تاریخ انتشار: 1398/11/20 16:35
کد خبر: 71561

فتح الله زاده: اسکوچیچ هم گزینه بدی برای تیم ملی نیست نیست/ قطعاً از باشگاه استقلال جدا می‌شوم

عضو مستعفی هیئت مدیره باشگاه استقلال که برای ثبت‌نام در هیئت رئیسه در فدراسیون حضور یافته گفت که احساس می‌کند می‌تواند به فوتبال کمک کند.
فتح الله زاده: اسکوچیچ هم گزینه بدی برای تیم ملی نیست نیست/ قطعاً از باشگاه استقلال جدا می‌شوم

علی فتح‌الله‌زاده پس از حضور در ساختمان فدراسیون فوتبال اظهار داشت: آمده‌ام برای هیئت رئیسه فدراسیون ثبت‌نام کنم. من سابقه اولین دوره هیئت رئیسه فدارسیون را به عنوان نماینده باشگاه‌ها دارم و چهار سال عضو این هیئت رئیسه بودم. فکر می‌کنم در چهار سال گذشته پسروی نه، ولی در جا زده‌ایم. وضعیت فوتبال ما با توجه به پیشرفت کره و ژاپن شایسته نام ایران نیست. احساس می‌کنم با توجه تجربیاتی که پانزده سال در استقلال و یک دوره هیئت رئیسه فدارسیون دارم بتوانم به سیاست‌های کلان فدراسیون کمک کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به طور کامل از باشگاه استقلال جدا شده است، یا خیر؟ گفت: من استعفای خودم را داده‌ام و ان‌شاءالله وزیر ورزش هم با آن موافقت خواهد کرد. بله،‌ قطعاً از باشگاه جدا می‌شوم.

عضو هیئت مدیره مستعفی باشگاه استقلال در مورد اینکه چرا پس از زمان کوتاه حضور در باشگاه استقلال تصمیم به جدایی گرفته است،‌ عنوان کرد: از من درخواست کردند تا کارهای اجرایی را انجام دهم،‌ اما وقتی آمدم این امور به اگر و اما کشیده شد. هوادار انتظار داشت استقلال را در جایگاه واقعی خودش ببیند. وقتی می‌بینم با توجه به جایگاهی که دارم نمی‌توانم کاری انجام دهم، برای هوادار قابل تفکیک نیست که کار مدیرعاملی با کار هیئت مدیره فرق می‌کند. این را من توضیح می‌دهم اما برای هوادار قابل قبول نیست و انتظار دارد من بیایم،‌ بازیکن بگیریم و یک تغییر و تحول بدهم. با این وضعیت دیدم هم اذیت می‌شوم و هم هودار، به همین خاطر احساس کردم این پست،‌ جای من نیست و کنار رفتم.

فتح‌الله‌زاده در واکنش به طرح سوالی مبنی بر اینکه خیلی‌ها دوست داشتند زوج او و فرهاد مجیدی را در استقلال ببینند، یادآورد شد: ان‌شاءالله یک روز من با همان پست اجرایی بازخواهم گشت و تا آن زمان فرهاد مجیدی هم تجربه خوبی پیدا خواهد کرد و به امید خدا یک روز ستاره سوم را با فرهاد مجیدی به هوادار تقدیم خواهیم کرد.

وی در مورد بدهی‌های فدراسیون فوتبال و همچنین غرامت ویلموتس عنوان کرد: خودم کار مطبوعاتی کردم. یک درخواست دارم، اجازه ندهید افرادی که می‌آیند و شعار می‌دهند و لطمه می‌زنند به همین راحتی صحنه را خالی کنند. اگر یادتان باشند زمانی که من را از استقلال کنار می‌گذاشتند، می‌گفتند این باشگاه دیگر رنگ بدهی را نخواهد دید. با اینکه آن زمان مثل الان بحث‌های تبلیغاتی وجود نداشت اما ما باشگاه را به 80 درصد درآمدزایی رسانده بودیم. هرکسی می‌گویند اینطور نیست می‌توانم با او بحث کنم. وقتی ما هفت سال پیش 80 درصد درآمدزایی داشتیم امروز باید بیش از آن درآمدزایی کنیم و دیگر بدهی نباشد. این مشخص می‌کند همه آن حرف‌ها شعار بوده است. الان در فدراسیون فوتبال هم ما همین شرایط را می‌بینیم. فوتبال حالت الماس و کوهی از طلا را دارد،‌ اما وقتی برنامه‌ریزی نمی‌شود این شرایط پیش می‌آید.

فتح‌الله‌زاده گفت: شاید برخی‌ها از حرف من ناراحت شوند، اما به اصطلاح «چانه هیئت رئیسه فدراسیون را پایین دیده‌ایم». شما می‌بینید اغلب کارشناسانی که الان در هیئت رئیسه هستند با کارشناسان بیرون قابل قیاس نیستند. روند انتخاب ما باید صحیح باشد. 20 سال پیش گفتم این انتخابات نیست،‌ انتصابات خفیف است. انتخابات ما حرفه‌ای نیست. امیدوارم همه کمک کنند این موضوع درست شود. اگر انتخابات واقعی بود امروز علی دایی، دادکان و صفایی فراهانی هم امروز می‌توانستند در انتخابات شرکت کنند. وقتی این افراد نیستند باید بپذیریم برخی دست‌ها در انتخابات وجود دارد.

وی در مورد انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی گفت: با توجه به روندی که ما شروع کردیم، قلعه‌نویی و دایی می‌توانستند بهتر نتیجه بگیرند، اما این را هم باید بپذیریم اسکوچیچ هم گزینه بدی نیست. اگر ما می‌توانستیم کسی مثل کی‌روش را بیاوریم خیلی خوب بود، اما اسکوچیچ هم گزینه بدی نیست.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در مورد اینکه سعید آذری گفته نفرات انتخابات از قبل مشخص شده‌اند، گفت: آذری چندین سال است در ورزش ماست، امروز حداقل یکی از جایگاه‌های هیئت رئیسه باید برای او باشد. اینها درد ما است که می‌گویم. ان‌شاءالله روزی برسد که انتخابات براساس وجدان کاری باشد. اگر تشخیص دهم که کسی بهتر از من می‌تواند رئیس فدارسیون باشد باید کنار بروم. همین طور که امروز دیدید من هم از کسانی که برای ریاست فدراسیون ثبت‌نام کردم،‌ کمتر نبودم اما احساس کردم امروز نمی‌توانم رئیس فدراسیون باشم و آمدم جایی که می‌توانم کمک کنم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4m5o5b

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دست رد مدیر محبوب به پیشنهاد مدیرعاملی استقلال