تاریخ انتشار: 1398/11/22 14:14
کد خبر: 71308

پرسپولیس - دحیل؛ داستان مصور از دوئل تاریخی!

پرسپولیس و الدحیل در حالی به مصاف هم خواهند رفت که دو سال پیش یک دیدار تاریخی را در ورزشگاه آزادی برگزار کردند.
 پرسپولیس - دحیل؛ داستان مصور از دوئل تاریخی!

شاید خوش بین‌ترین هوادار پرسپولیس هم تصور نمی‌کرد که پس از شکست 1-0 در دوحه و باخت با همین نتیجه در نیمه اول بازی برگشت در آزادی، این تیم بتواند الدحیل را حذف کند و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برود. اما این اتفاق رخ داد و حالا در آستانه تقابل این دو تیم در اولین بازی فصل جدید لیگ قهرمانان، مرور تصویری داستان آن مسابقه به یادماندنی، بی تردید خاطرات هواداران فوتبال را زنده خواهد کرد.

* بازی در روز 26 شهریورماه برگزار شد و بیش از 70 هزار نفر نیز در ورزشگاه آزادی تماشاگر این مسابقه بودند. پرسپولیس با ترکیب علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، محمد انصاری، شجاع خلیل زاده، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، بشار رسن، امید عالیشاه، گادوین منشا و علی علیپور به مصاف الدحیل رفت. سرخ ها باتوجه به محرومیت نقل و انتقالاتی و جدایی چند بازیکن، شرایط خوبی نداشتند.

 

* بازی با حملات پرسپولیس آغاز شد اما دریافت کارت زرد توسط کمال کامیابی نیا و محمد انصاری شرایط پرسپولیس را سخت کرد. هر دو از بازی بعدی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا محروم شدند اما آن لحظه تمام طرفداران سرخپوش امیدوار بودند که تیم برانکو به نیمه نهایی برود؛ حتی بدون انصاری و کمال.

* منشا یک موقعیت را از دست داد و سپس با شوتی استثنایی دروازه امین لکومته را تهدید کرد. شوت از راه دور او در دقیقه 21 زده شد و به تیرک عمودی دروازه خورد و به شکلی ناباورانه تبدیل به گل نشد تا الدحیل همچنان تیم صعودکننده باشد؛ طرفداران می‌گفتند که امروز هم روز منشا نیست اما...

 

* 10 دقیقه پس از این شوت خطرناک، ارسال بازیکنان الدحیل با دفع ناقص شجاع همراه و پس از برخورد به پاس کریم بوضیاف تبدیل به گل شد تا سکوت عجیبی ورزشگاه آزادی را فرا بگیرد. همه به دنبال تسکین یکدیگر با عباراتی مثل «محرومیت نقل و انتقالاتی» بودند. نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید.

* در نیمه دوم پرسپولیس فرمی هجومی داشت اما به نظر می‌رسید که آن ها برای یک نمایش خوب و حذف با شایستگی به زمین آمده‌اند. 33 دقیقه مانده به پایان بازی، ارسال کرنر از سوی بشار رسن با یک اشاره کمال به سیدجلال حسینی رسید و کاپیتان 35 ساله سرخپوشان با انعطاف بدنی فوق العاده خود، گل اول را به ثمر رساند؛ بدون خوشحالی بعد از گل.

* چند دقیقه بعد حرکت فوق العاده بشار رسن و دریبل بازیکنان الدحیل توسط او، باعث شد تا توپ به دهانه دروازه الدحیل برسد. ستاره عراقی پاس را برای علیپور ارسال کرد اما پیش از آن‌که مهاجم شماره 70 ضربه را بزند، مدافع الدحیل زحمت کار را کشید. خوشحالی بشار و علیپور نیز مثل سیدجلال و شجاع بود؛ 15 دقیقه تا پایان...

* سه دقیقه بعد، علیرضا بیرانوند ضربه دروازه را بلند فرستاد به جایی که منشا تک و تنها ایستاده بود. هواداران پرسپولیس غرولند کردند که چرا بیرو، این توپ را هدر داده اما اشتباه مدافعان الدحیل، مهاجم نیجریایی را در موقعیت تک به تک قرار داد و در شرایطی که دوباره نگرانی از فرصت سوزی وجود داشت، منشا ماهرانه امین لکومته را دریبل زد و پرسپولیسی ها را به آسمان فرستاد...

* 12 دقیقه تا پایان بازی باقی مانده است. کریم باقری تنها عضو ایرانی کادرفنی پرسپولیس از هواداران می‌خواهد که به تشویق خود ادامه دهند. او که تجربه زیادی دارد و در بازی معروف ایران - استرالیا نیز نقش پررنگی در حفظ نتیجه 2-2 ایفا کرد، به بازیکنان هم اخطار می‌دهد که به همین شکل بازی را ادامه دهند.

* الدحیل که بازیکنان خطرناکی چون بوضیاف، بسام الراوی، الدمیلسون جونیور، یوسف مساکنی و... را در اختیار داشت، در دقایق باقی مانده نتوانست حملات زیادی را انجام دهد و پرسپولیس به خوبی کنترل بازی را در دست داشت.

* فریم پایانی؛ این لحظه سوت پایان است. پرسپولیسی ها که نیمه دوم را با ناامیدی استارت زدند، این چنین جشن خوشحالی را در زمین سبز آزادی و البته تمام نقاط ایران برگزار کردند. این شاید هیجان انگیز ترین بازی پرسپولیس با هدایت برانکو بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3e7mza

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رضائیان مقابل پرسپولیس به میدان می رود!