تاریخ انتشار: 1398/10/25 14:51
کد خبر: 74487

اگر قرار است سرمربی تیم‌ملی ایرانی باشد، انتخاب امیر قلعه‌نویی بهترین انتخاب است

کارشناس اصفهانی فوتبال گفت: خط هافبک سپاهان پرترافیک است و سپاهان نیاز به یک مکمل در خط حمله دارد.
اگر قرار است سرمربی تیم‌ملی ایرانی باشد، انتخاب امیر قلعه‌نویی بهترین انتخاب است

حسین چرخابی در خصوص فعالیت سپاهان در نقل و انتقال زمستانی اظهار داشت: فصل نقل و انتقالات در زمستان مشکلات و سختی‌های خاص خودش را دارد. اگر تیم‌ها گروه آنالیز قوی و قدرت مالی خوب داشته باشند، می‌توانند یارگیری مدنظرشان را انجام دهند.

وی ادامه داد: سرمربی سپاهان یک سری اسامی را به باشگاه ارائه داد که دو مورد آن انجام نشد. انتقال دانیال اسماعیلی‌فر به دلیل عدم صدور رضایتانمه صورت نگرفت و پاتوسی هم به خاطر پربودن سهمیه بازیکنان خارجی انجام نشد اما اینکه قلعه‌نویی در خواست جذب پاتوسی را ارائه داده نشان می‌دهد روی این انتقال برنامه‌ریزی‌هایی داشته و شاید قصد داشتند یکی از بازیکنان خارجی را کنار بگذارند تا پاتوسی جذب شود اما به هر حال او به فولاد رفت و این کار انجام نشد. به جز این موارد، نفرات بعدی را که امیر قلعه‌نویی خواست باشگاه جذب کرد. 

پیشکسوت فوتبال اصفهان در مورد نفرات جذب شده، تصریح کرد: ما چون در جریان کار گروه فنی سپاهان نیستیم نمی‌دانیم که جذب این نفرات برای پوشش نقاط ضعف تیم بوده یا مورد دیگری داشته، با این حال باید بگویم مهدی ترکمان یکی از بهترین مدافعان چپ لیگ برتر ماست که عملکرد خوبی در پارس جنوبی جم داشت. در پست دفاع وسط سبک بازی محمد طیبی دقیقا مانند سبک بازی عزت‌الله پورقاز است. من این دو را مشابه هم می‌دانم و احتمالا به خاطر مصدومیت پورغاز نیاز بوده که او را جب کنند.

چرخابی افزود: اما برای من جای سؤال است که چرا مکملی برای کی‌روش استنلی جذب نشد؟ اگر تیم استقلال را تیم موفقی در هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول دیدیم به خاطر این بود که خط حمله این تیم با آماده شدن دیاباته و حضور مهدی قائدی که مکملی برای او بود هر کاری خواست در زمین انجام داد. به نظرم تیمی که می‌خواهد در لیگ قهرمانان آسیا لیگ برتر و جام حذفی مدعی باشد باید مهاجمان آماده و خوبی داشته باشد. اما جالب است که یک هافبک به خط میانی سپاهان اضافه شد. در ابتدای فصل با اضافه شدن امید نورافکن که بدون شک یکی از بهترین انتخاب‌های امیر قلعه‌نویی بود، خط هافبک سپاهان کاملا تکمیل شد. به نظر من سپاهان نیاز به یک مکمل در خط حمله دارد. 

سرمربی اسبق سپاهان در مورد اضافه شدن سروش رفیعی به این تیم گفت: خط هافبک سپاهان پرترافیک است. سروش رفیعی در نیم فصل اول عملکرد بسیار خوبی در شهرخودرو داشت اما سپاهان هافبک‌ زیاد دارد و این ترافیک مثل این است که من در تیم خودم 5 مدافع راست داشته باشم و معتقدم بهتر بود یک مهاجم مکمل برای کی‌روش استنلی جذب شود. تیم استقلال با توجه به اینکه دو مهاجم خوب داشت باز هم ارسلان مطهری را اضافه کرد چون احتمال دارد دیاباته یا قائدی دچار مصدومیت شوند. آنها احساس کردند که به یک مهاجم نیاز دارند. این مساله برای من تعجب آور است، چرا که سپاهان هافبک‌های خیلی خوبی دارد که تعدادی از آن‌ها هم روی نیمکت می‌نشینند. می‌شد به جای یک هافبک یک مهاجم جذب شود و البته مسئولان تیم و باشگاه بهتر می‌توانند در این مورد صحبت کنند.

وی در خصوص شایعه مذاکره فدراسیون با امیر قلعه‌نویی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی گفت: در این که در این برهه زمانی انتخاب گزینه ایرانی خیلی بهتر از گزینه خارجی است شکی وجود ندارد. امیر قلعه‌نویی با توجه به افتخارات و تجربه‌ای که در فوتبال ایران دارد و شناختی که از فوتبال ما و بازیکنان ما دارد، یکی از بهترین گزینه‌ها برای هدایت سرمربیگری تیم ملی است و در این شکی نیست.

 وی در مورد اینکه صحبت‌هایی در مورد فعالیت مشترک او در سپاهان و تیم ملی شنیده می‌شود، اظهار داشت: این مسئله یک امر کاملا نشدنی است. هیچ کجای دنیا چنین چیزی وجود ندارد و نخواهد داشت. اما برای هدایت تیم‌ملی در این برهه سخت که این تیم در واقع به یک مو بند است، اگر قرار است سرمربی تیم‌ملی ایرانی باشد، انتخاب امیر قلعه‌نویی بهترین انتخاب است.

چرخابی اضافه کرد: من در مورد تیم‌ملی این را می‌گویم اما در مورد جدایی او از سپاهان نمی‌توانم صحبتی کنم چون در حیطه کار ما نیست. این بحثی است بین باشگاه سپاهان و فدراسیون فوتبال که تصمیم بگیرند چه کار کنند. اما با این اتفاق سپاهان صد در صد ضرر می‌کند. مسئولان باید بنشینند و اولویت‌بندی کنند و مشخص کنند تیم ملی مقدم است یا سپاهان، خود مسئولان باشگاه و فدراسیون باید به این جمع‌بندی برسند اما باید قبول کنیم که رفتن امیر قلعه‌نویی از سپاهان صد در صد به سپاهان ضرر می‌زند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2o7mlv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اختلاف سلیقه سران در انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال