تاریخ انتشار: 1398/10/22 15:54
به زودی همه چیز مشخص می شود؛
کد خبر: 74925

کالدرون- پرسپولیس؛ آزمون وفاداری

با رسمیت یافتن خبر لغو همکاری باشگاه پرسپولیس و گابریل کالدرون سرمربی آرژانتینی نیم فصل اول، هواداران پرسپولیس به دو دسته طرفدار و مخالف تقسیم شده اند.
کالدرون- پرسپولیس؛  آزمون وفاداری

 در موضوع قطع همکاری کالدرون که بلافاصله بعد از بازی نساجی و در نشست مطبوعاتی آخرین دیدار پرسپولیس در نیم فصل مطرح شد، مسائل مختلفی دخیل بوده اند. از شروط گابریل کالدرون تا مسائل مالی باشگاه و ناهماهنگی هایی که در نهایت منجر به ایجاد جبهه ای بین طرفین شد. باشگاه پرسپولیس در یک ماه گذشته در ظاهر به دنبال حفظ این سرمربی بوده است اما همچنین انتقاداتی جدی به نحوه کار و رفتار این مربی در بدنه باشگاه وجود داشته. علی رغم اینکه کالدرون پرسپولیس را به عنوان تیم قهرمان نیم فصل به گروه بعدی تحویل خواهد داد، اما کاستی هایی در کار فنی و همچنین مسائل مربوط به خرید بازیکن و ارتباط با برخی از اعضای مهم تیم وجود داشته که به خصوص در زمان بحرانی نیم فصل (بعد از بازی مقابل نفت مسجد سلیمان) ممکن بود باعث جدایی زود هنگام او بشود.

با این حال پرسپولیس به دلیل نتایج مثبت این سرمربی، در نهایت تمایل به ادامه همکاری داشت حتی با پذیرش برخی از شروطی که او تعیین کرده بود اما ادامه مذاکرات در هفته گذشته به نقطه تازه ای رسید. اینکه سرمربی پرسپولیس خواستار یک قرارداد تازه برای همکاری با باشگاه بوده و دقیقا در همان مسیری حرکت کرده که دو مربی خارجی دیگر، مارک ویلموتس و آندره ا استراماچونی، در آن گام برداشته اند. البته کالدرون کسی بود که بارها و بارها گفته بود تربیتش به او اجازه نخواهد داد که رفتاری مشابه استراماچونی داشته باشد اما تقاضای او برای تجدید قرارداد با رقم متفاوت برای سال 2020 و همچنین نحوه پرداخت پول مغایر با این ادعاست.

در عین حال، باشگاه پرسپولیس نیز سهم خود را در این مسئله دارد. چرا که با پرداخت به موقع دستمزد می توانست دست بالا را در همه مذاکرات داشته باشد. با این حال آنها تنها موفق به پرداخت قسط اول شده اند و در نتیجه سرمربی آرژانتینی به راحتی می تواند با شکایت به فیفا کل مبلغ قرارداد خود را ضمن فسخ، طلب کند؛ کاری که او همینک نیز انجام داده و قرارداد قبلی خود را با پرسپولیس به صورت یک طرفه و قانونی (به دلیل دیرکرد در پرداخت دستمزد) فسخ کرده است. اما همین مسئله تردیدهایی را در دل برخی هواداران پرسپولیس ایجاد کرده است؛ آنهایی که در هفته های گذشته به شدت از سرمربی آرژانتینی بابت رفتارش و البته موفقیت در هدایت تیم، تعریف و تمجید می کردند.

حالا موضوع، احترام به اصول و ارزش های رفتاری است. اینکه با علاقه ای که از آن یاد می شد، احتمالا بدقولی های کارفرما می توانست نادیده گرفته شود. البته برای مربیان حرفه ای خارجی، خلف وعده به هیچ وجه قابل پذیرش نیست مگر آنهایی که خلق و خوی مدیریتی و مرسوم ایرانی را دریافته و با آن آشنایند.

با آنچه که بین پرسپولیس و کالدرون رخ داده، باشگاه پرسپولیس اعلام کرده مدارک مربوط به درخواست های غیر معقولانه کالدرون را منتشر می کند. در عین حال این مربی نیز به زودی در مصاحبه ای از خود دفاع خواهد کرد. این آزمون واقعی وفاداری بین دو قطبی است که هر یک عقیده دارند حق با آنهاست.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36j5ey

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بیانیه باشگاه پرسپولیس در خصوص آخرین وضعیت کالدرون و جذب بازیکن