تاریخ انتشار: 1398/09/11 11:41
کد خبر: 79483

گل گهر و شاهین؛دو گزینه سقوط به دسته اول!

تا به اینجای کار که 12 هفته از بازی های لیگ برتر سپری شده است دو تیم صعود کننده از لیگ یک به لیگ برتر با هم 9 امتیاز کسب کرده است و با این روند به طور حتم دو گزینه سقوط به دسته اول هستند.
گل گهر و شاهین؛دو گزینه سقوط به دسته اول!

هر فصل دو تیم از رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور به لیگ برتر صعود می کنند اما حضور تیم های دسته اولی در لیگ برتر عمدتا کوتاه مدت است و در همان فصل اول حضور در لیگ برتر به دسته اول سقوط می کنند. نمونه اش در فصل جاری؛ هم اکنون دو تیم انتهای جدول لیگ برتر گل گهر و شاهین هستند که تا به اینجای کار بردی در بازی ها نداشته اند و با هم 9 امتیاز کسب کرده اند! شمار گل های زده دو تیم به اتفاق در 23 بازی به 10 گل می رسد. به واقع معدل گل زده دو تیم در هر بازی کمتر از نیم گل است که به طور حتم آمار تاسف برانگیزی است.

این اتفاق بیانگر تفاوت سطح کیفی رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور با لیگ برتر است! که از سوی تیم های صعود کننده به لیگ برتر جدی گرفته نمی شود و تصور بر این است با چند خرید می توانند خود را به سطح تیم های لیگ برتری برسانند. در صورتی که این طور نیست و به وضوح مشخص شد حتی خریدهای لیگ برتری خوب هم نمی تواند سطح کیفی تیم ها را بالا ببرد و بهتر است تیم های مدعی صعود به لیگ برتر تیم اولیه خود را در حد و اندازه های تیم های لیگ برتری ببندند. به واقع این طور می شود گفت نگاه تیم های دسته اولی به لیگ برتر همانند نگاه به دسته اول است و تصور می شود با همان فرمول موفقیت در لیگ یک می توان در لیگ برتر هم موفق شد در صورتی که این چنین نیست. به طوریکه تجربه ثابت کرده حتی جابجایی مربیان هم در این تیم ها دردی دوا نمی کند.

البته در این بین تیم های دسته اولی خوبی هم بودند که بعد از حضور در لیگ برتر در این لیگ هم موفق بودند. نمونه اش پارس جنوبی با هدایت مهدی تارتار که در اولین فصل حضور در لیگ برتر با وجود مشکلات مالی پنجم شد. دلیل هم مشخص بود. مهدی تارتار در دسته اول یک تیم خوب بست. تیمی که میثم تیموری آن الان در تراکتور توپ می زند؛ فرشاد محمدی مهر در شهر خودرو حضور دارد، روح الله سیف الهی عضو تیم فولاد است؛ محسن فروزان بعد از پارس جنوبی به تراکتور رفت و ...

سرنوشت این فصل گل گهر و شاهین شهرداری بوشهر می تواند درس خوبی برای تیم های دسته اولی شود که به لیگ برتر صعود می کنند. اینکه اختلاف سطح فنی لیگ یک با لیگ برتر بیش از آن است که با جذب 6 تا 7 بازیکن جبران شود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3km9da

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خوشحالی گل گهر و شاهین بابت مدعیان ضعیف لیگ یک!
هفته بیست و نهم لیگ یک؛