تاریخ انتشار: 1398/10/01 10:50
کد خبر: 77240

ترکیبی از نفرات برتر نیم فصل نخست لیگ برتر

ستاره های سه تیم مدعی دستیابی به قهرمانی، تیم منتخب نیم فصل اول لیگ نوزدهم را شکل داده‌اند.
ترکیبی از نفرات برتر نیم فصل نخست لیگ برتر

نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر هم به پایان رسید و تیم‌ها وارد تعطیلات زمستانی شدند. در این میان تنها چند دیدار معوقه از هفته یازدهم باقی مانده بود که قرار است در تعطیلات برگزار شوند.

به همین بهانه ترکیبی منتخب از نفرات برتر نیم فصل نخست تشکیل داده‌ایم و با توجه به اینکه کیفیت بازیکنان نزدیک به هم بود آنها را در قالب دو تیم قرار دادیم:

 

تیم اول منتخب نیم فصل نخست لیگ برتر

 

‌دروازه‌بان: پیام نیازمند

گلر جوان سپاهان پس از یک فصل حضور موفق در پیکان و عملکرد خوبش در سپاهان در فصل گذشته، این فصل حسابی چشم‌ها را با عملکرد درخشانش به خود خیره کرد و هفته‌ها قفل محکمی به دروازه تیمش زد تا رکورد کلین شیت تاریخ لیگ برتر را هم به نام خودش ثبت کند. نیازمند بارها با واکنش‌های خوب خودش برای سپاهان امتیاز گرفت و در قهرمانی تیمش در نیم فصل نقش موثری داشت.

 

مدافع چپ: سعید آقایی

عملکرد پر فراز و نشیبی در طول فصل داشت و چند بازی را هم به دلیل مصدومیت از دست داد ولی در مجموع در کمبود مدافع چپ خوب در فوتبال ایران سعید آقایی همیشه جزو بهترین‌ها بوده و در اواخر نیم فصل هم به روزهای خوب خودش بازگشت و اگر شوت زیبایش در دیدار با شاهین گل شده بود مزد این عملکرد خوب را گرفته بود. آقایی با انگیزه بالایی از بازگشت به تیم ملی صحبت می‌کند و اگر  به همین روند ادامه دهد احتمالاً خیلی زود به آن می‌رسد.

 

مدافع میانی: شجاع خلیل‌زاده

تغییر سرمربی پرسپولیس در فصل نوزدهم و اضافه شدن گزینه‌های دیگر به دفاع میانی سرخپوشان باعث شد تا مدت‌ها سیستم چرخشی در خط دفاع پرسپولیس ایجاد شود و همین موضوع ناهماهنگی‌هایی ایجاد کرد ولی شجاع خلیل‌زاده مثل همیشه یک ستون در خط دفاعی تیمش بود و هر وقت در زمین حضور داشت هم در کارهای دفاعی و هم در پخش توپ و بازیسازی برای مهاجمان قابل قبول ظاهر شد. هنوز او یکی از گزینه‌هایی است که از چرایی نبودش در تیم ملی صحبت می‌شود.

 

مدافع میانی: محمد دانشگر

در دومین سال حضورش در ترکیب استقلال به بلوغ کامل در این تیم رسیده و حالا نقش یک ستون محکم خط دفاعی را ایفا می‌کند. او در طول نیم فصل با گزینه‌های زیادی خط دفاع مثلثی استقلال را تشکیل داده و کنارش نفراتی مثل چشمی، غلامی و یزدانی بازی کردند و همیشه خودش را با شرایط وفق داده است. او سه گل هم برای آبی‌پوشان به ثمر رسانده که برای یک مدافع آمار خوبی است.

 

مدافع راست: وریا غفوری

کاپیتان استقلال این روزها هم از لحاظ فنی عملکرد خوبی داشته و هم با توجه به شرایط تیمش مسئولیت سنگینی را در هفته‌های انتهایی لیگ برتر بر دوش کشیده و عملکرد موفقی هم داشته است. غفوری به خوبی نقش یک رهبر را در استقلال ایفا می‌کند و این موضوع به بازی او هم لطمه‌ای وارد نکرده است. استقلال می‌تواند بابت داشتن یک کاپیتان خوب مثل غفوری خوشحال باشد.

