//
کدخبر: ۲۱۶۰۱۶ //

کلیدواژه‌های بازی پرسپولیس و سپاهان

امروز پرسپولیس و سپاهان در حالی به‌مصاف هم می‌روند که این بازی طی 2دهه گذشته به یک نبرد کلاسیک و مهیج در فوتبال ایران تبدیل شده است.

کلیدواژه‌های بازی پرسپولیس و سپاهان
به گزارش فرتاک نیوز،

درحقیقت از لیگ دوم حرفه‌ای که ریخت‌وپاش‌های مالی در اصفهان شروع شد و سپاهان با تیم قدرتمند و پرمهره‌اش به قهرمانی رسید تا همین حالا این رقابت حسابی داغ بوده است. تقابل‌های این دو تیم البته حواشی و وقایع تلخ و عجیبی هم داشته که منجر به آفرینش برخی کلیدواژه‌ها شده است. تعدادی از آنها را با هم مرور می‌کنیم.


  ال‌کلاسیکوی ایران: هر کسی این لقب را به بازی پرسپولیس و سپاهان داده، خوش‌ذوق بوده است. طبق تعاریف فوتبال، نبرد این دو تیم «داربی» نیست چون آنها از یک شهر یا منطقه مشترک نیستند. بنابراین می‌توان این بازی را با رویارویی بارسلونا و رئال‌مادرید در اسپانیا مقایسه کرد. این لقب، یک ارزش افزوده برای این بازی است.

آب‌های آلوده: در بازی رفت لیگ دوازدهم بین دو تیم در اصفهان، بازیکنان پرسپولیس احتمالا بر اثر استفاده از آب‌های فاسد و مسموم کنار زمین یا داخل رختکن دچار سرگیجه شدند و صحنه‌های بسیار عجیبی خلق کردند. تلوتلو خوردن بازیکنان این تیم در زمین، از مرموزترین اتفاقات تاریخ فوتبال ایران است. برخی بازیکنان پرسپولیس حتی نتیجه بازی را در زمین از نفرات سپاهان سؤال می‌کردند. راز این ماجرای عجیب، هرگز فاش نشد.

  سرباز احمدی: در بازی رفت لیگ هفتم بین دو تیم، چشم یک سرباز وظیفه با نام‌خانوادگی «احمدی» به‌خاطر پرتاب ترقه از سوی تماشاگران سپاهان کور شد. این یکی از تراژدی‌های بزرگ فوتبال ایران است.

کارت به کارت: در دقیقه دوم بازی رفت دو تیم در لیگ سیزدهم که باز هم در اصفهان برگزار می‌شد، محسن قهرمانی یک پنالتی عجیب به سود سپاهان گرفت و میثم حسینی را هم از پرسپولیس اخراج کرد. بعد از این بازی، بزرگ‌ترین غائله داوری تاریخ فوتبال کشور به‌پا شد و علی دایی در اقدامی بی‌سابقه، محسن قهرمانی را به جانبداری تعمدی و «غش کردن» به سود سپاهان متهم کرد. این پرونده به‌شدت جنجالی شد و برای همیشه به دوران قضاوت قهرمانی پایان داد، اما نتیجه بازی و سرنوشت مسابقات لیگ آن فصل تغییر نکرد.

  مافیا:  در بازی فصل گذشته دو تیم در تهران، هواداران پرسپولیس با شعارهای گسترده، امیر قلعه‌نویی را « رئیس مافیا» خواندند. البته قلعه‌نویی با این شعار بیگانه نیست و آن را در برخی ورزشگاه‌های دیگر کشور هم شنیده، اما این بار واکنش متفاوت او بود که همه را غافلگیر کرد. هنگام سر داده شدن این شعار، قلعه‌نویی دستش را به سینه می‌کوبید و حرف تماشاگران را تأیید می‌کرد!

  مهندسی: بعد از آخرین تقابل 2تیم در نیمه‌نهایی جام حذفی فصل گذشته، امیر قلعه‌نویی مدعی شد نتایج مسابقات به سود پرسپولیس «مهندسی» شده است. قرار بود با پایان فصل او مدارک مربوط به این ادعا را افشا کند که البته نکرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۶۰۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان