تاریخ انتشار: 1398/11/22 15:43
کد خبر: 71293

چالش بزرگ گل محمدی در اولین بازی آسیایی

برای پرسپولیس لیگ قهرمانان 2020 از سخت‌ترین بازی ممکن در مرحله گروهی شروع می‌شود.
چالش بزرگ گل محمدی در اولین بازی آسیایی

دیدار با الدحیل پرستاره و صدرنشین لیگ ستارگان قطر که با دوجین بازیکن خارجی در خانه از پرسپولیس با شرایط روانی مناسب اما خسته میزبانی خواهد کرد. دیروز در فاصله دو روز تا این مسابقه گمانه‌زنی‌ها در مورد ترکیب اولیه پرسپولیس شروع شد و با توجه به اتفاقات دربی همه آنها حکایت از تغییرات در خط دفاعی و میانی این تیم در بازی سه‌شنبه شب داشت.

خبرگزاری‌ها نوشته‌اند یحیی با توجه به دو گلی که تیمش در دربی خورده تغییراتی در خط دفاع ایجاد خواهد کرد. این تغییرات شامل بیرون گذاشتن سیدجلال و بازی دادن به شجاع در قلب دفاع و حضور نادری به جای انصاری در دفاع چپ است. همچنین گفته شده بشار رسن در خط میانی به ترکیب اضافه خواهد شد اما اینکه جای چه کسی مشخص نیست.

در ظاهر امر این تغییرات اولین چیزی است که با توجه به تغییرات فرم بازی پرسپولیس در دربی و نتیجه‌ای که حاصل شد به ذهن می‌رسد کما اینکه اگر استوکس هم آماده‌تر بود یا زودتر از اینها در تمرینات حضور می‌یافت از همین حالا همه می‌گفتند این مهاجم ایرلندی جای اوساگونا را خواهد گرفت.

با این حال تغییراتی که صحبت از آن شد می‌تواند همراه با ریسک باشد و موقعیت پرسپولیس را در اولین بازی فصل به خطر بیندازد. معمولاً مربیان معتقدند اولین بازی هر تورنمنتی اهمیت بالایی دارد چرا که نتیجه خوب یا بد به لحاظ روانی می‌تواند شرایط تیم را در ادامه مسابقات تحت تأثیر قرار دهد.

با این وجود اگر قرار باشد انصاری با قالبی تدافعی‌تر جای خود را به نادری بدهد که در حمله حتماً بازیکن موفق‌تری است پرسپولیس شکل تهاجمی‌تری خواهد گرفت. در خط میانی نیز بازی کردن بشار رسن مستلزم بیرون نشستن یکی از دو هافبک میانی این تیم یعنی نوراللهی یا کامیابی‌نیاست که در هر صورت خط میانی سرخ‌ها را هم تهاجمی‌تر و فانتری‌تر خواهد کرد. در عین حال اگر حساب کنیم که با حضور بشار خط میانی پرسپولیس خلاقیت و طراوت بیشتری پیدا خواهد کرد باید آن روی قضیه را هم ببینیم که خط هافبک پرسپولیس شکننده‌تر از قبل خواهد شد و بازی با یک هافبک دفاعی شاید خطرناکتر باشد مگر اینکه مثلاً شرح وظایف بشار نیز به گونه‌ای باشد که نزدیک به هافبک پشت سرش یا روی دست او بازی کند.

به هر حال یحیی گل‌محمدی با این تغییرات احتمالاً تیم جذاب‌تر و تهاجمی‌تری در اختیار خواهد داشت و می‌تواند به خلق موقعیت‌های بیشتر و گلزنی امیدوار باشد اما بازی ریسکی در خانه حریف می‌تواند تبعات سنگینی هم داشته باشد بخصوص اینکه الدحیل در فاز حمله بازیکنان خطرناکی دارد و با اینکه گفته شده ادمیلسون وینگر باتکنیک برزیلی این تیم به بازی سه‌شنبه شب نخواهد رسید و مهدی شیری نفسی به راحتی می‌کشد دحیل در خط میانی و حمله آنقدر مهره توانمند دارد که پرسپولیس را با ذهنی محتاط روانه این میدان کند.

با این حساب یحیی در اولین بازی آسیایی خود که حکم دشوارترین دیدار مرحله گروهی‌اش را هم دارد باید تصمیمات بزرگ و مهمی بگیرد. او هیچ‌وقت فضای لیگ قهرمانان را تجربه نکرده و برایش این بازی شروع یک دوران تازه خواهد بود اما تصمیماتی که می‌گیرد باعث خواهد شد تا نگاه‌ها به این مربی در نقش نفر اول کادر فنی تیم بزرگ پرسپولیس جدی‌تر یا سست‌تر شود.

یحیی با تصمیمات ریسکی و تغییراتی که رسانه‌ها از آن می‌گویند شاید با یک نتیجه روحیه بخش و غافلگیرکننده از دوحه برگردد اما ممکن است طوری شکست بخورد که خیلی‌ها بگویند این مربی در کلاس هدایت تیم‌های بزرگ نیست و در چنین آوردگاه‌هایی است که باید عیارش را سنجید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xleyb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برگ برنده یحیی مقابل الدحیل مشخص شد