//
کدخبر: ۲۱۲۶۷۸ //

نگاهی به هفت‌خوان مدیرعامل جدید پرسپولیس

ایرج عرب در کمتر از یک سال با کرسی مدیریت پرسپولیس وداع کرد و جای خود را به مدیری کهنه‌کارتر به نام محمدحسن انصاری‌فرد داد.

نگاهی به هفت‌خوان مدیرعامل جدید پرسپولیس
به گزارش فرتاک نیوز،

اگر اخبار مربوط به باشگاه پرسپولیس را در ماه‌های اخیر مرور کرده باشید حتما با ما موافق خواهید بود که بدون شک انصاری‌فرد میراث‌دار پرسپولیسی خواهد بود که با دنیایی از مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند. این تیم مانند دیگر باشگاه‌های کشور در هفت‌خوانی از مشکلات مالی، مدیریتی و ورزشی قرار گرفته که برطرف کردن آن‌ها به هیچ عنوان کار آسانی نخواهد بود. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به هفت‌خوان مدیرعامل جدید سرخ‌ها.

1- خزانه خالی

محمد‌حسن انصاری‌فرد در حالی مدیریت پرسپولیس را از عرب تحویل گرفت که نه تنها یک ریال در حساب باشگاه نبود بلکه هیچ‌یک از بازیکنان و مربیان تیم دریافتی بابت قرارداد این فصل‌شان نداشتند. اسپانسر به باشگاه اعلام کرده در بهترین حالت در نیمه اول مهرماه می‌توانند به حساب باشگاه پول واریز کنند. با این حال پرسپولیسی‌ها شرایط انصاری‌فرد را کاملا درک کرده و فعلا انتظاری از وی ندارند.

2- بدهی‌های ارزی

بدهی برانکو، دستیارانش و و ماریو بودیمیر یکی از سخت‌ترین چالش‌های انصاری‌فرد است؛ بدهی که عدم پرداخت آن منجر به فسخ قرارداد یک‌طرفه این مربی کروات شد. بر همگان آشکار است تامین بودجه ارزی و شیوه انتقال این بدهی به خارج از کشور ممکن است زمان‌بر باشد و درنهایت به حکم فیفا علیه تیم پرسپولیس ختم شود. به این مشکلات باید هزینه ارزی قرارداد کالدرون و چند بازیکن خارجی تیم نیز اضافه شود.

3- جذب بازیکن خارجی

مشکلات ارزی انصاری‌فرد زمانی دوچندان خواهد شد که گابریل کالدرون آرژانتینی نیز برای برآورده کردن توقع هواداران درخواست بازیکن خارجی داده؛ درخواستی که تاکنون آنگونه که مربی می‌خواهد اجرایی نشده است.

4- قرارداد‌های سنگین بازیکنان

پیش‌تر در خراسان ورزشی اشاره کردیم مدیرعامل پیشین پرسپولیس برای این‌که به‌نوعی دوران مدیریت خود را موفق نشان دهد در فصل نقل‌وانتقالات هر خواسته بازیکنان تیمش را برآورده کرد تا آن‌ها در پرسپولیس ماندنی شوند. در حال حاضر شاید فقط یک یا دو بازیکن بزرگسال پرسپولیس باشند که قراردادشان یک میلیارد است و بقیه نفرات بالای دو میلیارد قرارداد دارند. قرارداد بالای 7 میلیارد هم بین سرخ‌پوشان داریم که پیش‌قرارداد هیچ‌یک از آن‌ها پرداخت نشده است.

5- اختلاف در هیئت‌مدیره

مدیران ارشد وزارت ورزش کوچکترین شکی ندارند که بین برخی از اعضای کنونی هیئت‌مدیره پرسپولیس اختلاف نظر عمیقی وجود دارد تا جایی که مهرداد هاشمی در برهه‎ای از زمان قهر کرد و پنج ماه در هیچ‌یک از نشست‎های هیئت‌مدیره شرکت نکرد. مسلما حل و فصل این اختلافات یکی دیگر از چالش‌های مدیرعامل جدید سرخ‌ها خواهد بود.

6- تغییرات در باشگاه

انصاری‌فرد در حالی سکان مدیریتی باشگاه پرسپولیس را در اختیار گرفته که مربیان تیم‌های پایه و بسیاری از مدیران رده میانی از سوی عرب انتخاب شده‌اند و مسلما مدیرعامل جدید سرخ‌ها برای ایجاد تغییرات کار آسانی نخواهد داشت.

7- توقعات بالای هواداران

توقعاتی که هواداران پس از سه قهرمانی متوالی از پرسپولیس کالدرون دارند یکی دیگر از چالش‌های جدید مدیرعامل سرخ‌پوشان خواهد بود. تیم یکدست برانکو اکنون با مربی آرژانتینی باید یک چالش جدید را تجربه کند؛ چالشی که ممکن است به خاطر عدم نتیجه‌گیری برای مجموعه باشگاه به بحران تبدیل شود؛ بحرانی که در صورت وقوع هواداران خواهان اخراج کالدرون و بازگشت برانکو خواهند شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۲۶۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان