تاریخ انتشار: 1398/07/03 22:48
کد خبر: 86657

محرومیت سعید آقایی برای پستی در شبکه‌های مجازی قانونی است؟

آیین‌نامه انضباطی فیفا در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد محرومیت مدافع تیم سپاهان کاملاً قانونی است.
محرومیت سعید آقایی برای پستی در شبکه‌های مجازی قانونی است؟

بعد از اینکه فدراسیون فوتبال رسماً اعلام کرد سعید آقایی مدافع تیم سپاهان به‌دلیل انتشار پست عجیبش در اینستاگرام تا اطلاع ثانوی از حضور در مسابقات محروم است، باشگاه سپاهان واکنش شدیدی نشان داد و در همین راستا بیانیه‌ای هم صادر کرد.

اما سؤالی که پیش می‌آید این است «آیا محرومیت سعید آقایی برای پستی در شبکه‌های مجازی قانونی است؟»

حدود ۲ ماه پیش فیفا آیین‌نامه جدیدش را منتشر کرد که اگر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران به آن استناد کرده باشد و آیین‌نامه لیگ برتر هم از آن پیروی کند، ثابت می‌شود که محرومیت آقایی کاملاً قانونی است.

در ماده ۱۲ که درباره «سوءرفتار بازیکنان و مسئولان» است، محرومیت‌های مختلف مشخص شده و در بند ۲ هم تأکید شده این محرومیت‌ها تنها به زمین بازی مربوط نمی‌شود و حتی اگر در شبکه‌های اجتماعی هم رخ داده باشد لازم‌الجرا است.

به این ترتیب اقدام سعید آقایی اگر تحریک تماشاگران تلقی شده باشد، این بازیکن را با ۲ جلسه محرومیت روبه‌رو خواهد کرد.

البته چنین محرومیتی در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی در اروپا یعنی لیگ قهرمانان اروپا هم نظیر داشته است. فصل قبل پس از دیدار برگشت پاری‌سن‌ژرمن برابر منچستریونایتد و تصمیم کمک‌داور ویدیویی برای گرفتن پنالتی به ضرر پاریسی‌ها در آخرین دقیقه که منجر به حذف‌شان شد، نیمار با انتشار پستی در اینستاگرام به داور بازی توهین کرد کمیته انضباطی یوفا هم به سرعت وارد عمل شد و نیمار را ۳ جلسه از حضور در مسابقات اروپایی محروم کرد که البته این محرومیت با فرجام‌خواهی باشگاه فرانسوی چندی پیش به ۲ جلسه کاهش یافت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gaag5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فعالیت ایسنتاگرامی دردسرساز شد/ محرومیت ستاره سپاهان تا اطلاع ثانوی
از سوی کمیته انضباطی؛