تاریخ انتشار: 1398/06/30 20:55
کد خبر: 87213

اختصاصی/دربی 90؛ استرس، هیجان و شاید هم؛ هیچ!

فردا نودمین داربی پایتخت برگزار خواهد شد.
اختصاصی/دربی 90؛ استرس، هیجان و شاید هم؛ هیچ!

زهره فلاح زاده؛ فردا یکشنبه، در آخرین روز شهریورماه سال ۹۸ قرار است نودمین داربی پایتخت برگزار شود. دو تیم در پیشینه بازی های خود که در آخرین ماه تابستان انجام گرفته است، ۶ بار رودروی هم قرار گرفته اند که از این ۶ مصاف ۴ دیدار به تساوی رسیده و یک برد پرگل ۶-۰ به سود پرسپولیس و یک برد ۲-۰ به نفع استقلال در کارنامه شهریورماهی آن‌ها ثبت شده است.

دو تیم در لیگ نوزدهم چندان بازی‌های با کیفیتی از خود به نمایش نگذاشتند و وضعیت خط حمله آن‌ها هم نشان می‌دهد که بازی فردا به احتمال فراوان کم گل خواهد شد.

تیم پرسپولیس از سه دیدار برگزار شده لیگ، دو برد و یک باخت ۱-۰ داشته است. تیمی که در سه بازی تنها دو گل زده و با ۶ امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد. قرمزپوشان در صورت برد می‌توانند تا رده دوم و حتی برد با اختلاف بیش از دو گل، آن‌ها رابه صدر جدول برساند.

اما تیم استقلال هنوز بردی در لیگ نوزدهم نداشته و یک باخت ۱-۰ و دو تساوی ۱-۱، حاصل کار آن‌ها در سه هفته برگزار شده لیگ است. آبی‌ها هم به مانند قرمزها تنها در بازی‌های لیگ دو گل زده‌اند و خط حمله‌آن‌ها هم نتوانسته نمره قبولی بگیرد. البته بدشانسی استقلال این است که این تیم با وجود کمبود بازیکن در خط حمله، شیخ دیاباته، مهاجم جدید خود را هم به دلیل مصدومیت در این دیدار در اختیار ندارد. استقلال فعلاً در رده پانزدهم جدول قرار دارد و در صورت برد می‌تواند به رده هشتم و در صورت برد با اختلاف بیش از یک گل تا رده هفتم جدول خودش را بالا بکشد.

در تقابل این دو تیم آنقدری که حساسیت‌های بازی می‌تواند روی بازیکنان و کادر فنی تأثیر بگذارد، شاید عملکرد فنی نتواند. درواقع همیشه تیمی برنده این دیدار می‌شود که از نظر روحی-روانی در شرایط بهتری قرار دارد. تیمی که ترسو و با استرس بیشتری به میدان آید، کارش برای رسیدن به پیروزی‌ سخت‌تر می‌شود.

البته در این دیدار با توجه به اینکه پرسپولیس اسکلت تیمی‌اش را حفظ کرده و توانسته حتی با وجود بازی ضعیف به دو برد دست پیدا کند، شرایط بهتری نسبت به استقلالی دارد که نه تنها به بردی مقابل حریفان آسان‌ترش نرسیده، بلکه نیمه مربیان را همیشه باخته و نتیجه را در دقایق پایانی به ضرر خود به پایان رسانده است.

به هرحال استراماچونی در تلاش است تا هم تیمش به اولین برد و چه بهتر در بازی بزرگی همچون داربی برسد و هم جایگاهش را در باشگاه حفظ کند. در صورت باخت استقلال از آنجا که این بازی حکم مرگ و زندگی را همیشه برای هوادارانش داشته، این تیم را دچار بحران سختی می‌کند. بنابراین استقلال برای رسیدن به جایگاه بهتر در جدول و فراموش کردن تیره روزی‌های اول فصل نیاز به برد در این بازی مهم و حساس دارد. حتی تساوی برای تیمی مثل استقلال دوای درد و داروی شفا بخشی نخواهد بود چرا که در رده جدول صعود چشمگیری نخواهد داشت و ۴ بازی ۳ امتیاز نمی‌تواند این تیم را امیدوار به قهرمانی در لیگ کند.

از طرفی کالدرون که در کنفرانس خبری پیش از بازی جنگ روانی به راه انداخت و استقلال را به کمک گرفتن از وزارت برای قهرمانی و خرید بازیکنان خارجی متهم کرده است، در صورت باخت شاید هوادارانش خم به ابرو بیاورند و او را مربی ترسویی که تنها حرف می‌زند و عمل نمی‌کند، خطاب کنند.

به هرحال دو تیم نمی‌خواهند بازنده این بازی حساس باشند و جدال دو مربی تازه سفر کرده به ایران که شناخت چندانی از فوتبال ایران و این دیدار به خصوص ندارند، می‌تواند به جذاب شدن آن کمک کنند. البته اگر دو تیم نمایشی فراتر از سه بازی گذشته خود به نمایش بگذارند و برای خلق موقعیت طرح و برنامه‌ای داشته باشند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mxpjw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 تحلیل بازیکن سابق پرسپولیس و استقلال از عملکرد کالدرون و استراماچونی