تاریخ انتشار: 1395/07/22 00:19
کد خبر: 256079

منصوریان9- برانکو صفر!/ تفکراتی که معلوم نیست تا کی ادامه خواهد داشت

ثبات در ترکیب پرسپولیس و تغییرات بسیار در ترکیب ثابت استقلال از ابتدای فصل تا الان ادامه دارد.
منصوریان9- برانکو صفر!/ تفکراتی که معلوم نیست تا کی ادامه خواهد داشت

به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی، پرسپولیس در هفت هفته‌ای که از لیگ شانزدهم گذشته با کمترین تغییرات ممکن به میدان رفته است. در واقع تنها تحولات این تیم، جابه‌جایی‌های اجباری بوده که در اثر مصدومیت یا محرومیت بازیکنان به وجود آمده است. مثلا در بازی هفته هفتم برابر سپاهان با توجه به محرومیت کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی به جای او به میدان رفت و البته از آنجا که فرشاد احمدزاده هم به دلیل مصدومیت به این بازی نرسید، وحید امیری در پست او به بازی گرفته شد.

u49nCIKqktWs

این البته اتفاقی نیست که در تیم برانکو تازگی داشته باشد. سرمربی کروات سرخپوشان از سال‌های دور که روی نیمکت تیم ملی ایران می‌نشست، خیلی کم به ترکیب اصلی‌اش دست می‌زد و حالا این موضوع در پرسپولیس هم ادامه دارد. در حقیقت پروفسور در 7بازی سپری شده از لیگ شانزدهم، حتی یک تغییر تاکتیکی هم در ارنج اصلی نداشته و اگر کسی جایش را در ترکیب ثابت از دست داده، دلیلش صرفا مصدومیت یا محرومیت بوده است. به این ترتیب شاید مثلا اگر محمدامین آرام‌طبع تنها چند روز پیش از آغاز لیگ شانزدهم آسیب نمی‌دید و سه بازی اول را از دست نمی‌داد، الان او دفاع چپ اصلی قرمزها بود و یکی مثل ربیع‌خواه شانس بسیار اندکی برای حضور در ترکیب اصلی می‌داشت! حداکثر تغییرات تاکتیکی اعمال شده در پرسپولیس توسط برانکو، جا به جایی پست عالیشاه و احمدزاده در داربی تهران بود، در غیر این صورت «ثبات»، یکی از اساسی‌ترین ارکان کار برانکو است.

 

زلزله در ترکیب استقلال

از سوی دیگر اما شیوه کار علیرضا منصوریان در استقلال، به شدت مبتنی بر تغییرات پیاپی و پایان‌ناپذیر در ترکیب اصلی و حتی سیستم پایه تیم بوده است. منصوریان در این فصل بارها از سیستم بازی با دو مهاجم به کار با یک مهاجم تغییر روش داده و به صورت پی‌درپی هم نفرات مورد استفاده‌اش را تغییر داده است.

Rj85fPvBi3xi

تا اینجای کار منصوریان تنها دو بار به ترکیب اصلی تیمش دست نزده و ارنج را برای دو بازی متوالی تغییر نداده. در سایر بازی‌ها اما تیم منصوریان بین یک تا سه تغییر تاکتیکی و غیراجباری در تیمش داشته است. تغییرات تاکتیکی آبی‌ها در ارنج اصلی در هر هفته نسبت به هفته قبل، به این شرح است: هفته دوم (یک تغییر)، هفته سوم (دو تغییر)، هفته چهارم (بدون تغییر)، هفته پنجم (سه تغییر)، هفته ششم (بدون تغییر)، هفته هفتم (سه تغییر).

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4darlp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فوری/اسامی ترکیب بازیکنان پرسپولیس مقابل تراکتور مشخص شد