تاریخ انتشار: 1398/11/22 18:00
کد خبر: 71279

مشکل همیشگی بلای جان استقلال می شود!

استقلال در اولین گام در لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه فرانسوا حریری اربیل که زمین چمن بی کیفیت و فاقد استانداردهای لازم برای برگزاری یک مسابقه فوتبال در سطح لیگ قهرمانان آسیا را داشت با الشرطه‌ی عراق به تساوی یک بر یک رسید.
مشکل همیشگی بلای جان استقلال می شود!

استقلال در اولین گام در لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه فرانسوا حریری اربیل که زمین چمن بی کیفیت و فاقد استانداردهای لازم برای برگزاری یک مسابقه فوتبال در سطح لیگ قهرمانان آسیا را داشت با الشرطه‌ی عراق به تساوی یک بر یک رسید.

ترکیب متفاوت با شهرآورد

فرهاد مجیدی برای این بازی با ترکیب متفاوت‌تری نسبت به شهرآورد تهران به میدان آمد. نیمکت نشین کردن روزبه چشمی، فرشید باقری و میلیچ و میدان دادن به بودروف بلغاری برای اولین بازی، آرش رضاوند و میلاد ذکی‌پور تغییراتی بود که فرهاد مجیدی برای این مسابقه در نظر گرفته بود. که زکی پور با یک ارسال خوب پایه گذار تنها گل استقلال هم شد و بودروف هم با وجود اینکه برای اولین بار در ترکیب استقلال قرار گرفته بود موفق ظاهر شد و هواداران استقلال را امیدوار کرد که در بازی‌های آینده در خط دفاعی تیم درخشش بیشتری داشته باشد.

زمین نامناسب ورزشگاه اربیل

زمین نامناسب و غیر استاندارد اربیل بزرگترین مانع برای ارائه بازی همیشگی آبی‌پوشان بود. این معضل باعث شده بود که بازیکنان تکنیکی استقلال از کارایی لازم دور شوند‌ و از ارائه بازی تهاجمی و همیشگی خود باز بمانند. متاسفانه شرایط نامساعد زمین باعث شد مهدی قائدی خیلی زود با مصدومیت روبرو شود تعویض زودهنگام و اجباری قائدی برنامه‌های کادر فنی استقلال را با مشکل زیادی روبه‌رو کرد.

فاصله‌ی مرتضی با تبریزی گل‌زن

با مصدومیت قائدی و بیرون رفتن از زمین مرتضی تبریزی پس از مدت‌ها فرصت پیدا کرد تا به زمین بیاید، اما اگر بخواهیم بی تعارف بگوییم این مرتضی تبریزی با مرتضی تبریزی که ما می‌شناختیم فاصله‌ی بعیدی دارد. در طول زمان نسبتاً زیادی که در اختیار تبریزی قرار گرفت هرگز موفق نشد در قامت یک بازیکن که در تیمی مانند استقلال حضور دارد نقش آفرینی کند‌ مرتضی باید از این فرصت های طلایی بهتر استفاده کند تا میخکوب نیمکت نشود.

بازی‌های پیاپی، خستگی بازیکنان

خستگی بازی‌های پیاپی و عدم انجام ریکاوری مناسب در ساق و حرکت بازیکنان تیم به خوبی مشخص بود. تعداد بالای مصدومان و عدم اعتماد به نیمکت‌نشینان باعث شده تا فرهاد مجیدی روزهای سختی را پشت سر بگذارد.

از سوی دیگر بازی های پشت سر هم باعث شد تا دو مهاجم اصلی و گل‌زن استقلال با مصدومیت روبرو شده و خط حمله‌ی آبی‌پوشان زهر لازم برای باز کردن دروازه‌ی الشرطه را نداشته باشد. البته خستگی بازی‌های پشت سر هم بازیکنان را از شرایط آرمانی دور کرده و شادابی و نشاط همیشگی آبی‌ها را کم‌تر می‌بینیم.

شکست ناپذیری استقلال و فرهاد مجیدی

با وجود تمام مشکلاتی که استقلال و فرهاد مجیدی با آن دست به گریبان هستند اما آبی‌پوشان در مسابقاتی که با سرمربیگری فرهاد همراه بوده است هم‌چنان بدون شکست مانده‌اند و موفق شده‌اند که در پنج مسابقه‌ی مهم که سه بازی آن خارج از کشور برگزار شده سه برد و دو تساوی به دست آورند. حفظ این رکورد خوب با وجود چالش‌های پیش رو کار مهمی است که تنها از عهده‌ی تیم‌های بزرگ بر می‌آید.

امیدواری به آینده

مطمئناً با بازگشت مصدومان و ریکاوری مناسب استقلال خیلی زود به همان استقلال همیشگی و تهاجمی تبدیل خواهد شد. بی انصافی است اگر با فرهاد طعنه آمیز و با نیش و کنایه حرف زد و به برخی از تصمیمات او خرده گرفت. انتقاد سازنده و مثبت به جای خود ارزشمند است اما نباید شرایط حاکم بر فضای کنونی استقلال از نظر دور داشته شود. ابراز لازم در اختیار کادر فنی قرار ندارد و تعداد بالای مصدومان تیم هم شرایط را سخت‌تر کرده است.  دستان خالی فرهاد مجیدی واقعیتی انکارناپذیر است و هیچ شباهتی به دستان خالی برانکو ایوانکوویچ که دوستان رسانه‌ای برای پروفسور سر می‌دادند ندارد!!!


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4d6jnp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 الشرطه 1  استقلال 1 / توقف استقلال مقابل الشرطه در زمینی ناهموار