تاریخ انتشار: 1398/11/11 19:49
کد خبر: 72645

افاضلی: ناظر داوری گفت جای ما را عوض نکنید، پشیمان می‌شوید

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم گفت: ناظر داوری مسابقه شب قبل از بازی گفت محل اسکان ما بد است و اگر جای ما را عوض نکنید، پشیمان می‌شوید!
افاضلی: ناظر داوری گفت جای ما را عوض نکنید، پشیمان می‌شوید

هومن افاضلی پس از تساوی یک-یک تیم فوتبال پارس جنوبی جم مقابل گل‌گهر سیرجان گفت: بازی دشواری داشتیم و از بازیکنانم تشکر می‌کنم. بازی مقابل حریفی که تلاش می‌کند تخریبی بازی کند و کاستی‌های امکانات فنی خود را با بازی فیزیکی جبران کند، سخت است. 7،6 بازیکن ما در رختکن آسیب‌دیدگی دارند که این نشان می‌دهد حریف فیزیکی بازی می‌کرد.

وی با انتقاد از قضاوت داور مسابقه گفت: از تیم داوری خیلی گلایه دارم. داور موظف است که از فوتبال دفاع کند. وقتی یک تیم تلاش می‌کند فوتبال بازی کند، تیم مقابل با خطاهای زیاد می‌خواهد رقیبش را متوقف کند. اگر داور دو کارت به بازیکنان حریف نشان می‌داد و بازی را مدیریت کند، شکل مسابقه اینگونه نمی‌شد. گل تیم گل‌گهر قطعاً آفساید بود. (در این لحظه) مدیر روابط عمومی تیم پارس جنوبی فیلم گل تیم گل‌گهر را پخش و ادعا کرد که این گل، آفساید بوده است.)

سرمربی پارس جنوبی با بیان اینکه داور بازی تیمش مقابل ذوب‌آهن، یک پنالتی صددرصد به سود تیمش نگرفت، تصریح کرد: در آن مسابقه، دستان مدافع فولاد باز بود و توپ به آن دستان خورد، اما داور از آن صحنه گذشت. نمی‌خواهم اینگونه درخصوص داوری قضاوت کنم و چند دوست خوب من در این تیم حضور داشت، اما وقتی داوری در بازی تأثیر می‌گذارد، چه بگویم. وظیفه داور، حفظ سلامت بازیکنان و حفظ شکل بازی است که این کار را انجام نداد.

افاضلی با بیان اینکه در این مسابقه، یک تیم با بازی فیزیکی خود تلاش می‌کرد جلوی تیمی را که روی زمین بازی می‌کرد، بگیرد، خاطرنشان کرد: اینکه 40، 30 دقیقه تلاش کنید فوتبال بازی کنید، این اتفاقات رخ می‌دهد و داور هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهد، روند مسابقه عوض می‌شود. اگر اینگونه است و باید نوع بازی خود را تغییر دهیم، ما هم به بازیکنان خود می‌گوییم یک ساطور دست بگیرند و به زمین بیایند.

«در بازی قبلی بازیکنان ما بیش از 500 پاس به هم دادند و ما تلاش می‌کنیم مردم از فوتبال لذت ببرند. داوران هم وظیفه دارند به ارائه بازی بهتر کمک کنند.»، وی ضمن بیان این جمله تصریح کرد: ناظر داوری مسابقه شب قبل از بازی گفت محل اسکان ما بد است و اگر جای ما را عوض نکنید، پشیمان می‌شوید! من از داوران عذرخواهی کردم. چون امکانات شهر ما در حدی است که پذیرایی کردیم و تلاش کردیم آبرومندانه باشد، اما این نباید در نتیجه و نوع نگرش داوری به بازی تأثیر داشته باشد.

سرمربی پارس جنوبی در واکنش به انتقاد یکی از خبرنگاران از شیوه بازی این تیم و نیز بازی نکردن مگنو باتیستا و متین کریم‌زاده گفت: مگنو و کریم‌زاده زمان زیادی تمرینات را از دست داده‌اند و برای هماهنگی با سایر بازیکنان، به زمان نیاز دارند. این دو نفر برای بازگشت به تمرینات باید تلاش کنند و خود را به تیم تحمیل کنند. بازیکنانی که کنار هم بودند، با هم هماهنگی بیشتری دارند و حضور باتیستا و کریم‌زاده در ترکیب اصلی، منوط به این است که خود را به ترکیب اصلی تحمیل کنند. من به هر دوی آنها اعتقاد دارم.

افاضلی با بیان اینکه پارس جنوبی از سرزنی به بازی روی زمین روی آورده، اظهار داشت: تخصص گل‌گهر بازی هوایی بود و همه بازیکنان این تیم بلندقد هستند. با این حال تلاش کردیم به گونه دیگری بازی کنیم. گل‌گهر زمان زیادی با همین دیدگاه بازی کرده و در نقل و انتقالات نیم‌فصل هم تیمش را با همین دید تقویت کرده است. نیاز داریم که هماهنگی بیشتری به دست بیاوریم، چون زمان کمی با هم کار می‌کنیم. به هوداران قول دادم که شرایط تیم ما بهتر می‌شود و مطمئنم جایگاه بهتری از رده فعلی کسب می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پارس جنوبی قطعاً در لیگ برتر می‌ماند و جایگاه بهتری هم به دست می‌آورد، گفت: یک بازی مستقیم و شش امتیازی با حریف مستقیم داشتیم. با این حال این حریف، زیر ماست و باید تلاش کنیم فاصله امتیازی خود را با آنها نگه داریم. مهم‌ترین نکته این بود که گل‌گهر، دست پُر از زمین خارج نشود و این اولویت اول ما بود. اولویت دوم هم این بود که ما سه امتیاز بگیریم.

سرمربی پارس جنوبی با اشاره به اشکال شاگردانش خاطرنشان کرد: تنها اشکال تیم من این است که بازیکنانم خودشان را باور ندارند. آنها باید باور کنند تیمی که در 15 تا 20 روز می‌تواند به 500 پاس برسد، می‌تواند قدم‌های بزرگی بردارد و مطمئن باشید اتفاقات خیلی خوبی برای آن می‌افتد. برای بازی زیبا، نیاز به دو تیم دارید. نه اینکه یک تیم بازی خوبی ارائه کند و تیم دیگر با بازی تخریبی، پاس‌های بلند و خطاهای متعدد، اجازه ندهد بازی حریفش شکل بگیرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xl9oz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


هومن افاضلی: حفظ سهمیه مهم‌ترین هدف ما است/سبک مر‌بی گری ام بی شباهت به برانکو نیست ولی تفاوت هایی هم دارد