تاریخ انتشار: 1398/11/21 15:21
کد خبر: 71443

گل محمدی و ۴ پرسش سخت برای انتخاب ترکیب پرسپولیس

پرسپولیس در آخرین دقایق از قبول شکست برابر استقلال گریخت و از ابتلا به یک بحران بالقوه بزرگ نجات یافت. اگر یحیی گل‌محمدی به فرهاد مجیدی باخته بود، قطعا فضای کاملا متفاوتی بر اردوگاه پرسپولیس حاکم می‌شد اما خب بشار رسن خیلی به موقع به فریاد سرخ‌ها رسید.
گل محمدی و ۴ پرسش سخت برای انتخاب ترکیب پرسپولیس

در هر صورت اما با اتفاقاتی که در داربی رخ داد، حالا در آستانه بازی سخت با الدوحیل قطر، یحیی دست‌ کم با ۴ پرسش بسیار سخت برای انتخاب ترکیب تیمش مواجه شده است؛ پرسش‌هایی که حتما الان به‌شدت ذهن گل‌محمدی و همکارانش را درگیر کرده است.

جلال؛ آری یا نه؟

در نیم‌فصل اول از سیستم چرخشی در قلب خط دفاع پرسپولیس استفاده می‌شد. این مسئله با وجود منتقدان زیادی که داشت، باعث شده بود هر ۳ دفاع وسط سرخ‌ها در سطح خوبی از آمادگی قرار بگیرند و ۳ زوج خوب هم از آنها تشکیل شود. با وجود این یحیی گل‌محمدی از زمان حضور در پرسپولیس به استفاده از ترکیب ثابت جلال حسینی - شجاع خلیل‎زاده روی آورد و محمدحسین کنعانی‌زادگان را روی نیمکت نشاند. این مسئله باعث شد شجاع در دیدار با نفت آبادان کارت بگیرد و حضور در داربی را از دست بدهد. غیبت خلیل‌زاده در دیدار با استقلال حسابی به چشم آمد و به این ترتیب مسلما او در دیدار با الدوحیل به ترکیب اصلی اضافه خواهد شد اما سؤال بزرگ در مورد زوج شجاع است. باید دید آیا یحیی باز هم از جلال در ترکیب اصلی استفاده می‌کند یا نه. به هر حال حسینی که به تازگی با برگزاری جشن تولدش وارد ۳۹سالگی شده، دیگر شادابی چند سال پیش را ندارد و در داربی هم شریک ضعف خط دفاعی تیمش بود. یحیی در هر ۳ بازی اول به‌ طور کامل از او استفاده کرده و حالا شاید در دیدار سنگین با الدوحیل، کاپیتان قرمزها با افت بدنی مواجه شود. چه‌بسا اگر حسینی در یکی از این ۳ مسابقه استراحت می‌کرد الان راحت‌تر می‌شد برای بازی با تیم قطری روی او حساب کرد اما کادر فنی انتخاب دیگری داشت و روز داربی آثار خستگی کاملا در بازی حسینی نمایان بود.

نادری یا انصاری؟

محمد انصاری آن‌ قدر در داربی بد بازی کرد که الان کسی از نیمکت‌نشینی او در دیدار با الدوحیل تعجب نکند. احتمالا سرمربی پرسپولیس در دیدار با نماینده قطر از محمد نادری در ترکیب اصلی استفاده خواهد کرد، اما مسئله نادری، ضعف در کارهای دفاعی است. اصلا فلسفه ترجیح داده شدن انصاری به نادری در نیم‌فصل اول هم همین بود؛ تا جایی که در چند بازی از نادری در پست هافبک استفاده شد. فراموش نکنیم بازی با الدوحیل اصلا ساده و سبک نیست و نادری اگر در ترکیب قرار بگیرد، باید بیشترین تمرکز ممکن را روی کارهای دفاعی داشته باشد. این مسابقه به‌عبارتی می‌تواند سرنوشت کل فصل او را تعیین کند.

کمال یا ربیع‌خواه؟

خیلی‌ها منتظر پایان مصدومیت کمال کامیابی‌نیا و بازگشت او به میدان بودند تا کمربند خط میانی سرخپوشان محکم‌تر شود، اما کمال در بازگشت به میادین نشانی از آن بازیکن آماده سال‌های قبل ندارد. کامیابی‌نیا زیاد جا می‌ماند و به ناچار با خطاهای فراوان در پی جبران این ضعف برمی‌آید. شاید بدترین نمایش چند سال اخیر کامیابی‌نیا هم در داربی بود که با آن دریبل وحشتناک و تعویض زودهنگام این بازیکن همراه شد. حالا سؤال اینجاست که آیا کمال برای بازی با الدوحیل در ترکیب باقی خواهد ماند یا نه؟ شاید در کمال شگفتی، یحیی گل‌محمدی هم به سومین سرمربی متوالی پرسپولیس تبدیل شود که محسن ربیع‌خواه را فیکس می‌کند! به هر حال فراموش نکنیم پرسپولیس در نیم‌فصل اول با حضور ربیع‌خواه صاحب بهترین خط دفاع لیگ شد.

بشار؛ به جای کی؟

بشار رسن باید در پرسپولیس فیکس باشد؛ این را همه می‌دانند و در داربی هم دوباره ثابت شد. با وجود این فیکس شدن رسن قربانی می‌خواهد. اگر قرار باشد پرسپولیس همچنان با ۲ مهاجم بازی کند، بشار باید جای یکی از این ۴ نفر را در ترکیب اصلی بگیرد؛ کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، مهدی ترابی یا وحید امیری! ۲ نفر آخر که غیر قابل تغییر به‌ نظر می‌رسند؛ بنابراین یحیی یا باید از یکی از مهاجمانش کم کند و یا مثلا کمال را بیرون بگذارد و از نوراللهی به‌عنوان تنها هافبک دفاعی سود ببرد. تنها در این صورت است که بشار فیکس می‌شود. می‌بینید که اصلا انتخاب آسانی نیست.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vdlxp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سیستم و تفکرات یحیی به خوبی پیاده خواهد شد یا فرهاد؟