تاریخ انتشار: 1398/08/20 12:32
کد خبر: 81253

گزینه های جانشینی منصوریان در ذوب آهن معرفی شدند

باشگاه ذوب آهن در صورت توافق بر سر جدایی منصوریان 7 گزینه برای جانشینی او در نظر دارد.
گزینه های جانشینی منصوریان در ذوب آهن معرفی شدند

اوضاع ذوب‌آهن این روزها بدتر از همیشه است و شکست مقابل ماشین‌سازی در هفته دهم به نوعی پایان اولتیماتوم باشگاه به کادرفنی بود و حالا بحث تغییر سرمربی جدی‌تر از همیشه دنبال می‌شود.

دو روز قبل بود که برخی رسانه‌ها خبر از برکناری منصوریان دادند و اینطور عنوان شد که اعضای هیات مدیره برای تغییر در کادرفنی به اجماع رسیدند. این خبر اما از سوی باشگاه به شکل رسمی اعلام نشد و طبق گفته جمشیدی، سخنگوی باشگاه تکلیف نهایی در نشست امروز هیات مدیره روشن خواهد شد و مشخص می‌شود منصوریان روی نیمکت سبزپوشان اصفهانی می‌ماند یا رفتنی است.

با توجه به اینکه احتمال ماندن منصوریان روی نیمکت ذوب آهن کم است، باشگاه در حال حاضر چند گزینه برای جانشینی او در نظر دارد و مذاکراتی هم با برخی از این نفرات داشته تا در صورت نیاز به تغییر سرمربی زمان برای این تیم از دست نرود و به سرعت گزینه جانشین معرفی شود. با وجود اینکه احتمال کمی وجود دارد که منصوریان در جلسه امروز موقتاً ابقا شود ولی حتی در این صورت هم جای پای او محکم نخواهد بود و احتمال تغییر کادرفنی در هفته‌های آتی همچنان وجود دارد. به همین دلیل به معرفی گزینه‌هایی که مد نظر باشگاه است می‌پردازیم:

 

مجتبی حسینی

نام حسینی چند هفته قبل و بعد از دیدار مس کرمان مقابل ذوب آهن در جام حذفی و برتری 3-0 این تیم در اصفهان مقابل سبزپوشان مطرح شد. در آن مقطع هم نشستی در هیات مدیره باشگاه برای بررسی وضعیت کادرفنی برگزار شد که نتیجه‌اش ابقای موقت منصوریان و دادن اولتیماتوم به او بود. با این حال صحبت‌هایی با حسینی انجام شد ولی به دلیل اینکه وی در حال حاضر مسئولیت مس کرمان را بر عهده دارد خیلی به شکل جدی پیش نرفت. با این حال پس از پایان اولتیماتوم باشگاه ذوب آهن به منصوریان و قوت گرفتن احتمال برکناری او نام حسینی بازهم به عنوان گزینه نیمکت ذوب آهن مطرح شده است و یکی از نفرات جدی مورد نظر باشگاه برای جانشینی منصوریان در صورت برکناری خواهد بود.

 

منصور ابراهیم‌زاده

ابراهیم‌زاده سابقه خوبی روی نیمکت ذوب آهن دارد و با این تیم به نایب قهرمانی لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا رسیده است و مطرح شدن نامش به عنوان گزینه نیمکت این تیم یادآور دوران طلایی ذوب آهن است. وی که اصالتاً اصفهانی است آخرین بار روی نیمکت سپاهان نشست و البته نتایج خوبی کسب نکرد تا در پایان فصل هفدهم قلعه‌نویی جایش را بگیرد. ابراهیم‌زاده پیشنهاد اولیه ذوب آهن را سه هفته قبل رد کرده بود و عنوان کرد به دلیل مشکلات مالی باشگاه نمی‌تواند در این شرایط هدایت تیم را بر عهده بگیرد ولی باشگاه همچنان روی او به عنوان یک گزینه جدی اصرار دارد.

 

رسول کربکندی

مربی سال‌های دور ذوب آهن که در سال‌های اخیر بیشتر به عنوان پیشکسوت و کارشناس در رسانه‌ها ظاهر می‌شود، در 6-7 سال اخیر هدایت تیمی را بر عهده نداشته و حالا مطرح شدن نامش به عنوان گزینه هدایت ذوبی‌ها کمی عجیب است. با این وجود کربکندی هم به دلایلی خیلی راغب به نشستن روی نیمکت ذوبی‌ها در این شرایط نیست و پیشنهاد اولیه باشگاه را رد کرده است ولی شاید در نهایت مجبور شود به خاطر علاقه به ذوب آهن حداقل موقتاً و تا نیم فصل هدایت این تیم را بر عهده گرفته تا باشگاه یک مربی خارجی جذب کند و کربکندی به عنوان مدیر فنی در کنار او ادامه فعالیت دهد. در صورتی که ذوبی‌ها با گزینه‌های داخلی به توافق نرسند، احتمال فعالیت موقت کربکندی تا نیم فصل و جذب مربی خارجی زیاد است.

