تاریخ انتشار: 1398/08/11 01:10
کد خبر: 82260

اختصاصی/ استرا، هدیه‌ی مصطفی پاشا را پس نزد/دست خالی و پُز عالی آبی‌ها

در روزی که خوش‌بین‌ترین هوادار استقلال هم تصور برتری قاطع تیمش برابر تیم پرمهره لیگ را نداشت، مصطفی دنیزلی با ارنجی عجیب موجبات دومین شکست پیاپی پرشورها را فراهم کرد.
اختصاصی/ استرا، هدیه‌ی مصطفی پاشا را پس نزد/دست خالی و پُز عالی آبی‌ها

زدن ۶ گل در بازی بزرگ هفته که متاثر از حساسیت‌های بیش از اندازه آن بود، آن هم در هفته‌ای که به غیر از همین بازی تنها چهار گل در تمام دیدارهای هفته رد و بدل شده بود، شاید شگفت‌انگیزترین اتفاقی بود که نه هواداران استقلال و نه حامیان تراکتورسازی در‌ ذهن پرورش می‌دادند.

نکته‌ی عجیب‌تر این بازی که بی‌شباهت به شوکی غافلگیرکننده هم نبود اما قبل بازی چشم‌ها را از حدقه بیرون زد. جایی که مصطفی دنیزلی با نیمکت‌نشینی شجاعی، دژاگه، فورچونه، انصاری و حتی خانزاده و همچنین اظهارنظر سیاوش اکبرپور قبل از آغاز بازی که گفت برای دنیزلی اسم‌ها اهمیتی ندارند و مهم تمرینات و آمادگی بازیکنان است، خبر از یک غافلگیری بزرگ در این دیدار می‌داد.

تصمیمات مصطفی پاشا در روز هوشیاری استراماچونی و همکارانش روی نیمکت استقلال، نه‌تنها به پاشنه‌آشیل تیمش تبدیل شد بلکه استقلالِ آماده‌ی این روزها را مهیای خلق یک برد بزرگ کرد تا از ضعف تبریزی‌ها و صدالبته تصمیمات دور از باور سرمربی ترک‌تبارشان، سه امتیازی حیاتی و خارج از خانه را به حساب شخصی واریز کنند.

بازی نگرفتن دنیزلی از مهره‌های توانمند اما نیمکت‌نشین تراکتور از یک سو و ارنج شوکه‌کننده ۲-۵-۳ از طرفی دیگر موجب شد تا ذهن آماده‌ی استراماچونی که امسال تیمش را با این سیستم آشنا کرده، خیلی زود دست سرمربی پرشوها را بخواند و درست از جایی که حریف فکرش را نمی‌کرد، مرد ایتالیایی ضربه‌های نهایی را به تراکتورسازی بزند.

نیمکت‌نشینی خانزاده وقتی عجیب‌تر بود که دنیزلی تیم خود را با این سیستم غریبه روانه مستطیل‌سبز کرد و فقدان مدافع تخصصی در ۲-۵-۳، موجب شد تا آبی‌ها بارها قلب خط دفاعی حریف قرمزپوش را هدف قرار دهند و مزد زحمات خود را هم چندین بار گرفتند.

در آن سوی میدان، استراماچونی که در درصد بالایی از بازی‌های این فصل تیمش را با سه مدافع روانه بازی‌ها کرده تا نشان دهد با سلایق روز فوتبالی دنیا پیش می‌رود، این بار هم برای این آزمون بزرگ شاگردانش را با سیستمی دست‌نخورده به جنگ تبریز فرستاد و در روزی که مدافعانش عملکرد قابل قبولی داشتند، اما نمره قبولی را سازمان هجومی تیمش گرفت تا آبی‌ها برنده بازی بزرگ هفته لقب گیرند.

تنور لیگ حالا داغ‌تر از قبل شده و ورود پر سر و صدای استقلال به جرگه‌ی مدعیان برخلاف اینکه خوب تمرین نمی‌کند و به گفته استراماچونی دستش خالیست، رقابت بالای جدول را حساس‌تر از قبل هم کرده.

استقلال با ثبت چهارمین برتری پیاپی و بیشترین تعداد گل‌زده حالا خط و نشانی اساسی برای بالانشینان لیگ کشیده و قطع به یقین هفته دهم لیگ که میدان رقابت تیم‌های مدعی با یکدیگر است، جدول را دستخوش تغییرات بیشتری هم خواهد کرد.

حامد صیفی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2loqb6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آمادگی بالای ستاره رویاهای استقلال و خوشحالی استراماچونی