تاریخ انتشار: 1398/10/30 10:33
نقش کلیدی آنالیزور؛
کد خبر: 73954

همکاری جالبی که می‌تواند بیشترین سود را به پرسپولیس برساند!

بدون تردید نقش آنالیزور در تیم‌های بزرگ بسیار مؤثر و پررنگ است و در حال حاضر باشگاه‌های حرفه‌ای از تیم‌های آنالیز بسیار قوی بهره‌مند هستند تا در زمین و پیش از آغاز بازی یک گام جلو باشند.
همکاری جالبی که می‌تواند بیشترین سود را به پرسپولیس برساند!

اگر فوتبال لیگ‌های اروپایی را دنبال کرده باشید، متوجه می‌شوید که آنالیزور‌ها چگونه به مربی تیم کمک می‌کنند تا بتواند با استفاده از داده‌های آن‌ها نتیجه بازی را به سود خود تغییر دهد. آرسن ونگر همواره یکی از مربیان پیشگام در توسعه و پیشرفت تاکتیک‌های فوتبال بوده و به جرأت می‌توان گفت در دوران مربیگری او در آرسنال، پیشرفت‌های بسیار محسوسی در تاکتیک‌های این رشته مهیج حاصل شده است. این مربی فرانسوی در این رابطه می‌گوید: «در سال‌های اول کارم، افراد زیادی کنار تیم داشتیم که می‌توانستند به ما کمک کنند. من به عنوان مربی تیم گاهی اوقات به طور باورنکردنی حجم بسیار زیادی از داده‌ها و جزئیات مربوط به یک بازی را دریافت می‌کردم، اما آنچه حالا می‌توانم بگویم، این است که به عنوان سرمربی تیم باید تنها چهار یا پنج دسته از اطلاعاتی کارآمد را برای آنالیز انتخاب کنم.»

پرسپولیس هم از این قاعده مستثنی نیست. فرزاد حبیب‌اللهی سه سال به عنوان آنالیزور کمک کرد برانکو ۷ جام با پرسپولیس بگیرد و پس از جدایی این مربی کروات او هم از این تیم رفت و با وجود درخواست کالدرون حاضر به همکاری مستقیم نشد. ابتدای فصل جاری هم مشکل نداشتن آنالیزور قابل در پرسپولیس مشهود بود تا اینکه قبل از شروع هفته هفتم مهرداد خانبان به این تیم اضافه شد. در پایان هفته ششم پرسپولیس ۳ برد و ۳ شکست را تجربه کرده بود. تیم کالدرون ۳ گل در این ۶ هفته زده و ۴ گل هم دریافت کرده بود، اما در ادامه راه توانست با احتساب بازی‌های حذفی در ۱۲ مسابقه ۱۰ برد، یک باخت و یک تساوی را تجربه کند. این تیم در ۱۲ مسابقه ۲۰ گل در مجموع زد و فقط ۳ گل دریافت کرد که آمار خیره‌کننده‌ای از لحاظ ساختار دفاعی است. مهرداد خانبان حدود ۶ سال آنالیزور کارلوس کی‌روش بود و سابقه همکاری با افشین قطبی (در تیم ملی ایران، پرسپولیس و لیگ چین) و جواد نکونام (نساجی مازندران) را در کارنامه دارد. او با همان سیستم معروف کی‌روش و استحکام خط دفاعی با آنالیز دقیق مهاجمان حریف و... کمک کرد تیم کالدرون در پایان نیم‌فصل صدرنشین لیگ برتر شده و به نیمه نهایی جام حذفی برسد. حالا یحیی گل‌محمدی قصد دارد ضمن اضافه کردن محمد عسگری از مهرداد خانبان هم استفاده کند. همکاری جالبی که می‌تواند بیشترین سود را به پرسپولیس برساند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bmpq9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



 آنالیزور مترجم شد، باقری همه را به وجد آورد