تاریخ انتشار: 1398/08/13 10:51
کد خبر: 82014

کپی برداری نکونام از تاکتیک کی روش/فولاد باز هم موفق می شود؟

جواد نکونام تاکتیک کی‌روش در تیم ملی را در تیم فولاد پیاده کرده و تاکنون امتیازات خوبی را جمع کرده است به طوری که یکی از تیم‌های نیمه بالای جدول به شمار می‌رود.
کپی برداری نکونام از تاکتیک کی روش/فولاد باز هم موفق می شود؟

تیم فولاد یکی از تیم‌های دفاعی این فصل بازی‌های لیگ برتر به شمار می‌رود. تعداد گل‌های زده این تیم در فصل جاری ۷ گل در ۹ بازی بوده و این نشان می‌دهد تیم در هر بازی کمتر از یک گل می‌زند. جواد نکونام تاکتیک کی‌روش در تیم ملی را در تیم فولاد پیاده کرده و تاکنون امتیازات خوبی را جمع کرده است به طوری که یکی از تیم‌های نیمه بالای جدول به شمار می‌رود. وقتی فولاد در بازی‌های عادی با این شیوه بازی می‌کند قطعاً همین حربه را در بازی با پرسپولیس هم به کار خواهد گرفت. البته دوز بازی دفاعی تیم فولاد در این مسابقه به نسبت دیگر بازی‌ها بالاتر خواهد رفت به این دلیل که حریف پرسپولیس است، تیمی که داعیه قهرمانی دارد و البته به خاطر امتیازاتی که از دست داد تحت فشار است. به خصوص در بازی با ماشین‌سازی که در خانه با این تیم مساوی کرد، آن هم در شرایطی که تیم صاحب یک ضربه پنالتی شد، اما علی عیلیور هوس کرد چیپ بزند و یک موقعیت طلایی را برای کسب سه امتیاز از دست بدهد.

آیا فولاد با دفاع- ضد‌حمله خوشبخت می‌شود؟ این شیوه نشان می‌دهد پرسپولیس برای کسب امتیاز از این دیدار با مشکل مواجه خواهد شد. در این بازی با توجه به فشردگی بازیکنان فولاد در منطقه یک‌سوم دفاعی طبیعی است پرسپولیس صاحب موقعیت‌های اندکی شود و برد در شرایطی به دست خواهد آمد که پرسپولیس از یکی از این فرصت‌ها بهره ببرد، اما سؤال اساسی اینجاست آیا این شیوه بازی به فولاد برای رسیدن به گل کمک می‌کند؟ پاسخ این سؤال خیر است و قطعاً موقعیت‌هایی که نصیب فولاد در این بازی خواهد شد روی حساب اتفاقات غیر قابل مترقبه خواهد بود.

فولاد برای بردن اصلاً مانعی ندارد که خوب دفاع کند. اتفاقاً برای بردن باید خوب دفاع کند، اما برای برد تیم نیاز به یک موضوع مهم دیگر هم دارد، بازی تهاجمی؛ بازی‌ای که در آن تیم مهاجم صاحب موقعیت شود. دفاع کردن برای گل نخوردن است نه برای گل زدن، اما تیمی که گل نمی‌خورد، می‌تواند گل هم بزند. به شرطی که در همه جریان بازی در منطقه یک‌سوم دفاعی خودش نباشد. جواد نکونام باید تاکتیک را عوض کند. بازی رو به جلو برای بردن، به جای دفاع کردن و نباختن.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3n6vwx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



برانکو متهم ردیف اول بحران تیم ملی!