تاریخ انتشار: 1398/07/30 22:31
کد خبر: 83473

استقلال استراماچونی، تیمی صاحب ایده

استقلال با پیروزی چهار بر صفر مقابل سایپا برای مدعیان لیگ شاخ و شانه کشید.
استقلال استراماچونی، تیمی صاحب ایده

استقلال استراماچونی با یک برتری قاطع مقابل سایپا، اسب خود را برای رسیدن به صدر جدول زین کرد. هر چند سایر مدعیان لیگ نیز بازی‌های خود را بردند و فاصله آبی‌ها با صدر جدول همچنان ثابت باقی ماند، اما سبک بازی آبی‌ها امید را در دل هواداران این تیم زنده کرده است.

اولین نکته‌ای که در نمایش شاگردان استراماچونی مقابل سایپا به چشم آمد روحیه جنگجویی آبی‌ها و تمایل آنها به ارائه بازی هجومی است. تیم استراماچونی به وضوح «حمله‌محور» شده. تیمی که سعی می کند اختیار بازی و جریان آن را به دست گیرد. آبی‌ها در حمله کردن اقتصادی رفتار نمی‌کنند. این آن چیزی است که سرمربی ایتالیایی قصد دارد از نظر روحی و تاکتیکی در تیمش پیاده کند. اینکه تیمش برای گل زدن و بردن حریص‌تر و شجاع‌تر از قبل باشد. اما آنچه ضامن موفقیت این مربی ایتالیایی خواهد بود توانایی‌اش در اجرای این ایده‌های تاکتیکی و هجومی است. می‌توان گفت استقلال خوش‌فکرانه پا به میدان می‌گذارد و خود این موضوع و تزریق شجاعت و روحیه برتری طلبی به تیم، بازیکنان استقلال را با سینه‌های جلو داده به مصاف حریفانش می‌فرستد.

استرا دارد کم‌کم از مهره‌های ناهمگون ابتدای فصل، یک ترکیب همگون می‌سازد. او خیلی زود متوجه شد که باید سیستم بازی تیمش را بر مبنای توانایی فنی بازیکنانی که دارد انتخاب کند و به همین دلیل به ترکیب سه نفره دفاعی رسید. ترکیبی که اتفاقا به کمک آبی‌ها آمده تا بهتر از قبل از طول زمین استفاده کنند. استرا با ایجاد خط دفاعی سه نفره، بازیکنان خط میانی‌اش را در بردن سرعتی توپ به جلو بی‌پرواتر کرده و آنها با فراغ بال بیشتری در زمین حریف پیش می‌روند. برتری عددی نفرات استقلال در زمین حریف، عاملی است که شاید چندان به چشم نیاید اما باعث شده تا آبی‌ها هم درصد مالکیت توپ خود را افزایش دهند و هم کمبود بازیکن تخصصی در فاز هجومی را پوشش دهند. ضرباهنگ حرکتی بازیکنان استقلال تفاوت محسوسی با اغلب تیم‌های لیگ دارد و این موضوع مرهون سیستم جدیدی است که استراماچونی در این تیم به کار گرفته است. شاید موفقیت استقلال در ادامه لیگ باعث شود تا استفاده از این سیستم در سایر تیم‌های لیگ نیز باب شود.

مهمترین مشکل محتمل استقلال در ادامه فصل شاید نداشتن مهره‌های تخصصی در برخی از پست‌ها باشد. با مصدومیت داریوش شجاعیان حالا اوضاع از این نظر هم برای استراماچونی سخت تر می‌شود و احتمالا او مجبور می‌شود بار دیگر به فکر پیدا کردن راه حلی تاکتیکی برای پر کردن بازیکن بدون جانشینش باشد. استراماچونی نشان داده که انعطاف‌پذیری لازم را برای تغییر سیستم بازی تیمش متناسب با پتانسیل نفرات و بازیکنانش دارد. از آن طرف هر چند خبر مصدومیت شجاعیان نگران‌کننده است اما ظهور بازیکنانی همچون سجاد آقایی که با اعتماد استرا، سطح فنی خود را ارتقا داده‌اند نیز می‌تواند امیدبخش باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36wqde

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیروزی باواریایی ها مقابل گلادباخ/ طلم بالاخره شکسته شد