//
کدخبر: ۲۱۴۷۸۱ //

۴ دلیل که ثابت می‌کند داربی تهران این بار جذاب می‌شود

طی روزهای اخیر انبوهی از اظهارنظرهای منفی در مورد داربی پیش رو منتشر شده است.

4 دلیل که ثابت می‌کند داربی تهران این بار جذاب می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 اگر دقت کرده باشید، بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان 2باشگاه حدس می‌زنند که نبرد پرسپولیس و استقلال چندان تماشایی از کار در نخواهد آمد. عمده دلیل‌شان هم این است که داربی دارد زود برگزار می‌شود و 2تیم به‌اصطلاح جا نیفتاده‌اند. بدون تعارف، فعلا فوتبال درست و حسابی هم از هیچ‌کدام آنها دیده نشده و در نتیجه احتمال رقم خوردن یک مساوی بی‌رمق در آن بازی بالاست. اما آیا این استدلال درست است؟ اتفاقا دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد نودمین شهرآورد پایتخت می‌تواند یک بازی جذاب و دیدنی از کار در بیاید.
  استقلال 3بازی قبلی‌اش را نبرده و برای تغییر شرایط نیاز مبرم به کسب پیروزی مقابل پرسپولیس دارد. مساوی در این بازی هم برای آنها چاره‌ساز نیست؛ مخصوصا که بلافاصله بعد از داربی باید در اصفهان به مصاف ذوب‌آهن بروند و هیچ تضمینی وجود ندارد که در آن میدان هم برنده باشند. برای نسل جدید استقلال، برد در داربی می‌تواند میانبر خوشبختی باشد. آنها این فرصت را به‌راحتی از دست نمی‌دهند. تصور نکنید قرار است آبی‌ها در زمین خودشان جمع شوند و در این بازی فقط زیر توپ بزنند. این بیش از حد ساده‌انگارانه است.
  در پرسپولیس مهره‌هایی وجود دارند که با عنصر «خلاقیت فردی» قادر به تغییر سرنوشت هر مسابقه‌ای هستند. حتی اگر تصور کنیم سرخپوشان هم‌اکنون نظم تاکتیکی خاصی ندارند، مهارت‌های فردی ستاره‌های این تیم را نباید دست‌کم گرفت. بازیکنی مثل مهدی ترابی اگر در روز خوبش باشد، به‌راحتی می‌تواند معادلات مسابقه را تحت‌تأثیر قرار دهد. فقط کافی است به نمایش او در 15دقیقه پایانی بازی با نفت آبادان نگاه کنید؛ سماجتش، توپگیری‌هایش و البته موقعیت‌سازی‌هایش. آنها همچنین وحید امیری، امید عالیشاه، بشار رسن و احمد نوراللهی را دارند. به این لیست حتما علی علیپور را هم اضافه کنید؛ بازیکنی که در برزخی‌ترین روزهایش به سر می‌برد، اما قبلا 2بار در داربی گل زده و خوب می‌داند گلزنی در این مسابقه، چطور می‌تواند همه ناکامی‌ها و سوءتفاهمات قبلی را از بین ببرد. علیپور جلوی استقلال کوه انگیزه خواهد بود.
  هیچ‌کدام از 2مربی با ترکیب و تاکتیک حریف آشنا نیستند و فرصتی برای طراحی «ضد‌تاکتیک» نداشته‌اند. همین امروز مطلقا هیچ‌کس در ایران نمی‌داند گابریل کالدرون تیمش را با چه ترکیب و سیستمی راهی داربی خواهد کرد. اینکه نادری فیکس می‌شود یا انصاری، تیم با یک مهاجم آرایش می‌شود یا 2فوروارد و خیلی چیزهای دیگر در مورد پرسپولیس روشن نیست. شرایط استقلال هم مشابه است. این تیم کلی «داربی اولی» دارد که سبک بازی‌شان برای پرسپولیسی‌ها شناخته‌شده نیست. بنابراین قاعدتا باید شاهد داربی اکشن و پراتفاقی باشیم؛ آنچه می‌تواند این مسابقه را جذاب‌تر کند.
  کالدرون و استراماچونی نشان داده‌اند که اندیشه‌های تهاجمی دارند. استقلال در هر 3بازی گذشته میل به هجوم داشته و اگر هم در برهه‌هایی دفاع کرده، با توجه به سبک بازی حریف ناچار به ارائه چنین نمایشی شده است. شرایط در مورد پرسپولیس و کالدرون هم همین است. مثلا توجه کنید که مربی آرژانتینی چطور در نیمه دوم بازی با تراکتورسازی هر 2مدافع کناری‌اش را بیرون کشید و عناصر هجومی به زمین فرستاد. بعید است این دو مربی نسبت به داربی تهران، افکار محافظه‌کارانه و مصلحت‌اندیشانه داشته باشند. مطمئن باشید داربی کالدرون- استراماچونی شبیه هیچ‌کدام از آن صفر- صفر یا یک- یک‌های آبکی گذشته نمی‌شود. شاید مساوی کنند، اما مساوی‌شان هم احتمالا رضایتبخش خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۷۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان