تاریخ انتشار: 1398/10/15 15:59
کد خبر: 75695

کریم باقری: هواداران پرسپولیس بدانند شرایط تیم خوب نیست

کمک مربی ایرانی نیمکت پرسپولیس و گابریل کالدرون در گفتگویی به ماجراهای حاشیه‌ای این روزهای سرخ‌ها پرداخته است.
کریم باقری: هواداران پرسپولیس بدانند شرایط تیم خوب نیست

کریم باقری، ستاره سابق فوتبال ایران که اکنون در چند فصل اخیر روی نیمکت پرسپولیس حضور یافته و سهمی در موفقیت‌‌های این تیم داشته، در واکنش به حواشی چند روز اخیر روی نیمکت این تیم پاسخ داده و به توضیح این اتفاقات پرداخته است.

چطور موفق شدید نتایج بد ابتدای فصل و شکست‌هایتان را با بردهای متوالی تغییر دهید، بعضی‌ها فکر نمی‌کردند که دیگر پرسپولیس قهرمان شود و به شرایط خوبش برگردد؟

 بحث برگرداندن ورق را کردید ... اما من باید بگویم که قضاوت‌ها همیشه بوده و هست و بعضی‌ها هم البته در این بین زود قضاوت می‌کنند و صبوری نمی‌کنند. سرمربی جدیدی به پرسپولیس آمده بود که تفکرات خاص خودش و برنامه‌هایش را مدنظر داشت. برنامه‌هایی که نیاز به زمان داشت به همین دلیل ما در ابتدای فصل مشکلاتی داشتیم اما با سپری شدن زمان مربی مشکلات را حل و شکل کار را در دست گرفت و تفکراتش را به تیم دیکته کرد از همین رو به بردهای متوالی رسیدیم و خدا را شکر با صدرنشینی و قهرمانی نیم فصل به تعطیلات رفتیم.

قهرمانی نیم فصل‌تان به قهرمانی پایان فصل منجر خواهد شد؟

 به قهرمان نیم فصل که جام نمی‌دهند اما مهم این بود که ما امتیازات لازم را از بازی‌های نیم فصل اول گرفتیم که خیلی می‌تواند به ما کمک کند. البته برای رسیدن به این مهم خیلی سختی کشیدیم و کل بدنه تیم زحمات زیادی را متحمل شد تا با قهرمانی نیم فصل به طور موقت به کارمان خاتمه داده و برای ادامه فصل امیدوار بمانیم.

پرسپولیس عنوان بهترین خط دفاع را به خود اختصاص داد، عامل این موفقیت چیست؟

 وقتی تیم برنده یا بازنده می‌شود بحث کل تیم مطرح می‌شود و این موضوع فقط به عملکرد یک خط و منطقه از زمین باز نمی‌گردد. در خط دفاع بازیکنان خیلی خوبی هستند و دروازه‌بان‌هایی که هر کدام به میدان رفتند بهترین کارآیی را از خود ارائه دادند ضمن اینکه سازمان دفاعی تیم هم انصافاً خیلی خوب کار کرد و به کار تیم ما آمد و موجب شد تا ما بهترین خط دفاع نیم فصل اول شویم و کمترین گل خورده را داشته باشیم.

رادوشویچ در غیاب بیرانوند عالی کار کرد. فکر می‌کردید که او بتواند از بازی‌هایی که درون چارچوب قرار می‌گیرد اکثراً با کلین شیت کارنامه خوبی برجا بگذارد؟

 علی بیرانوند که گلر اول تیم ملی و تیم ماست اما به هر حال علی در مقطعی جا ماند و رادو بازی کرد و رادوشویچ هم عملکرد عالی از او دیدیم. اتفاقاً انتظار این درخشش را هم از رادو داشتیم چون او دروازه‌بانی حرفه‌ای است که هر زمانی به او نیاز داشتیم بهترین عملکرد را داشته و درخشیده و کارنامه خوبی از خود برجای گذاشته است.

به پایان مهلت نقل و انتقالات نزدیک می‌شویم اما عملاً هیچ کاری انجام نشده. نگران این وضعیت و عواقب آن نیستید؟!

 من فکر می‌کنم این مسأله به مدیریت تیم باز می‌گردد و البته باشگاه هم با مشکلات زیادی مواجه است. تیم ما قطعاً به بازیکن جدید نیاز دارد و شرایط، شرایط خوبی نیست و چیزهایی هست که نمی‌شود آنها را بازگو کرد اما تماشاگران و هواداران پرسپولیس باید بدانند تیم ما با مشکلات خیلی زیادی مواجه است و شرایط خوب نیست.

در زمینه لیست مازاد و بازیکنان جدید هم از سوی باشگاه شفاف سازی نمی‌شود و سردرگمی خاصی در این رابطه وجود دارد!