 

مهدی رجب‌زاده

رجب‌زاده دو فصل قبل از فوتبال خداحافاظی کرد و فصل گذشته به جای کاپیتانی، در کادرفنی ذوب آهن و کنار امید نمازی مشغول فعالیت بود ولی خیلی زود همکاری او با ذوبی‌ها قطع شد و پس از آن وی به دنبال کلاس‌های مربیگری و دانش افزایی بود تا خیلی زود به جرگه مربیگری برگشته و کارش را از سر بگیرد. او به دلیل سال‌ها حضور در ذوب آهن و آشنایی با جو این باشگاه و شناخت روی تعداد زیادی از بازیکنان گزینه‌ مناسبی از سوی هیات مدیره شناخته می‌شود و یکی از برنامه‌های باشگاه جوانگرایی روی نیمکت به سبک تیم‌هایی مثل سایپا است و ممکن است رجب‌زاده مربی بعدی سبزپوشان باشد.

 

رحمان رضایی

رضایی که سابقه پوشیدن پیراهن ذوب آهن را دارد و از این تیم به نوعی به فوتبال ایران معرفی شد و به تیم ملی و لژیونر شدن رسید هم گزینه دیگر نیمکت این تیم است. رضایی سابقه دستیاری در لیگ برتر را دارد که آخرینش حضور روی نیمکت تراکتور در کنار قلعه‌نویی بود و مدتی هم سرمربیگری برق نوین شیراز را در دسته‌های پایین‌تر داشت. او دوره‌های مربیگری را پشت سر گذاشته و آماده یک پیشنهاد است تا توانایی‌های خودش را به عنوان سرمربی نشان دهد و باید دید با ذوبی‌ها به توافق نهایی می‌رسد یا نه.

 

قاسم حدادی‌فر

یکی از برنامه‌های ذوبی‌ها هم استفاده از نیروهای داخلی است. حدادی‌فر در حال حاضر کاپیتان ذوب آهن است و مشغول بازی است ولی مسئولان باشگاه به او پیشنهاد دادند تا یا با خداحافظی از فوتبال روی نیمکت این تیم نشسته یا حداقل تا نیم فصل موقتاً به عنوان مربی - بازیکن مسئولیت هدایت تیم را هم بر عهده داشته باشد. حدادی‌فر این پیشنهاد را رد کرده و عنوان کرده نه علاقه‌ای به مربیگری دارد و نه فعلاً قصد دارد از میادین خداحافظی کند و حداقل تا پایان فصل بازی خواهد کرد.

 

گزینه خارجی

بیشترین جمع‌بندی اعضای هیات مدیره روی گزینه خارجی است و آنها بیشتر تمایل دارند تا سرمربی جدید آنها خارجی باشد ولی در این راه دو مشکل عمده پیش روی باشگاه وجود دارد. اول کمبود منابع مالی است که تا اینجا هم اثرش را روی کار ذوبی‌ها گذاشته است. آنها این فصل با کاهش بودجه نسبت به فصل قبل روبرو شده و مجبور شدند چند بازیکن خود را از جمله رشید مظاهری و محمدرضا حسینی به فروش برسانند و معوقاتی‌هم به بازیکنان و کادرفنی دارند و در این شرایط جذب سرمربی خارجی با وجود بالا بودن قیمت دلار و مشکلات دیگر کار سختی برای این باشگاه است. از طرف دیگر بعید است کسی در این مقطع قبول کند هدایت ذوبی‌ها را بر عهده بگیرد و در صورت توافق بر سر گزینه خارجی احتمالا باید تا نیم فصل این موضوع را به تاخیر انداخته و راهش این است که موقتاً شخصی را جایگزین منصوریان کرده و در نیم فصل گزینه خارجی جذب شود.

 

سایر گزینه‌ها

با توجه به اینکه تعدادی از گزینه‌های ذوب آهن در مقطع قبلی پیشنهاد هدایت این تیم را رد کردند احتمال اینکه باشگاه در فاز دوم مذاکره با آنها به توافق برسد زیاد نیست و از همین رو چند گزینه دیگر مد نظر ذوبی‌ها هستند که فعلاً در حد مطرح شدن نامشان در جلسات بحث صورت گرفته و پیشنهاد مستقیمی داده نشده است. فرهاد کاظمی، فیروز کریمی و عبدالله ویسی از این گزینه‌ها هستند که البته بعید نیست یکی از همین نفرات جانشین منصوریان شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2aveyg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


وضعیت منصوریان در ذوب آهن امروز مشخص می شود