//
کدخبر: ۲۱۵۹۹۱ //

سپاهان برای انتقام از پرسپولیس در تهران و استقلال برای فرار از بحران در اصفهان

هفته پنجم از رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های ایران که دیروز با 4بازی آغاز شده امشب با 4بازی دیگر به پایان می‌رسد.

سپاهان برای انتقام از پرسپولیس در تهران و استقلال برای فرار از بحران در اصفهان
به گزارش فرتاک نیوز،

مهم‌ترین بازی‌های امشب را در تهران و اصفهان بین قطب‌های این 2شهر شاهد خواهیم بود؛ پرسپولیس و سپاهان در تهران، و ذوب‌آهن و استقلال در اصفهان. فقط دعا کنید این جنگ‌ها بدون خونریزی به پایان برسند.

  پرسپولیس - سپاهان

اگر بازی‌های فصل گذشته 2تیم و درگیری‌های سنگین هواداران را به‌خاطر بیاوریم، باید از این بازی و حواشی‌‌اش هم بترسیم اما می‌توان امیدوار بود که درگیری‌های بهار98 در تهران و اصفهان به‌دلیل حساسیت بالای بازی‌ها و جنگ و جدال قهرمانی در لیگ و جام‌حذفی رخ داده و بازی امروز 2تیم در هفته پنجم لیگ‌برتر خالی از آن حساسیت‌ها و درگیری‌ها خواهد بود. ضمن اینکه این بار قطعا اشتباه فصل گذشته در اختصاص سکو به هواداران 2تیم رخ نخواهد داد و می‌توان امیدوار بود که یک بازی زیبا و بدون حاشیه را میان 2تیم مدعی لیگ شاهد باشیم. پرسپولیس بعد از بردن داربی با روحیه‌ای بالا اما همچنان با هماهنگی پایین و کم‌توانی در خلق موقعیت‌ گل به مصاف سپاهان می‌رود. این تیم فرشاد احمدزاده را در درگیری‌های داربی جا گذاشته و فعلا از حضور این بازیکن محروم است. البته فرشاد جای خاصی در تاکتیک‌های کالدرون نداشت و بدون او هم تغییر چندانی در ترکیب و تاکتیک پرسپولیس ایجاد نخواهد شد. سپاهان هم مدافعان چپ و راستش را به‌دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار ندارد. البته مصدومیت ایران‌پوریان در دفاع راست لطمه چندانی به این تیم نخواهد زد چون او جای خودش را کاملا به مرتضی منصوری داده و درصورت بهبود مصدومیت هم جایی در ترکیب اصلی ندارد. اما محرومیت سعید آقایی آن هم به‌دلیل پستی که در اینستاگرام منتشر کرده از آن اتفاقاتی است که هم به سپاهان لطمه می‌زند و هم می‌تواند حواشی زیادی را به‌همراه داشته باشد.

  ماشین‌سازی - شاهین بوشهر

امشب تبریز میزبان مصاف 2تیم از ضعیف‌ترین تیم‌های قعر جدولی است که اگر نتایج هفته‌های ابتدایی را ملاک قرار دهیم احتمالا در پایان فصل 2تیم سقوط‌کننده به لیگ پایین‌تر خواهند بود. هر 2تیم در 4بازی 3بار شکست خورده‌اند و صاحب بیشترین باخت در جدول رده‌بندی هستند. ماشین‌سازی فقط استقلال را شکست داده و شاهین هم در زمین خودش یک تساوی از پیکان گرفته است. این بازی فرصت خوبی برای ماشین‌سازی است تا با کسب 3امتیاز دیگر کمی از قعرنشین‌ها فاصله بگیرد. البته شاهین هم به کسب نخستین امتیاز خارج از خانه‌اش امید بسته است.

  فولاد - پیکان

موفق‌ترین تیم‌های هفته گذشته از ساعت18:30 امشب در اهواز به مصاف هم می‌روند تا شاید با تداوم موفقیت هفته گذشته به صعود خود در جدول رده‌بندی ادامه بدهند. فولاد بعد از شکست دادن شهرخودروی صدرنشین در شهر مشهد و پیکان بعد از زدن 6گل و ثبت پرگل‌ترین برد فصل به دوئل امشب رسیده‌اند. فولاد با بازی دفاعی و گل‌های کمی که ردوبدل کرده (2گل زده و 2گل خورده) مقابل تیمی قرار می‌گیرد که کاملا برعکس عمل کرده و صاحب بیشترین گل زده و خورده در بین همه تیم‌هاست. باید دید زور نکونام برای کم‌گل کردن این بازی بیشتر است یا زور مربی سابق او حسین فرکی می‌چربد و بازی را پرگل می‌کند!

  ذوب‌آهن - استقلال

شاید امروز استقلال و علیرضا منصوریان آرزو می‌کنند در زمان دیگری به هم برخورد می‌کردند که تا این حد محتاج پیروزی در این بازی نباشند. هر 2تیم بدون برد به این میدان رسیده‌اند و از 4بازی گذشته فقط 3 و 2 امتیاز کسب کرده‌اند. تیم استراماچونی از داربی می‌آید و از شکستی که هرگز مستحق آن نبود. تیم منصوریان هم شایستگی کسب حداقل یک پیروزی را طی 4بازی گذشته داشت اما شانس با سبزپوشان یار نبود و امشب آنها در مقابل تیم سابق سرمربی‌شان به‌دنبال نخستین پیروزی هستند. آمارها نشان می‌دهد طی 4هفته گذشته استقلال تقریبا در همه آیتم‌های فنی از حریفش بهتر بوده است. آبی‌ها در مالکیت توپ، شوت‌زنی به دروازه، دقت پاس و موفقیت در نبردها آمار بهتری نسبت به حریف دارند اما فراموش نکنیم که آنها نسبت به پرسپولیس هم در این آیتم‌ها برتر بودند. استراماچونی امشب باید امیدوار باشد که برخلاف بازی‌های گذشته بخت‌واقبال به او لبخند بزند و البته خلأ یک فرمانده بزرگ در میانه میدان هم با بازگشت روزبه چشمی کاملا پر شده باشد؛آن هم در روزی که علی کریمی باید محرومیت یک‌جلسه‌ای بعد از داربی را طی کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۵۹۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان