تاریخ انتشار: 1398/09/14 01:33
کد خبر: 79177

خط دفاع باثبات پروژه آینده استراماچونی

معلوم نیست این تعابیر عجیب و غریب در فوتبال ایران از کجا پیدا شده‌اند که با دیدن هر مربی ایتالیایی یاد کاتناچیو(catenacchio) می‌افتند یا یادآوری‌های بی‌پایه‌ای شبیه همین درباره مربی آلمانی و دیگران و دیگران.
خط دفاع باثبات پروژه آینده استراماچونی

 این حرف‌ها پایه‌ای در فوتبال ندارند و بر اساس برداشت‌هایی اصلاح‌نشده و سنتی از فوتبال هستند. کاتناچیو را مربیان آرژانتینی و اتریشی بنیان گذاشته‌اند و اگرچه ایتالیا دهه‌ها به آن گرایش داشت اما یک روش همیشگی برای خیل مربیان ایتالیایی نیست و بسیاری از مربیان ایتالیایی هیچ نمایی از کاتناچیو در فوتبال تیم خود ندارند.

خط دفاع استقلال با استراماچونی به خطی قدرتمند و غیرقابل نفوذ تبدیل نشده و استراماچونی هم یک مربی متمرکز روی خط دفاع نبوده.

اساساً این تعابیر در فوتبال که یک مربی متمرکز در دفاع یا حمله باشد، چندان واقعی نیستند و به برداشت‌های دم‌دستی شباهت دارند.

خط دفاعی که استراماچونی ساخته فارغ از این خرافات تاکتیکی در فوتبال ایران و فارغ از انتظار بیهوده برای اجرای کاتناچیو که بیشتر می‌تواند مایه خنده باشد، بر اساس ویژگی‌های نیروی انسانی استقلال در منطقه دفاع و سلیقه استراماچونی و اتفاقات و مصدومیت‌ها و... شکلی از بازی را ارائه کرده که البته بحث‌برانگیز است.

 استقلال هنوز به ثبات در خط دفاع نرسیده و هیچ‌کس نمی‌تواند تشخیص دهد که استراماچونی در هر بازی کدام بازیکنان را در دفاع ۳ نفره خود می‌چیند.

استقلال همواره در این فصل تغییرات در دفاع را تجربه کرده و این تجربه‌ها گاهی موفق و گاه ناموفق بوده‌اند. بسیاری از این تغییرات اما ناخواسته بوده، به این معنا که استراماچونی اغلب مجبور می‌شود خط دفاع را با نفراتی متفاوت نسبت به هفته قبل بچیند. مربیان دوست ندارند خط دفاع تیم‌شان اینچنین دچار تغییر باشد اما گاهی راهی نیست.

 استقلال در خط دفاع همواره مصدومانی دارد یا مثل بازی آخر مدافعی - دانشگر- را به دلایل انضباطی کنار می‌گذارد. استراماچونی همواره کوشش کرده خط دفاع ثابت خود را بسازد اما موقعیتش هرگز فراهم نشده است.

شما در خط دفاع استقلال ستاره‌ای فوق‌العاده یا بازیکنی باتجربه پیدا نمی‌کنید. عارف غلامی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی و حتی روزبه چشمی همگی مدافعان متوسطی هستند و هیچ‌کدام را نمی‌توانید مدافعی شبیه به اوج پژمان منتظری بدانید. استقلال اما با این نیروی انسانی توانسته خط دفاع منسجمی بسازد اگرچه اشتباهات در این خط دفاع بیشتر از حد قابل قبول دیده می‌شود.

استراماچونی چیدمانی را در دفاع برای استقلال ساخته که برای بازیکنان چندان تمرین‌شده نیست و زمان لازم است تا خط دفاع استقلال نمایش‌های بهتری را ارائه دهد. یکی از دلایل اشتباهات فردی و تیمی همین ناآشنایی با روش‌هاست و بی‌شک استراماچونی محکوم به کار بیشتر است.

استقلال نباید آسان گل بخورد. اگرچه آبی‌ها نمایش‌های موفقی را با استراماچونی ساخته‌اند اما آسان‌گیری در دفاع می‌تواند در بازی‌های سخت برای استقلال گران تمام شود. شاید خیلی زود با خط دفاع ثابت استقلال مواجه شویم و استراماچونی تصمیم قطعی را بگیرد اما باید دید اخبار مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها چه راهی را برای استراماچونی باز می‌گذارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2avk9y

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اسامی بازیکنان منتخب سری بی در برابر ایران