تاریخ انتشار: 1398/06/03 11:52
13 دقیقه وقت تلف شده از سوی ماشین سازی
کد خبر: 90334

تعجب، غافلگیری؛ استراماچونی در اولین بازی کیش و مات شد

رسول خطیبی در حرف‌هایش بعد از کنفرانس مطبوعاتی ترجیح داده در مورد شیوه بازی تیمش و وقت‌کشی آن‌ها صحبت نکند.
تعجب، غافلگیری؛ استراماچونی در اولین بازی کیش و مات شد

میانگین دوندگی ماشین‌سازی با استقلالی‌ها برابری می‌کرد. البته این در حالی است که آمار دوندگی کادرپزشکی و مسئول برانکارد را هم به بازیکنان تیم اضافه کنیم و آن وقت عدد به دست آمده شاید حتی از آمار استقلالی‌ها هم بهتر باشد. استقلال در طول 90 دقیقه برتر از حریف تبریزی‌اش بود. اگرچه این برتری آنقدر نبود که بتواند آن‌ها را به عنوان تیم برتر میدان معرفی کند. در نهایت اما این برتری نبود که حکم به صاحب سه امتیاز بود و یک اتفاق همه چیز را بعد از 90 دقیقه بازی رقم زد. اخراج دانشگر و ایستگاهی اتابک زارعی را می‌توان در حالت عادی یک اتفاق نامید اما وقتی پای دقیقه آن به میان می‌آید دیگر نمی‌شود اسمش را اتفاق گذاشت بلکه رسیدن بازی به این دقیقه یک برنامه‌ریزی از سوی تیم حریف بود.

رسول خطیبی در حرف‌هایش بعد از کنفرانس مطبوعاتی ترجیح داده در مورد شیوه بازی تیمش و وقت‌کشی آن‌ها صحبت نکند. اتفاقی که با واکنش استراماچونی مواجه شده و این سرمربی ایتالیایی را در اولین بازی‌ رسمی‌اش در لیگ برتر ایران حسابی غافلگیر کرد. شاید اگر تایمی که بازیکنان ماشین‌سازی به حالت افقی بازی را گذراندند اعلام شود این غافلگیری بیشتر هم شود. 13 دقیقه حدود زمانی بود که شاگردان رسول خطیبی و  زمان بازی را تلف کردند. شاید این عدد در ابتدا باورنکردنی به نظر برسد به خصوص این که این زمان بدون درنظر گرفتن تایم‌های تلف‌شده عادی بازی محاسبه شده است.

برای مثال حدود 2 دقیقه و 30 ثانیه از این تایم مربوط به نیمه اول بوده است. در نیمه دوم اما هر چه به پایان بازی نزدیک‌تر می‌شدیم این اتفاق پررنگ‌تر می‌شد.

دقیقه 48 شاهین ثاقبی روی زمین افتاد و بعد از حضور کادرپزشکی و چند نرمش و بعد از گذشت 40 ثانیه، بدون مشکل به بازی بازگشت.

دقیقه 53 حامد لک در حالی که ایستاده و قصد دارد بازی را شروع کند بدون هیچ اتفاق خاصی به کنار زمین می‌آید و پزشک هم نزد او آمده و کمی اسپری به پایش می‌زند. همین اتفاق ساده حدود 60 ثانیه از وقت بازی را می‌گیرد.

دقیقه 78 رکورد بازی هم که در اختیار شماره یک این اتفاقات یعنی حامد لک است. او برای چندمین بار و این بار به بهانه برخورد دیاباته با او روی زمین می‌خوابد و تا بلند شدن او حدود 2 دقیقه طول می‌کشد.

نکته جالب این است که در تمام این موارد که با اعتراض استقلالی‌ها مواجه می‌شود داور بازی با اشاره به ساعتش به استقلالی‌ها می‌گوید که حواسش هست و زمان وقت اضافه را دارد. وقت اضافه‌هایی که در نهایت جمع شد و یک کاشته و یک گل را به رسول خطیبی و تیمش هدیه داد. یعنی این دقایق تلف شده که پیام حیدری روی آن‌ها تاکید ویژه‌ای داشت در نهایت به ضرر استقلال تمام شد.

در دقایق تلف‌شده هم شادی گل بازیکنان ماشین حدود یک دقیقه وقت گرفت. این در حالیست که در نیمه دوم دو تیم شش تعویض داشتند. تمام شروع مجددهای لک هم ثانیه هایی بیش از وقت معمول زمان گرفت و دقایقی هم به حالت معمول تمام بازی‌ها تلف شد. با این حساب شاید بتوان گفت بازی دو تیم حتی به اندازه یک نیمه هم تایم مفید نداشت.

فیفا در این فصل با اضافه و تغییر قوانین زیادی تلاش بر زیباتر و عادلانه‌تر کردن فوتبال داشته است اما هیچ تمهیدی برای این پدیده درنظر گرفته نشده است. البته اگر فیفا همچین بازی‌هایی را می‌دید حتما به فکر چاره می‌افتاد. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jpr9o

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



 یک گزارش عجیب و غریب دیگر این بار در گاتزتا دلو اسپورت در مورد استراماچونی