 

هافبک دفاعی: احمد نوراللهی

پرسپولیس در لیگ نوزدهم مثل همیشه با مشکل مصدومیت کمال کامیابی‌نیا مواجه بود و بازهم هم مثل همیشه این احمد نوراللهی بوده که با عملکرد خوبش در پست هافبک دفاعی توانسته مشکلات تیم را در این نقطه از زمین برطرف کند. پرسپولیس در طول نیم فصل نخست بارها تغییر سیستم داده ولی محوریت بازی تیم همیشه روی نوراللهی قرار داشته و توانسته با سیستم‌ها و شرح وظایف مختلف خودش را به خوبی آداپته کرده و مهره کلیدی برای تیمش باشد. او بدون تردید بهترین هافبک دفاعی لیگ تا اینجای کار بوده است.

 

هافبک میانی: امید نورافکن

نورافکن در لیگ هجدهم کمی از شرایط خوب خودش فاصله گرفت. رفت و برگشتش به لیگ بلژیک باعث شد کمی افت در عملکرد وی دیده شود و در بازگشت به استقلال هم شفر نتوانست آنطور که باید و شاید از او بازی بگیرد تا در مجموع فصلی کمتر از حد انتظار را سپری کند ولی رفتنش به سپاهان در لیگ نوزدهم تا اینجای کار وی را به یکی از ستاره‌های بی‌چون و چرای لیگ برتر تبدیل کرده است و مهره‌ای کلیدی و بدون جانشین در ترکیب سپاهان محسوب می‌شود که همه فاکتورهای لازم یک ستاره را دارد. دوندگی بالا، درگیرشوندگی، بازی‌سازی و این اواخر هم گلزنی برای تیمش او را به یک بازیکن کامل بدل کرده است.

 

هافبک میانی: محمدرضا حسینی

در فصل نقل و انتقالات به پیشنهاد 3 تیم بزرگ دیگر لیگ پشت کرد و تصمیم گرفت به دیگر تیم اصفهانی یعنی سپاهان بپیوندد و از او به عنوان شاه ماهی نقل و انتقالات یاد می‌شد و حالا عملکرد فوق‌العاده وی نشان می‌دهد تعریف و تمجید‌ها از او بی‌دلیل نبوده است. تاثیرگذاری مستقیم روی بیش از 70 درصد گل‌های اخیر سپاهان در دیدارهایی که در زمین بوده نشان از این دارد که با چه مهره قابل و کارآمدی طرف هستیم به طوری که اگر سپاهان او را در اختیار نداشته باشد یک جای کارش می‌لنگد.

 

مهاجم: مهدی قائدی

فصل گذشته به استقلال آمد و خرید پر سروصدایی برای این تیم از لیگ یک بود ولی تمام آنچه از خودش نشان داد یک بازیکن دریبل زن بود که استعداد بالایی دارد ولی فعلاً تا ستاره شدن فاصله زیادی دارد ولی او در لیگ نوزدهم ره صد ساله یا یک شبه طی کرد. قائدی حالا نشان داده هم برای استقلال یک فوق ستاره است و هم وارث خوبی برای پیراهن شماره 10 این تیم است و جایزه برترین بازیکن نیم فصل نخست را هم از سازمان لیگ دریات کرد که استحقاقش را هم داشت.

 

مهاجم: مهدی ترابی

ستاره ‌بی‌بدیل و بی چون و چرای این روزهای پرسپولیس است که به تنهایی نزدیک به نیمی از امتیازات این فصل سرخپوشان را با گلزنی یا تاثیرگذاری روی گل‌های این تیم کسب کرده است. جای خالی ترابی در تیم ملی به شدت حس می‌شود و عامل اصلی هم امتیازی پرسپولیس با تیم صدرنشین هم خود اوست

 

مهاجم: شیخ دیاباته

2

ترکیب دوم

1


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4p8k9d

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


معرفی تیم منتخب هفته ششم لیگ برتر