تاریخ انتشار: 1398/10/05 13:31
کد خبر: 76782

سوال از تاج؛ اگر بردباری خوب است، چرا قبل از انتخاب ویلموتس در پیش گرفته نشد؟

در حالی‌ که عالم و آدم می‌دانند همکاری فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس خاتمه پیدا کرده و هرچه سریع‌تر باید سرمربی جدیدی برای تیم ملی معرفی شود، مهدی تاج می‌گوید هیچ عجله‌ای در کار نیست.
سوال از تاج؛ اگر بردباری خوب است، چرا قبل از انتخاب ویلموتس در پیش گرفته نشد؟

رئیس فدراسیون فوتبال با استناد به اینکه فعلا 3ماه تا برگزاری مسابقات رسمی تیم ملی در پیش‌مقدماتی جام‌جهانی زمان باقی مانده، از منتقدان خواسته عجول نباشند و اجازه بدهند سرمربی تیم سر فرصت و با دقت انتخاب شود. بسیار خب، گرچه اصل استدلال تاج را قبول نداریم و معتقدیم سرمربی تیم ملی اتفاقا باید هرچه سریع‌تر منصوب شود و مسابقات لیگ را زیرنظر بگیرد، اما دندان روی جگر می‌گذاریم تا حواس فدراسیون پرت نشود و با سرمربی جدید مذاکره و توافق کند.
این وسط فقط یک سؤال از جناب آقای تاج داریم؛ اینکه اگر بردباری برای انتخاب درست خوب است، چرا این رویه چند‌ماه پیش و قبل از انتخاب مارک ویلموتس در پیش گرفته نشد؟ حقیقت آن است که فدراسیون فوتبال پیش از عقد قرارداد با ویلموتس، با هروه رنار مذاکره و توافق رسمی کرده بود؛ طوری که او یکی از مسابقات ایران در جام ملت‌های آسیا را از نزدیک تماشا کرده و حتی تصویری از اهدای تندیس فدراسیون از سوی عباس ترابیان به این مربی فرانسوی منتشر شده است. با وجود این در نهایت آقایان تصمیم گرفتند چون رنار تا آخر تیرماه با تیم ملی مراکش درگیر حضور در جام ملت‌های آفریقا بود، ویلموتس را انتخاب کنند! این در حالی است که تیم ملی تا شهریورماه مسابقه رسمی نداشت؛ یعنی دقیقا شرایطی مثل امروز حاکم بود. در آن زمان اما آقایان عجله کردند و حالا نسخه صبوری و شکیبایی را برای منتقدان تجویز می‌کنند.
تازه فراموش نکنید زمانی که فدراسیون ویلموتس را به‌خاطر یک‌ماه فاصله به رنار ترجیح داد، تیم ملی اصلا وارد مسابقات پیش‌مقدماتی نشده و چیزی را از دست نداده بود. آن زمان حتی لیگ ایران و سایر لیگ‌های اروپایی هم تعطیل بود و مسابقه‌ باشگاهی خاصی هم وجود نداشت که بگوییم ویلموتس را زودتر انتخاب کردند تا آن را زیرنظر بگیرند!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jdnwp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ادعای یک سایت بلژیکی؛ پایان کار مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران