواهد رفت.

 

 به‌هرحال این بازیکن ظرف روزهای آینده پایش به مجموعه نفت تهرانسر باز می‌شود تا کیفیت او را از نزدیک مشاهده کنیم. خاطرمان است آری هان در هنگام ورود به ایران با خود لوییس ساها در پست مدافع چپ آورد ک اتفاقاً بازیکن قابلی به شمارمی آمد. باید ببینیم در آینده آیا میلیچ هم می‌تواند سمت چپ استقلال را پس از مدت‌ها فعال کند؟


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3e8nay

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خاطره بازی با قهرمانی استقلال در جام‌باشگاه‌های‌آسیا1990+فیلم

پایان رفت و برگشت ها؛ کریمی در استقلال ماندنی است
با اعلام مدیربرنامه های هافبک آبی ها