تاریخ انتشار: 1398/10/25 11:18
کد خبر: 74508

خطرناک ترین خط میانی در سپاهان

خط هافبک تیم سپاهان بعد از پایان نقل و انتقالات زمستانی به پرمهره ترین و احتمالا خطرناک ترین خط میانی کل لیگ ایران تبدیل شده است.
خطرناک ترین خط میانی در سپاهان

بعد از جدایی سروش رفیعی از پرسپولیس در پایان لیگ شانزدهم، او در برنامه ای تلویزیونی حاضر شد و در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت خط هافبک پرسپولیس بعد از خودش، از محسن مسلمان به عنوان یک هافبک درجه یک نام برد که مهاجمان پرسپولیس را تغذیه خواهد کرد و نمی گذارد نبود او حس شود؛ همانطور که قبل از سروش هم در پرسپولیس بوده و خوب کار کرده است. حالا رفیعی بعد از فصلی که در قطر گذراند، چهارمین تیم خود را در طی 2 فصل انتخاب کرده و این بار با پیراهن طلایی سپاهان به میدان خواهد رفت.

 

سروش – محسن؛ اگر مثل پرسپولیس آماده باشند

سروش در سپاهان دوباره بعد از سه فصل با محسن مسلمان همبازی خواهد شد؛ اما تفاوت این است که در خط هافبک سپاهان مثل پرسپولیس سه سال پیش، رفیعی و مسلمان بهترین و آماده ترین نفرات نیستند. تیم امیر قلعه نویی که نیم فصل نخست لیگ را به عنوان یک مدعی تمام کرده، بازیکنان خوبی دارد و در خط هافبک از چند ستاره لیگ بهره می برد.

 

کیانی – نورافکن؛ بی جانشین در تیم امیر

مهدی کیانی، ستون تیم سپاهان و بازیکن مورد علاقه قلعه نویی است که او اطمینان زیادی به بازی اش دارد. کیانی به عنوان یک هافبک دفاعی، هم در زمان از دست رفتن توپ نقشی کلیدی دارد و هم عنصری است که بسیاری مواقع، حملات را برای زردپوشان آغاز می کند. در کنار کیانی، امید نورافکن این فصل برای سپاهان نقش آفرینی می کند. نورافکن مهم ترین تفاوت تیم امیر قلعه نویی با فصل گذشته است. خلاقیت او در طراحی حملات، قدرت شوتزنی و حضور در نزدیکی دروازه حریفان و همچنین دوندگی بی امانش سپاهان را فوق العاده کمک کرده و خود او را به یکی از بهترین بازیکنان لیگ امسال تبدیل کرده که در ترکیب سپاهان بی جانشین به نظر می آید.

 

کومان، تنها نقطه متزلزل

عنصر تهاجمی تر خط هافبک سپاهان، ولادیمیر کومان است. هافبک مجارستانی سپاهان بر خلاف فصل قبل، خیلی آماده نشان نداده و محل بازی او می تواند نقطه ای باشد که قلعه نویی در تیمش احساس نیاز به تغییر کرده باشد. به همین دلیل هم سروش رفیعی به عنوان یک هافبک طراح و تهاجمی جذب شد. البته ممکن است بازی همزمان سروش و کومان هم در دستور کار قلعه نویی قرار بگیرد. ضمن اینکه از نام محسن مسلمان هم نباید گذشت. ستاره سال های قبل پرسپولیس هرچند با خروج از این تیم روزهای خوب را تکرار نکرده، اما ممکن است با تماشای ترافیک هافبک های اطرافش رو به تلاش بیشتر بیاورد و ایام موفقیت را جستجو کند.

 

بال های طلایی؛ ستاره، مورد اعتماد و پدیده

به جز این 5 نفر، سپاهان محمدرضا حسینی، سجاد شهباززاده و محمد محبی را هم در اختیار دارد که به عنوان وینگر یا هافبک های تهاجمی بازی می کنند. حسینی که یکی از پر مشتری ترین بازیکنان تابستان بود و نهایتا سپاهان توانست او را برای حضور در نقش جهان راضی کند. شهباززاده هم بازیکنی است که همیشه مورد تایید امیر قلعه نویی بوده و در هر شرایطی در ترکیب تیم این مربی قرار می گیرد. البته در حال حاضر قطعا سجاد کار دشوار تری نسبت به قبل خواهد داشت. محبی هم مهره ای بود که به عنوان پدیده لیگ یک جذب سپاهان شد اما به مراتب بیشتر از انتظارات مرسوم از بازیکنان لیگ یک توانسته برای سپاهان کار کند. گلزنی در ورزشگاه آزادی به پرسپولیس و نمایش های بسیار خوب در هفته های نخست لیگ، او را خیلی زود به تیم ملی هم رساند و این بازیکن که اکنون همراه تیم امید در تایلند به سر می برد، یکی از نفرات کلیدی برای قلعه نویی در نیم فصل دوم خواهد بود.

 

کم شانس ها؛ هیچکدام ضعیف نیستند!

رسول نویدکیا، محمد کریمی و رضا میرزایی هم دیگر مهره هایی هستند که در خط هافبک می توانند برای سپاهان بازی کنند. نویدکیا معمولا در بازی های بزرگ خوب توانسته از تجربیاتش برای سپاهان استفاده کند اما در حالت کلی جزو نفرات جایگزین این تیم به حساب می آید. محمد کریمی هم فصل گذشته یکی از شگفتی های لیگ برتر بود و عنوان بهترین پاسور لیگ را بالاتر از بسیاری نفرات شاخص، از آن خود کرد. کریمی هم در این ترافیک موجود در خط هافبک سپاهان باید پشت سر مهره های نامدار و باتجربه تر از خود بایستد و منتظر فرصت بازی بماند. میرزایی هم پس از تجربه نسبتا خوب فصل قبل به صورت قرضی در فولاد، به سپاهان برگشت تا گره از کار تیم قلعه نویی باز کند. او در چند بازی امسال نمایش های موثری داشته و در نیم فصل دوم هم رقیب سرسختی برای دیگر هافبک ها خواهد بود.

با وجود این 11 مهره، دست امیر قلعه نویی برای هر نوع چینشی در خط هافبک باز خواهد بود. سپاهان با این تعدد هافبک های خوب و نام آشنا، می تواند همچنان یک مدعی خطرناک و جدی برای قهرمانی لیگ و حذفی باشد. ضمن اینکه در مسابقات پرفشار لیگ قهرمانان آسیا و به هنگام فشرده شدن تقویم مسابقات، این ترافیک نفرات کاملا به داد سپاهانی ها خواهد رسید.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3e7xpv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 هواداران سپاهان در انتظار یک سورپرایز باشند