تاریخ انتشار: 1398/10/28 20:41
کد خبر: 74141

حریف آسیایی استقلال هر روز قوی تر از گذشته می شود!

در آستانه دیدار تیم‌های استقلال و الکویت در چارچوب مصاف پلی آف لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ حریف کویتی با تدارک کامل آماده مسابقه می‌شود.
حریف آسیایی استقلال هر روز قوی تر از گذشته می شود!
با رد شدن برنی ایبینی در تست پزشکی استقلال این تیم همچنان با خرید ارسلان مطهری در خط حمله اش یکی از کم‌خریدترین فصول نقل و انتقالاتی اش را سپری می‌کند. گر چه گفته شده استقلال دنبال جذب یکی، دو بازیکن خارجی آزاد در روز‌های آتی است، اما این درست برخلاف حریف کویتی اش است که به رغم در اختیار داشتن ۷ مهاجم قبلی اش مانند یوسف السلمان کویتی، علاعباس عراقی و بیسمارک برزیلی را نیز در فصل نقل و انتقالات زمستانی به خدمت گرفت.
 
فورواردی سرزن به نام سعید
در همین خط حمله، «جوما سعید» مهاجم ساحل عاجی تیم الکویت قطعاً یکی از نفراتی است که سازمان دفاعی استقلال را در دیدار این تیم مقابل حریف کویتی اش به دردسر خواهد انداخت. جوما بازیکنی ۲۷ ساله است با ۱۹۲ سانتی‌متر قد و ۸۳ کیلو وزن که سال‌هاست در لیگ کویت توپ می‌زند. این فوروارد علاوه بر سرعت بالایش در محوطه جریمه، قدرت سرزنی خوبی دارد و آمار موفقی در گلزنی طی این ۶ فصل از خود برجای گذاشته و توانسته ۵۸ گل برای تیم‌های السلمیه و الکویت در لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به ثمر برساند که از این تعداد ۳۶ گلش را در تیم الکویت زده است. جوما پس از دو فصل بازی در السلمیه از لیگ ۱۷-۲۰۱۶ به الکویت پیوسته و در حال حاضر چهارمین سال حضورش در این تیم را سپری می‌کند. سعید در نیم‌فصل اول لیگ جاری کویت ۳ گل به ثمر رسانده، اما سابقه خوبی در گلزنی برای الکویت در لیگ قهرمانان آسیا دارد. او با اینکه تیمش خیلی در این سال‌ها نتوانسته راهی مرحله گروهی شود، اما در همان پلی آف‌هایی که برای الکویت به زمین رفته ۴ بار موفق به گلزنی شده است و نشان داده در دیدار‌های بین‌المللی مهاجمی خطرناک محسوب می‌شود. جوما در سال ۲۰۱۹ یک بار دروازه الوحده اردن، دو بار دروازه الاتحاد سوریه و یک بار هم دروازه عجمان بحرین را باز کرده است.
 
یک گلزن عراقی هم خرید
«علا عباس» همان مهاجم عراقی است که در آخرین دیدار تیم ملی‌مان برابر عراق گل دقیقه ۲+۹۰ را زد و موجب پیروزی تیم ملی کشورش شد. مهاجم مد نظر پرسپولیس که کالدرون او را نخواست و از الزورا به الکویت رفت. او فصل قبل در لیگ قهرمانان در ۶ بازی ۶ گل به ثمر رسانده بود. او در فصل ۱۸-۲۰۱۷ با نفت الاوسط ۲۱ گل در لیگ عراق زد و در فصل ۱۹-۲۰۱۸ با الزورا ۲۰ گل به ثمر رساند و در جدول گلزنان عراق هر دو فصل سوم شد.
 
حریف استقلال مهاجم برزیلی قرض کرد
«بیسمارک فریرا» نام مهاجمی است که حدود دو هفته پیش از تیم فورفکان کویت به صورت قرضی به الکویت پیوست. فوروارد ۲۶ ساله برزیلی با ۱۷۰ سانتی‌متر قد مهاجمی پا به توپ با قدرت عبور از یار مقابلش است که از فصل ۱۶-۲۰۱۵ از برزیل خارج و راهی خاورمیانه شد تا فوتبالش را در لیگ عربستان ادامه دهد. «بیسمارک فریرا» پس از ۴ فصل بازی برای تیم‌های نجران و القادسیه عربستان (۳ فصل) ابتدای فصل ۲۰-۲۰۱۹ به تیم فورفکان کویت پیوست، اما به رغم حضور در ۱۲ دیدار نیم‌فصل اول که هر ۱۲ بازی در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفت و تنها در یک دیدار در دقیقه ۷۰ تعویض شد تنها یک گل به ثمر رساند. با این توضیح که در جام حذفی ۲ گل برای تیم قبلی اش زد. حالا الکویت برای تقویت خط حمله اش مهاجمی را به خدمت گرفته که در فصول قبلی در لیگ عربستان با ۳۵ گل در لیگ حرفه‌ای آن کشور میانگین ۷۵/۸ گل در هر بازی را به نام خود ثبت کرده است. ناگفته نماند الکویت پیش از این سه مهاجم خارجی دیگر به نام‌های علا عباس (عراقی)، دیگو کالدرون (کلمبیایی) و سعید جوما (ساحل عاجی) را هم در جمع ۵ مهاجم کویتی قبلی اش در اختیار داشت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3q9qj9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


از ترافیک سنگین تا کمبود بازیکن در بعضی پست‌های استقلال!