تاریخ انتشار: 1398/11/03 11:32
کد خبر: 73618

نگاهی به عملکرد دروازه بان ها در نیم فصل اول لیگ نوزدهم

رقابت‌های نیم فصل دوم نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر در شرایطی هنوز داغ نشده که در نیم فصل اول چند دروازه‌بان توانستند رکوردهای خوب و بدی را از خود به جای بگذارند.
نگاهی به عملکرد دروازه بان ها در نیم فصل اول لیگ نوزدهم

در پایان هفته شانزدهم رقابتهای لیگ برتر ۳۱ دروازه‌بان در ترکیب ۱۶ تیم به میدان رفتند که بهترین عملکرد در بین این ۳۱ دروازه‌بان به پیام نیازمند و بوژیدار رادوشویچ دروازه‌بان‌های سپاهان و پرسپولیس به خود اختصاص دادند.

* بیشترین حضور

بیشترین میزان بازی در بین ۳۱ دروازه بان به صورت مشترک در اختیار پیام نیازمند از سپاهان، محمد رشید مظاهری از تراکتور، سید حسین حسینی از استقلال و رحمتی با ۱۶ بازی و ۱۴۴۰ دقیقه حضور در میدان می‌باشد. شهاب گردان سنگربان تیم فولاد نیز با ۱۶ بازی و ۱۳۹۵ دقیقه حضور در میدان در رده بعدی قرار دارد.

این در حالی است که کمترین میزان حضور در میدان به احسان مرادیان دروازه‌بان دوم تیم فولاد تخصیص پیدا می کند. مرادیان تنها در یک بازی به میدان رفت و ۴۵ دقیقه در بازی حضور داشت. او یکی از دو دروازه بانی است که بازی کرده و دروازه اش هرگز باز نشده است.

بعد از مرادیان، مهرداد بشاگردی از گل گهر به همراه محمد باقر صادقی از ذوب آهن هر کدام با یک بازی و ۹۰ دقیقه حضور در بازی دیگر دروازه‌بان هایی هستند که کمتر از دیگران بازی کرده‌اند.

کمترین و بیشترین گل خورده

تنها دو دروازه بان در لیگ به میدان رفتند که هرگز دروازه شان باز نشد. احسان مرادیان دروازه بان دوم تیم فولاد با ۴۵ دقیقه حضور در میدان بدون گل خورده به کارش خاتمه داد و بوژیدار رادشویچ سنگربان دوم تیم پرسپولیس که ۵ بار به میدان رفت و در همه ۴۵۰ دقیقه حضورش در میدان دروازه اش بسته ماند. رادوشویچ در این ۴۵۰ دقیقه بازی بارها با واکنش ها و سوپر واکنش هایی که داشت مانع از باز شدن دروازه تیمش شد و خودش نقش مهمی در رقم زدن ۵ کلین شیت داشت.

تعداد بیشترین گل خورده هم به ماکسیم کوویلیتایا دروازه بان تیم شاهین بوشهر اختصاص دارد. ماکسیم ۱۳ بار برای تیمش به میدان رفت، ۲ بار کلین شیت کرد و در ۱۱ بازی ۲۴ بار دروازه اش باز شد. ۹ گل از این ۲۴ گل تنها در دو بازی متوالی مقابل استقلال و سپاهان وارد دروازه سنگربان گرجستانی شاهینی ها شد. وحید شیخ ویسی از پیکان نیز با ۲۰ گل خورده بعد از دروازه بان شاهین در رده دوم قرار دارد. شیخ ویسی نیز  ۱۱ بار برای پیکان به بازی رفت و ۹۵۴ دقیقه در میدان حضور داشت که در این مدت زمان بازی ۲۰ بار دروازه اش باز شد.

بیشترین و کمترین کلین شیت

بیشترین کلین شیت با ۱۱ کلین شیت در اختیار پیام نیازمند دروازه بان تیم سپاهان قرار دارد و ۴ دروازه بان هم بدون کلین شیت به کارشان در نیم فصل نخست خاتمه دادند.

ابوالفضل درویشوند از شاهین بوشهر با ۴ بازی، علیرضا حیدری از ماشین سازی با ۳ بازی، احمد گوهری از سایپا با ۳ بازی، مسعود پورمحمد از پارس جنوبی با ۳ بازی، محمدباقر صادقی از ذوب آهن به همراه مهرداد بشاگردی از گل گهر هر کدام با یک بازی، جمع ۶ دروازه بانی را تشکیل می دهند که علیرغم حضور در میدان، موفق به ثبت کلین شیت نشده اند.

بد اخلاق ترین

بد اخلاق ترین دروازه بان نیم فصل نخست هم حامد لک از ماشین سازی است. این دروازه بان ۱۳ بار برای تیمش به میدان رفت و در ۷ بازی کلین شیت کرد. وی در این تعداد بازی ۶ بار از داوران کارتهای رنگی گرفت که ۵ کارت زرد و یک کارت قرمز جمع این کارتها را تشکیل می دهد. ماکسیم کوویلیتایا دروازه بان گرجستانی شاهین بوشهر نیز یکبار طعم دریافت کارت قرمز را چشیده تا او به همراه لک تنها دروازه بان هایی باشند که در نیم فصل نخست کارت قرمز گرفته باشند.

بیشترین میزان استفاده از دروازه‌بان

دو تیم گل گهر و ذوب آهن بیشترین میزان استفاده از دروازه‌بان در نیم فصل نخست را داشتند. هر دو تیم در ۱۶ بازی خود از ۳ دروازه‌بان استفاده کرده‌اند که این بیشترین تعداد استفاده از دروازه‌بان در نیم فصل نخست توسط تیم‌های لیگ برتری است. سپاهان، استقلال، تراکتور و شهر خودرو نیز ۴ تیمی هستند که در تمام بازیهای خود تنها از یک دروازه‌بان استفاده کردند و ۱۰ تیم باقی مانده هر کدام از دو دروازه بان در ترکیب خود استفاده کردند.

پنالتی گیر ترین دروازه‌بان

دو دروازه‌بان با مهار دو پنالتی، پنالتی گیر ترین دروازه‌بان های نیم فصل نخست شدند. حامد لک از ماشین سازی و معراج اسماعیلی از ذوب آهن در نیم فصل نخست هر کدام ۲ بار موفق به مهار پنالتی شدند تا از این نظر عملکرد بهتری از دیگران داشته باشند. در نیم فصل نخست داوران ۴۴ بار به نشانه پنالتی در سوت خود دمیدند که ۳۳ بار این پنالتی ها گل شد و ۱۱ پنالتی دیگر تبدیل به گل نشد. اسماعیلی و لک با مهار دو پنالتی بیشترین نقش را در به ثمر نرسیدن ۱۱ پنالتی خراب شده داشتند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2roqlw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کلوپ: از بازگشت فابینیو حس خوبی دارم