 من گفتم هواداران ما باید بدانند که شرایط خیلی سخت است و خیلی مشکلات هست اما کی باید این موارد حل شود جوابش نامشخص است. مدیرانی که از قبل بوده‌اند بدهی پشت بدهی بار آورده‌اند و هر روز شاهدیم که یکی برای باشگاه ما حکم می‌گیرد و ... از سوی دیگر پول نداریم و با مشکلات زیادی مواجه هستیم که واقعاً کار را خیلی سخت می‌کند.

بالاخره یکی از مسئولان باشگاهتان باید پاسخگو باشد؟

 همه می‌دانند که دو تیم بزرگ پایتخت کلی طرفدار دارند و مردم واقعاً آنها را خیلی دوست دارند. هر سال هم با مشکلات زیادی مواجه هستند اما کسی تا الان پاسخگوی مشکلات نبوده. مدیریت ضعیف است و تصمیم گیرندگانی که در رأس کار قرار دارند هم درست تصمیم نمی‌گیرند. مسلماً کار باید یک جایی متوقف و دوباره باید از یک جایی شروع شود اما این مسائل در فوتبال ما و متأثر از آن در باشگاه‌های ما دیده نمی‌شود و هر سال شاهد تکرارش هستیم.

این روزها شنیده می‌شود که کالدرون نمی‌آید و حتی صحبت‌هایی مبنی بر حضور بعضی از مربیان وطنی مانند تارتار به جای کالدرون شنیده می‌شود؟

 من هیچ خبری از باشگاه در این مورد نشنیدم و گفتم فعلاً مشکلات هست. ما مربی خارجی می‌آوریم اما نمی‌توانیم خواسته‌هایش را برآورده سازیم که این اصلاً خوب نیست و مشکلات زیادی هم بعد از آن به وجود می‌آید.

خود شما مطالبات‌تان را دریافت کرده‌اید؟

من هم مانند بقیه پول گرفته‌ام و دریافتی من چیزی فراتر از بازیکنان نبوده است.

از لیگ برتر که بگذریم برای لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی چقدر برای قهرمانی‌اش امیدوارید و نایب قهرمانی دو فصل پیش‌تان این بار منجر به قهرمانی خواهد شد؟

آن موفقیت جرقه‌ای باید ادامه داشته باشد اما شرایط تیم‌های ایرانی را می‌بینیم که همه به نوعی گرفتار هستند و با حاشیه‌های زیادی دست به گریبان هستند. این در شرایطی است که تیم‌های خارجی به شدت مشغول تجهیز کردن خودشان هستند و الدحیل هم رفته مانژوکیچ را جذب کرده است اما بالاخره ما در همان مشکلات خودمان باقی ماندیم و کار خاصی هم انجام ندادیم بنابراین باید به اتفاقات و تغییرات و سطح توقعات‌مان نگاه واقع‌بینانه داشته باشیم.

بازیکن خارجی که جذب نشده اما چرا باشگاه تاکنون نتوانسته حتی بازیکنان داخلی نظیر آل‌کثیر و مغانلو را جذب کند؟

 بالاخره هر باشگاهی وقتی راضی به از دست دادن بازیکنش می‌شود که پول خوبی بگیرد و بازیکن تاپش را به راحتی از دست نمی‌دهد و اینجا دیگر نقش مدیریت است که باید به خوبی کارآیی داشته باشد و نفرات مدنظر باشگاه را جذب کند. ما هم می‌خواهیم که بازیکنان خوب را جذب کنیم اما فعلاً نتوانسته‌ایم چون پول و بودجه کافی را نداریم!

با این شرایط طبیعی است که چشم‌انداز روشنی وجود نداشته باشد و هواداران پرسپولیس نگران تیمشان باشند؟

 فعلاً شرایط همین است که می‌بینید و باید با ماشاالله و ان‌شاالله کار درست ‌شود و کار را پیش ببریم!

در مورد تیم ملی هم وضعیت نگران‌کننده است هنوز تکلیف پول ویلموتس مشخص نشده و ما نتوانسته‌ایم سرمربی جدید را مشخص سازیم. با این شرایط بدمان فکر نمی‌کنید باید با مربی ایرانی به کارمان ادامه دهیم؟

 من و شما که تصمیم گیرنده نیستیم و آن کسانی که مربی تیم ملی را با آن قیمت استخدام کردند و قرارداد بستند الان باید پاسخگو باشند. مربی که پروازی بود و اصلاً بازی‌های لیگ را هم نمی‌دید. الان هم حتماً دوستان خودشان تصمیم می‌گیرند که مربی خارجی بیاورند یا با مربی ایرانی کار را ادامه دهند و چیزی به نظر من و شما بستگی ندارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zxz5n

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



گزینه اصلی کالدرون در نقل و انتقالات مشخص شد