تاریخ انتشار: 1398/10/03 10:56
کد خبر: 77024

بررسی عملکرد استقلال در نیم فصل نخست لیگ نوزدهم

استقلال در نیم فصل نخست لیگ نوزدهم عملکرد پر فراز و نشیبی داشته است.
بررسی عملکرد استقلال در نیم فصل نخست لیگ نوزدهم

استقلال تهران را باید یکی از خبرسازترین تیم‌های لیگ نوزدهم دانست. باشگاهی که تغییرات زیادی داشت با تیمی متفاوت نسبت به لیگ هجدهم به میدان آمد. جدایی بازیکنانی مثل مهدی رحمتی، پژمان منتظری، آرمین سهرابیان، پاتوسی، روح‌الله باقری، طارق همام، امید نورافکن، گادوین منشا، فرشاد محمدی‌فر، ایسما گونسالوس، اللهیار صیادمنش، الحاجی گرو، مارکوس نویمایر، جابر انصاری، میثم تیموری و البته خداحافظی خسرو حیدری از استقلال تیمی را معرفی کرد که کاملاً شکل و ساختارش فرق می‌کرد.

 جام حذفی با تیم‌های لیگ یکی

استقلال در دو بازی اولش در جام حذفی به‌نظر می‌رسید کار سختی نباید داشته باشد. آنها در اولین بازی به مصاف گل‌ریحان در کرج رفتند و در مسابقه‌ای که قطع برق را به‌همراه داشت بعد از 120 دقیقه تلاش 3 بر یک به پیروزی رسیدند.

حریف بعدی‌شان دیگر تیم مدعی لیگ یکی بود. استقلالی‌ها اگرچه فجرسپاسی را 3 بر یک از پیش رو برداشتند اما این پیروزی هم به‌سختی به دست آمد. آنها قرار بود امروز با سپاهان در مرحله یک‌چهارم نهایی بازی کنند که به‌دلیل آلودگی هوا بازی لغو شد.

برکناری فتحی

امیرحسین فتحی از ابتدای فصل در کانون توجه هواداران استقلال قرار داشت. آنها حتی در بازی‌هایی که برنده از زمین خارج می‌شدند علیه مدیرعامل باشگاه‌شان شعار می‌داند تا اینکه بعد از پیروزی مقابل شهرخودرو و قهر استراماچونی خشم هواداران به اوج خود رسید و در نهایت هم وزارت ورزش با استعفای او موافقت کرد.

شکست‌ناپذیر بعد از دربی

آبی‌های پایتخت فصل را اصلاً خوب آغاز نکردند و باخت به ماشین‌سازی در روز اول لیگ باعث شد از همان روز انتقادها علیه آندره‌آ استراماچونی آغاز شود.

دو تساوی متوالی و پس از آن شکست مقابل پرسپولیس در دربی کار را از قبل هم برای مرد آلمانی سخت‌تر کرد و بعد از آن در فولادشهر با ذوب‌آهن به تساوی رسیدند.

استقلال خوب بازی می‌کرد اما نتیجه نمی‌گرفت تا اینکه روزهای طلایی این تیم از بازی با گل‌گهر آغاز شد و شش پیروزی متوالی به دست آوردند. حتی قهر استراماچونی هم در سه بازی انتهایی لیگ به‌لحاظ نتیجه‌گیری خیلی تأثیر نداشت و آنها هفت امتیاز دیگر را به دست آوردند.

15 گل خورده در دقایق پایانی

استقلال در نیمه دوم بازی‌هایش تیمی متزلزل و شکننده‌تر از نیمه‌های اولش بود. آمار گل‌های خورده این تیم قابل توجه است. آبی‌های پایتخت هر چقدر در 45 دقیقه اول کم گل دریافت می‌کردند در نیمه دو و بخصوص در ثانیه‌های پایانی دروازه‌شان بیشتر باز می‌شد.

شاگردان استراماچونی در 15 دقیقه پایانی هشت مرتبه گل خورده‌اند و نکته قابل تأمل اینکه 5 گل از این هشت گل را در ثانیه‌های اضافی بازی (بعد از دقیقه 90) دریافت کرده‌اند.

قهر استراماچونی

قبل از بازی با شهرخودرو تیمش را تمرین نداد تا موضوع نارضایتی‌اش از شرایط باشگاه قوت بگیرد.

آندره‌آ استراماچونی یک روز صبح و در میان بهت و حیرت هوادارانش آن هم قبل از بازی با پیکان به ایتالیا برگشت. مسئولان باشگاه استقلال مدعی بودند سرمربی‌شان به ترکیه رفته اما خیلی زود مصاحبه تصویری او از فرودگاه رم پخش شد. استراماچونی تا امروز که حدود دو هفته از رفتنش گذشته به تهران برنگشته است.

 قائدی مؤثرترین بازیکن

مهدی قائدی نسبت به فصل قبل کاملاً متحول شده به‌طوری که اگر در یک بازی نباشد تأثیر نبودش کاملاً احساس می‌شود.

مهاجم تکنیکی و ریزنقش آبی‌ها در نیم‌فصل اول با هفت گل و شش پاس گل مؤثرترین بازیکن تیمش بود.

او این آمار خوب را در مدت زمان 989 دقیقه‌ای حضورش در زمین به دست آورده است.

 

داوران بازی‌های خانگی:

علیرضا فغانی، موعود بنیادی‌فر، حسن اکرمی، رضا مهدوی، محمدحسین زاهدی‌فر، اشکان خورشیدی، علی بای

 

کمک داوران بازی‌های خانگی:

ظهیری، منصوری، نوری (2)، راهی، آشور ماهانی، سلطانی، میرزابیگی، قاسمی، ابوالفضلی، علی نژادیان، ایلدروم

 

 نحوه بیشترین گل‌های زده: پاس در عمق: 10تا، ارسال از سمت راست: 9تا

  نحوه بیشترین گل‌های خورده:  پاس در عمق: 11تا

 تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه اول: یک گل

 تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه دوم: 0

 تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه نیمه اول: 0

 تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه نیمه دوم: پنج گل

تعداد تماشاگران بازی‌های خانگی: 335000 نفر

با احتساب نیمی از تماشاگران شهرآورد تهران (29هزار نفر) و یک بازی بدون تماشاگر (با گل‌گهر در هفته ششم) حدود 154300هزار نفر برای تماشای بازی‌های استقلال به ورزشگاه رفتند که به‌طور میانگین 25716 نفر برای هر بازی می‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45zp6o

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



فیلم/صحنه‌ای که فریاد بازیکنان استقلال را درآورد